Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Strategie chudého muže: Responzivní design slabý obsah nezachrání

Obsah je bůh, platí na současném internetu bezezbytku. Kvalitní obsah vašich stránek dokáže mnohé: přiláká nové čtenáře, upoutá možné klienty nebo zákazníky a osloví široké publikum. V poslední době se ale rozmáhá nový trend: slabý obsah se někteří vlastníci stránek snaží překonat responzivním designem.

Responzivní design je sám o sobě tak trochu uměním. Aby bylo možné váš web označit za responzivní, musí mimo jiné splňovat tyto faktory:

  • Množství obsahu na stránce musí být přiměřené pro různá média – počítač, tablet či mobil.
  • Text musí být rozčleněn odstavci, nadpisy a dalšími prvky, které zlepší jeho přehlednost na rozličných zařízeních.
  • Také musíte mít připraveno více verzí pro různá zařízení – různé velikosti obrázků, infografik nebo polí nebo třeba alternativní formáty videa, které budou čitelné a přehledné na stránkách různých rozměrů.

Problém nastává v okamžiku, kdy se moderní modla, zvaná responzivní design, stane univerzální odpovědí na všechny problémy vašeho webu – včetně těch obsahových. Celý proces pak probíhá podle určitého schématu: vynaložíte značnou sumu na to, aby byl váš web responzivní. Možná mezitím zjistíte, že obsah vašeho webu potřebuje jisté úpravy, ale máte dojem, že nový design tohle nějak přebije – aspoň na chvíli. Jelikož tvorba responzivního designu není snadný proces, na jeho konci zůstanete vyčerpaní a zcela neschopní učinit aspoň drobné změny v obsahu svého webu…

Pravděpodobně jste také slyšeli, že se bez responzivního designu dnes neobejdete. Že mobilní zařízení – chytré telefony a tablety – představují zařízení budoucnosti. Vždyť tolik uživatelů už se na internet připojuje především přes svůj mobil! Podívejme se na to, co si tito uživatelé žádají:

Jak by měl obsah pro uživatele mobilních zařízení vypadat?

Uživatelé mobilních zařízení mají ve vztahu k internetu zcela specifické požadavky, kterým musíte obsah svých webových stránek ve verzi pro mobilní zařízení přizpůsobit – především informace upravit a zkrátit. To ostatně platí pro jakýkoliv obsah na webu – buďte přímí a struční, jak to jen jde. Nezahlcujte čtenáře přebytečnými informacemi, naopak – nechte je, ať sami zatouží dozvědět se víc.

Jakkoliv paradoxně to zní, text, kterým se chcete prezentovat (ať už se jedná o vaši vlastní osobu nebo celý podnik) musí být především směřován na vaše čtenáře. Chvalte se a prezentujte, ale tak, aby měl čtenář celou dobu pocit, že vlastně hovoříte k němu a o něm. V textu by měly být zodpovězeny dvě základní otázky: kdo jste a proč by to čtenáře mělo zajímat. A to nejlépe tak přesvědčivě, jak je to jen možné.

Pokud jste se rozhodli pro responzivní design a teď se obáváte nedostatků svého obsahu, máme pro vás ještě jednu malou radu: pamatujte si, že nikdy nebudete mít čas přepracovat veškerý obsah na svém webu. Změny, které uděláte, by měly být zásadní a realistické, zaměřené na konkrétní část vašeho obsahu. Drobnosti odložte – ale nezamlčujte je. Všichni stakeholders by měli vědět, že ne všechno je perfektní.

O problém více – o problém méně

Responzivní design za vás problémy s obsahem nevyřeší – jak se zdá, naopak vám jich přidělá několik navíc. Implementace nového obsahu zároveň s implementací responzivního designu představuje hodně velké sousto. Je třeba vytvořit nový obsah na mobilní web a zároveň, v záchvatu entuziasmu pro „mobile first“ strategii, nezapomenout ani na kvalitní obsah pro klasický web.

Přesto se právě zavádění responzivního designu může stát cennou pomůckou, která vás nakonec přiměje se stávajícímu obsahu vašeho webu věnovat a pořádně se zamyslet nad jeho kvalitou. Využijte této příležitosti k tomu, aby se vaše stránky staly těmi z nejlepších.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Komentáře čtenářů: 1

  1. db

    -

    bezezbytku?

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu