Inzerce

Inzerce

Osoba fyzická

Ochrana hospodářské soutěže aneb Když se dva chtějí domluvit, jak ostatním nedat šanci

Většina podnikatelů má jen mlhavou představu o hospodářské soutěži. Vzhledem k politické situaci a korupci se možnost nekalého jednání podceňuje, není tak atraktivním problémem. A přece se s nekalou konkurencí setkáváme na každém kroku. USA – země s dlouhou tradicí boje…

Před 9 roky

Multi-level marketing: Co to je, v čem spočívá a jaké jsou jeho výhody a nevýhody?

Multi-level marketing (MLM) je dalším pojmem, s nímž se může začínající podnikatel setkat. V čem vlastně spočívá? Co to je Multi-levem marketing? Kdybychom měli krátce charakterizovat smysl MLM, stačilo by říct, že je určen proto, aby šetřil peníze. Snaží se totiž vynaložit…

Před 9 roky

B2B, B2C, B2G a další zapeklité značky, které neznačí nic, ale vlastně všechno…

Přelom tisíciletí přinesl mnoho nových značek a označení obchodních vztahů a marketingu celkově. Mezi ně patří například označení B2B, B2C, B2G a další. Pojďme se podívat, co znamenají… Co to je B2B? B2B je zkratkou označení „Business To Business“, což…

Před 9 roky

Jednání podnikatele: Kdo může jednat jeho jménem? Kdo ho může zastupovat?

Kdo může jednat jménem podnikatele nebo na jeho účet? Čí jednání podnikatele zavazuje? Tyto a další otázky zodpoví náš následující článek. Podnikatelé mohou jednat buď přímo nebo na základě zastoupení. Pokud je podnikatelem fyzická osoba, jedná nejčastěji osobně a na…

Před 9 roky

Rozhovory na cesty. Odebírejte podcast Jirky Rosteckého

Jirka Rostecký

Jak ušetřit na dani z příjmu, aneb daňové úlevy (2. díl)

V prvním dílu daňových úlev jsme se podívali, jak snížit základ daně z příjmu fyzických osob. Dnes se zaměříme na slevu na dani a daňové zvýhodnění, významné korekční prvky daně z příjmu fyzických osob, které snižují již vyměřenou daň (a…

Před 9 roky

Jak ušetřit na dani z příjmu, aneb daňové úlevy (1. díl)

Daně z příjmu jsou mnohdy velkým strašákem. V minulém článku jsme si vysvětlili základní postup, jak se daně z příjmu vypočítávají. Dnes se podíváme na to, jak se dá na dani ušetřit. Prvním způsobem jak ušetřit je snížení základu daně. Základ daně z příjmu…

Před 9 roky

Jak se počítá daň z příjmu fyzických osob?

Daň z příjmu fyzických osob považujeme za běžnou daň. Ale ne každý ví, jak se vypočítá. V následujícím článku se zaměříme na obecný postup při výpočtu daně z příjmu fyzických osob. Daňový poplatník Fyzická osoba, jejíž příjmy jsou předmětem zdanění, se…

Před 9 roky

Daňová evidence, co má obsahovat a k čemu je dobrá?

Daňová evidence je nástupcem dřívějšího jednoduchého účetnictví. Prostřednictvím daňové evidence se zjišťuje základ daně z příjmu u zákonem určených daňových poplatníků. Formou naší poradny jste si vyžádali článek na toto téma, snad vám tuto problematiku dokážeme osvětlit… Kdo vede daňovou…

Před 9 roky

Studenti a podnikání, mohou podnikat a jaké mají výhody?

Jste student a chcete podnikat? Chcete mít vedle školy svůj vlastní příjem? Přivydělávat si nějakou činností a potřebujete k tomu živnostenské oprávnění? Jak postupovat a můžete se vůbec stát podnikatelem? Může se student stát podnikatelem? Naše definice podnikatele říká, že…

Před 9 roky

Daň z příjmu fyzických a právnických osob, co to je a jak se vypočítává?

Daň z příjmu je jedna z nejdůležitějších přímých daní a tvoří podstatný příjem pro státní rozpočet České republiky. Můžeme říci, že s daní z příjmu se setkal téměř každý vydělávající subjekt. Přesto se jedná o daň, jejíž konstrukce je poměrně…

Před 9 roky

Osoba fyzická a osoba právnická

Rozdělujeme základní dva typy osob: právnická fyzická S pojmem „osoba“ se můžeme setkat například v definici podnikání. Podnikat mohou osoby na základě určitého oprávnění a po splnění dalších podmínek (viz. podnikání). Po aplikaci tohoto vysvětlení tedy můžeme říci, že podnikat…

Před 9 roky

Doporučené články

muz-pc-unava-web

3 chyby, kterých se dopouštíme při sebevzdělávání

vetyska-velky

VIDEO: Jan Vetyška: Málokdo si uvědomuje, jaká dřina je provozovat e-shop

martin-brablec-web

Martin Brablec: Content marketing u malých a středních e-shopů prakticky

Michaela Kurtaničová

Content marketing u e-shopu s neatraktivním zbožím. Jak na něj?

Inzerce