Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Daňová evidence, co má obsahovat a k čemu je dobrá?

Daňová evidence je nástupcem dřívějšího jednoduchého účetnictví. Prostřednictvím daňové evidence se zjišťuje základ daně z příjmu u zákonem určených daňových poplatníků. Formou naší poradny jste si vyžádali článek na toto téma, snad vám tuto problematiku dokážeme osvětlit…

Inzerce

Kdo vede daňovou evidenci?

 

Daňovou evidenci vedou pouze fyzické osoby, které mají příjmy z podnikání nebo z jiné samostatné výdělečné činnosti, a to pouze za předpokladu že nevedou účetnictví (tzn. nejsou uvedeny v § 1 odst. 2 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví) a neuplatňují tzv. paušální výdaje (výdaje stanovené procentem z příjmu, u kterých se nezjišťuje, zda byly prokazatelně vynaložené).

Co daňová evidence obsahuje?

V daňové evidenci se dle § 7b zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmu (dále jen „ZDP“), vedou:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  1. údaje o příjmech a výdajích, v členění potřebném pro zjištění základu daně – je důležité upozornit, že výdaje (náklady) musí být prokazatelně vynaložené na dosažení, zajištění a udržení příjmu
  2. údaje o majetku a závazcích – na oceňování majetku zákon myslí a stanovuje způsoby oceňování podle druhu dle § 7b ZDP (hodnotu majetku nebo závazku např. představuje jeho pořizovací cena nebo jmenovitá hodnota)

K poslednímu dni zdaňovacího období musí provést daňový poplatník inventarizaci, kterou zjišťuje skutečný stav zásob, hmotného majetku, pohledávek a závazků. O inventarizaci provede zápis. Pokud vzniknou rozdíly, upraví se podle §24 a § 25 ZDP základ daně.

Poplatník je povinen uschovávat daňovou evidenci za všechna zdaňovací období, pro která neskončila lhůta pro vyměření daně.

Zákon přímo nestanovuje, jak má daňová evidence vypadat, závisí tedy na daňovém poplatníkovi, jakou zvolí formu a jaký bude její obsah. Začínající podnikatelé si tak mohou vybrat, jestli si potřebné tabulky vytvoří sami v jednodušším tabulkovém editoru nebo využijí specializovaný účetní program. Postačit tedy může i Excel známý ze sady Office, ale i některý z pokročilejších programů…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce