Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Start podnikání může být těžký, obzvlášť když máte do kapsy daleko. Jak můžete získat kapitál?

Inzerce

Inzerce

Každý rok se po celém světě uchýlí statisíce lidí k tomu, že rozjednou vlastní byznys. Jen vloni odstartovalo své podnikání téměř šedesát tisíc Čechů, ale zároveň ho čtyřicet pět tisíc lidí naopak ukončilo. I když se záměr každého začínajícího podnikatele o něco liší, jedno mají téměř všichni společné – potřebují finance k tomu, aby se měli od čeho odrazit a mohli plně nabízet své produkty nebo služby.

Způsobů, jak získat kapitál, existuje vícero a volba toho pravého závisí na mnoha různých faktorech. Jestliže jste právě ve fázi, kdy o rozjezdu podnikání uvažujete, určitě pokračujte ve čtení. Dostupné varianty i jejich výhody a úskalí si totiž v následujících řádcích představíme.

Když máte vlastní úspory, všechno jde hladce

Jestliže je vaše podnikání zatím ve fázi nápadu a vy prozatím máte stálý příjem někde jinde, využijte to ve svůj prospěch. Namísto toho, abyste volné chvíle trávili utrácením v barech, kavárnách nebo někde na nákupech, šetřete na moment, kdy od plánování přejdete k praxi. Čas, který tím ušetříte, můžete věnovat analýze trhu, konkurence, cílových zákazníků, dostupných dodavatelů a dalších důležitých aspektů, které byste před startem měli znát.

Jedná se o řešení, které s sebou přináší největší jistotu a tím pádem i nejmenší riziko. Jeho slabina však spočívá v tom, že se vám podaří ušetřit pouze omezenou sumu, kterou v případě větších investic budete s největší pravděpodobností nuceni doplnit o některý z dalších zmíněných variant získání kapitálu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Pomocná ruka v podobě kreditky či kontokorentu

Kreditní karta či kontokorent většinou přijde vhod v případě, že už aktivně podnikáte, ale ještě nemáte úplně stabilní cash flow. Kartou můžete například zaplatit dodávku zboží, o kterém víte, že ho stoprocentně prodáte. Když si dobře prostudujete podmínky banky, u které si jeden z těchto produktů sjednáte, a stihnete peníze vrátit v rámci bezúročného období, nebudete muset platit nic navíc, což je velká výhoda. Jen dejte pozor na to, abyste finance vrátili včas, jinak by se vám tento „nákup na dluh“ mohl dost prodražit.

Úvěr přesně za vaším účelem

Pokud vám nestačí vaše úspory, s nákupem základního vybavení, které pro svůj byznys potřebujete, by vám mohl pomoci podnikatelský úvěr. Jedná se o půjčku přesně za tímto účelem, kterou můžete dostat buď od banky, nebo nějakého nebankovního subjektu.

Neberte však první nabídku, která vám přijde do cesty, a místo toho si půjčky řádně porovnejte, a to jak podle doby splácení, tak i úrokové sazby a RPSN, abyste zbytečně neplatili příliš. K výběru toho pravého podnikatelského úvěru doporučujeme využít portál Bezvamoney.cz, kde máte k dispozici jasný přehled různých nabídek i jejich parametrů.

Pamatujte také na to, že oproti jiným typům financování půjčky představují poměrně velké riziko, proto byste měli mít jistotu, že budete mít tento závazek z čeho splácet. U spousty poskytovatelů, a to zejména těch bankovních, podnikatelský úvěr ale nedostanete bez řádně sepsaného podnikatelského plánu, jelikož ten prokáže, zda máte každý krok dobře promyšlený. Při jeho sepisování se navíc sami ujistíte, že si podnikatelský úvěr skutečně můžete dovolit.

S plánem za investorem

Podnikatelský plán neboli záměr budete potřebovat i v případě, že se rozhodnete požádat o finance nějakého investora. Ten vám peníze poskytne výměnou za podíl ve vaší společnosti, ať už přímo vlastnický, nebo pouze co se týče zisků. S plánem byste si měli dát opravdu záležet a předem si přečíst i pár tipů, jak ho vlastně sepsat. Už dávno neplatí, že vám postačí jednostránkový dokument s předmětem podnikání a pár hrubými odhady.

Většina investorů však raději dá na praxi než teorii, a proto spíše vkládají své peníze do podniků, které už nějakou dobu fungují. Právě to, že společnost už nějakou dobu na trhu úspěšně působí a má nějaké zákazníky, je jasnou ukázkou toho, že má potenciál dále růst. Takovým firmám dokáží investoři pomoci nejen finančně, ale i cennými radami, které vycházejí z jejich zkušeností.

Pro pomoc za rodinou a přáteli

Jestliže ve svůj nápad opravdu věříte a myslíte si, že má potenciál úspěšně prorazit na trh, můžete zkusit štěstí také u rodiny a přátel. Ti po vás pravděpodobně nebudou chtít žádné úroky ani prezentaci vašeho podnikatelského záměru, přesto byste jim měli o vašich plánech sdělit dostatek informací, aby věděli, do čeho jdou. Férové jednání a dobré vztahy jsou přece jen základem každého úspěšného podnikání.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Inzerce