Inzerce

Inzerce

Skladon chce být globální. Nově otevřel největší fulfillment centrum na Moravě

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Konstantin Margaretis už od malička věděl, že chce být podnikatel. Se svými kamarády Patrikem Babincem a Milošem Haleckým založili firmu a dnes si plní sen. V květnu Skladon otevřel nové prostory logistického centra. Svou kapacitu zvětšil 6x a rozhodně to pro tento rok není všechno. Jaká je budoucnost Skladonu?

Nesmělo chybět ani přestřižení pásky. Jak jinak než růžové. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Jak se stane, že si člověk splní sen, který ho drží od malička?

Od splnění snu vás dělí jenom nastavení vaši mysli. Pokud chce někdo podnikat, musí být skálopevně rozhodnutý tomu obětovat vše a tu myšlenku v hlavě udržet a jít si za ní. Zpravidla se stává, zejména tady v Česku, že jsme moc skromní na to, abychom naplno řekli, co vlastně chceme. Pokud ale od mala víte, že chcete podnikat, jako jsem to měl já, nemůže vás toto omezení zastavit.

Skladon začal v budově, kde byly v zimě i mínusové teploty, nyní otevřel sklad o rozloze 2600 m2 v nejmodernější hale, kterou Moravskoslezský kraj může nabídnout. Kam až se chcete dostat?

Otevření největšího fulfillment centra pro e-commerce na Moravě je jen první krok k firmě, kterou Skladon v budoucnu bude. Na přípravě projektu jsme makali 10 měsíců, což vlastně znamená, že jsme v logistice dokázali otevřít tak velký prostor s veškerým vybavením s raketovou rychlostí. Za normálních okolností se takové projekty připravují minimálně rok a více. Hlavním cílem bylo růst, a to nám Ostrava Airport Multimodal Park nabídl jako jediný, a navíc se nám krásně potkaly časy dokončení stavby a naší potřeby na přesun. Hlavní myšlenkou je, aby centrála v Moravskoslezském kraji byla místem pro vývoj, testování a zavádění nových technologií a procesů, které pak budeme schopni exportovat dále. Celková vize Skladonu je globální společnost se sítí distribučních center po celém světě.

Opening nového fulfillment centra přišel podpořit také náměstek hejtmana Jakub Unucka. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Expanze ale není zdarma, tak velké rozšíření si určitě žádalo pořádné investice. Do čeho jste investovali a kolik, popř. do čeho plánujete investovat?

Investice má jednu základní vlastnost a tou je návratnost. Proto, když jsme rozhodovali do čeho budeme vkládat peníze, prvořadé pro nás bylo, aby naše rozhodnutí bylo uvážlivé a do budoucna výhodné. Tudíž jsme si vybrali např. moderní cloudové řešení WMS softwaru od společnosti Aimtec. Je to úplná novinka na trhu, ale my věříme, že právě v cloudu je budoucnost. Nebo jsme naopak investovali do regálových systémů od firmy NEDCON, která má dlouholetou tradici a patří ke špičce v oboru. A dokonce nám udělali regály na míru. Tohle ale nebyly jediné investice, celkově se pohybujeme v řádech jednotek milionů korun. Do konce roku budeme v těchto investicích dále pokračovat. Už nyní s partnery diskutujeme možnosti digitalizace a automatizace ve kterých vidíme budoucnost a plánujeme se soustředit tímto směrem. Zde očekáváme vyšší investice, v řádech desítek milionů korun.

Co je základem úspěšného podnikání v oboru, jako je logistika?

Otevření našeho distribučního centra se účastnil také náměstek hejtmana kraje, Jakub Unucka, který prohlásil, že startup v oblasti logistiky snad ani není možné vybudovat. A jak sám dnes vidí, jde to. Samozřejmě jsme se pustili do odvětví, které je snad tím nejstarším v historii lidstva a pro všechny ekonomiky světa dost zásadní. Ale možná i díky tomu, je zde spousta možností pro inovace. Charakter nakupování se změnil a vše dnes seženete online. A právě zde se otevírá příležitost pro firmu, která dělá fulfillment pro e-commerce. Zcela nový směr logistiky, který primárně neřeší velkoobjemové objednávky, ale především to, jak dostat co nejrychleji jednotky věcí ke svým zákazníkům. A obecně platí, že úspěch nepadá z nebe. Stejně tak, jako se technologie posouvají dopředu, tak i procesy ve firmě musejí být dynamické. Je to nikdy nekončící proces optimalizace a posouvání vpřed. Pro člověka je to pak především tvrdá dřina, vystoupení z komfortní zóny a mnohdy velké oběti časové i finanční. Nicméně základem je se nebát.

Všichni tři společníci shrnuli to, čím si Skladon prošel a co jej dále čeká. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Co vám v začátcích nejvíce pomohlo a kde vidíš největší přidanou hodnotu pro Skladon?

Mentoring a sdílení know-how. Je to až k nevíře, že věc, která v Americe funguje už desítky ne-li stovky let se k nám dostává až nyní, a to s velkými překážkami. V Česku se totiž lidé bojí, že pokud někomu sdělí své know-how nebo si k sobě vezmou někoho zkušenějšího, tak jim jejich nápad ukradne. Přitom sbírání zkušeností a jejich sdílení je to nejzásadnější, co můžete pro rozvoj sebe a svého businessu udělat. V tomhle nám pomohl MSIC i díky jejich programům, které pro startupy nabízejí. No a největší přidanou hodnotou pro každý business jsou stoprocentně lidé, kteří jej vytvářejí. Ti, kteří sdílejí nadšení pro věc a chtějí posouvat sebe i firmu jako takovou. Pevné jádro v mezilidských vztazích fungovalo už na základní škole, tak je jasné, že musí fungovat i v businessu.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

ruslan-skopal-web

7. E-shop Klub v Trenýrkárna.cz: Finanční řízení e-shopu, vedení lidí, výroba vlastních produktů

Právě vyšlo

jiri-diblik-web

Jak získat investora a jak naložit s jeho penězi? | Jiří Diblík

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Nejoblíbenější

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

Jan Kalianko

Jan Kalianko: Organizaci eventů beru jako vyšší poslání

vladimir-dedek-web

Vladimír Dědek: Vývoj e-shopu a hledání vývojářů (nejen) v Alze

josef-matejka-web

Josef Matějka: Jak vybudoval e-shop CZC.cz?

daniel-piterak-web

Daniel Piterák: Jak vznikla značka Danny P.?

Inzerce