Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Skladon chce být globální. Nově otevřel největší fulfillment centrum na Moravě

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 111 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Konstantin Margaretis už od malička věděl, že chce být podnikatel. Se svými kamarády Patrikem Babincem a Milošem Haleckým založili firmu a dnes si plní sen. V květnu Skladon otevřel nové prostory logistického centra. Svou kapacitu zvětšil 6x a rozhodně to pro tento rok není všechno. Jaká je budoucnost Skladonu?

Nesmělo chybět ani přestřižení pásky. Jak jinak než růžové. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Jak se stane, že si člověk splní sen, který ho drží od malička?

Od splnění snu vás dělí jenom nastavení vaši mysli. Pokud chce někdo podnikat, musí být skálopevně rozhodnutý tomu obětovat vše a tu myšlenku v hlavě udržet a jít si za ní. Zpravidla se stává, zejména tady v Česku, že jsme moc skromní na to, abychom naplno řekli, co vlastně chceme. Pokud ale od mala víte, že chcete podnikat, jako jsem to měl já, nemůže vás toto omezení zastavit.

Skladon začal v budově, kde byly v zimě i mínusové teploty, nyní otevřel sklad o rozloze 2600 m2 v nejmodernější hale, kterou Moravskoslezský kraj může nabídnout. Kam až se chcete dostat?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Otevření největšího fulfillment centra pro e-commerce na Moravě je jen první krok k firmě, kterou Skladon v budoucnu bude. Na přípravě projektu jsme makali 10 měsíců, což vlastně znamená, že jsme v logistice dokázali otevřít tak velký prostor s veškerým vybavením s raketovou rychlostí. Za normálních okolností se takové projekty připravují minimálně rok a více. Hlavním cílem bylo růst, a to nám Ostrava Airport Multimodal Park nabídl jako jediný, a navíc se nám krásně potkaly časy dokončení stavby a naší potřeby na přesun. Hlavní myšlenkou je, aby centrála v Moravskoslezském kraji byla místem pro vývoj, testování a zavádění nových technologií a procesů, které pak budeme schopni exportovat dále. Celková vize Skladonu je globální společnost se sítí distribučních center po celém světě.

Opening nového fulfillment centra přišel podpořit také náměstek hejtmana Jakub Unucka. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Expanze ale není zdarma, tak velké rozšíření si určitě žádalo pořádné investice. Do čeho jste investovali a kolik, popř. do čeho plánujete investovat?

Investice má jednu základní vlastnost a tou je návratnost. Proto, když jsme rozhodovali do čeho budeme vkládat peníze, prvořadé pro nás bylo, aby naše rozhodnutí bylo uvážlivé a do budoucna výhodné. Tudíž jsme si vybrali např. moderní cloudové řešení WMS softwaru od společnosti Aimtec. Je to úplná novinka na trhu, ale my věříme, že právě v cloudu je budoucnost. Nebo jsme naopak investovali do regálových systémů od firmy NEDCON, která má dlouholetou tradici a patří ke špičce v oboru. A dokonce nám udělali regály na míru. Tohle ale nebyly jediné investice, celkově se pohybujeme v řádech jednotek milionů korun. Do konce roku budeme v těchto investicích dále pokračovat. Už nyní s partnery diskutujeme možnosti digitalizace a automatizace ve kterých vidíme budoucnost a plánujeme se soustředit tímto směrem. Zde očekáváme vyšší investice, v řádech desítek milionů korun.

Co je základem úspěšného podnikání v oboru, jako je logistika?

Otevření našeho distribučního centra se účastnil také náměstek hejtmana kraje, Jakub Unucka, který prohlásil, že startup v oblasti logistiky snad ani není možné vybudovat. A jak sám dnes vidí, jde to. Samozřejmě jsme se pustili do odvětví, které je snad tím nejstarším v historii lidstva a pro všechny ekonomiky světa dost zásadní. Ale možná i díky tomu, je zde spousta možností pro inovace. Charakter nakupování se změnil a vše dnes seženete online. A právě zde se otevírá příležitost pro firmu, která dělá fulfillment pro e-commerce. Zcela nový směr logistiky, který primárně neřeší velkoobjemové objednávky, ale především to, jak dostat co nejrychleji jednotky věcí ke svým zákazníkům. A obecně platí, že úspěch nepadá z nebe. Stejně tak, jako se technologie posouvají dopředu, tak i procesy ve firmě musejí být dynamické. Je to nikdy nekončící proces optimalizace a posouvání vpřed. Pro člověka je to pak především tvrdá dřina, vystoupení z komfortní zóny a mnohdy velké oběti časové i finanční. Nicméně základem je se nebát.

Všichni tři společníci shrnuli to, čím si Skladon prošel a co jej dále čeká. | Zdroj fotky: Archiv Skladon.cz

Co vám v začátcích nejvíce pomohlo a kde vidíš největší přidanou hodnotu pro Skladon?

Mentoring a sdílení know-how. Je to až k nevíře, že věc, která v Americe funguje už desítky ne-li stovky let se k nám dostává až nyní, a to s velkými překážkami. V Česku se totiž lidé bojí, že pokud někomu sdělí své know-how nebo si k sobě vezmou někoho zkušenějšího, tak jim jejich nápad ukradne. Přitom sbírání zkušeností a jejich sdílení je to nejzásadnější, co můžete pro rozvoj sebe a svého businessu udělat. V tomhle nám pomohl MSIC i díky jejich programům, které pro startupy nabízejí. No a největší přidanou hodnotou pro každý business jsou stoprocentně lidé, kteří jej vytvářejí. Ti, kteří sdílejí nadšení pro věc a chtějí posouvat sebe i firmu jako takovou. Pevné jádro v mezilidských vztazích fungovalo už na základní škole, tak je jasné, že musí fungovat i v businessu.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

ruslan-skopal-web

7. E-shop Klub v Trenýrkárna.cz: Finanční řízení e-shopu, vedení lidí, výroba vlastních produktů

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Inzerce