Možná zrovna uvažujete o tom, že opustíte stereotypní zaměstnání a zkusíte založit vlastní e-shop. Nebo ho už několik let vedete. Plánování cash flow je ale v obou případech otázkou číslo jedna, která vám pravidelně přidělává vrásky na čele. I když víte, jak chytře na reklamu na internetu, máte kvalitní zboží a víceméně zvládnuté procesy, nemusí to pro další růst stačit. Prostor proto dostávají nové služby, které ulehčují a zrychlují finanční toky, abyste u sebe vydělané peníze měli co nejdříve, mohli je investovat do dalšího rozvoje a brzy se tak postavili po bok větším hráčům.
Vzpomínáte na ten moment, kdy jste dostali skvělý nápad na zboží, které budete prodávat? Zvládli jste ho výhodně nakoupit, vybrali jste z nabídky IT platforem, chytře jste všechno zpropagovali, získali kapitál na pořízení prvních skladových zásob, reklamu i financování provozu. Spustili jste prodej a fungovalo to! A daří se vám stále, i po odečtení nákladů na zboží a marketing zbývá 10 % marže. V absolutních číslech ale výsledky ještě nejsou takové, abyste mohli sbalit kufry a odletět řídit svou firmu z daleké pláže. Takže přemýšlíte o úvěru v bance, nákupu většího objemu zboží a větších reklamních výdajích.
První žádost o úvěr ale vaše snivé představy může rychle překazit. Z pohledu banky totiž nemáte čím ručit.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
To, že máte na skladě zboží za velký objem peněz, pro banku není dostatečnou zárukou a vy tak máte několik možností: zastavit nemovitost, pokud nějakou vlastníte (plus nejspíše podepsat osobní směnku), sehnat peníze od nově objeveného bohatého strýčka nebo dál podnikat v malém, šetřit a svoje podnikání zdvojnásobit v horizontu pěti až deseti let.
Anebo se spolehnete na podporu některé logistické firmy. Ty totiž na rozdíl od bank nabízejí nástroje pro růst malých a středních obchodníků na internetu včetně kompletního fullfilmentu – uskladnění a expedice zboží. Třeba díky novince, expresní dobírce od firmy ComGate, se můžete vyhnout zátěži, kterou pro váš e-shop představuje v Česku tolik oblíbená dobírka. S tou se ke svým penězům dostáváte v rozmezí tří až pěti dnů podle zvolené společnosti, v extrému můžete čekat i 14 dní při doručení na Slovensko.
Je otázkou, zda se běžně některé kurýrní společnosti nevymlouvají na interní procesy a ve skutečnosti si vašimi výdělky nevylepšují vlastní cash flow. U nových služeb na trhu, které hrají hlavně na rychlost, takové obavy nehrozí. „Dobírky klientům vyplácíme ze svých zdrojů a oni tak nemusí čekat na to, až nám je pošle dopravce,“ odkrývá princip fungování expresní dobírky Ondřej Žák, manažer divize logistiky ve společnosti ComGate a dodává: „celý proces začíná ve chvíli, kdy zákazník online prodejce z rukou kurýra přebírá svůj balíček a zároveň mu zaplatí poplatek za dobírku. Hned následující pracovní den dostanou pracovníci v ComGate informaci o tom, že byl balíček doručen a ihned odesílají peníze ze speciálního účtu klientovi, tedy e-shopu. Naše společnost peníze od dopravce obdrží až později.“
Zvláště v předvánočním čase, kdy provozovatelé e-shopů trží často třeba i 40% ročního obratu, přijde rychlé vyplácení dobírek za odeslané zboží, vzhledem k objemu objednávek, vhod. „Službu nově nabídneme všem zákazníkům, pro které zboží i skladujeme. Základem našeho fungování je právě to, že na rozdíl od finančních institucí máme zboží prodejců u sebe a vidíme každou jednotlivou expedici,“ uzavírá Žák.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc