Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Ray Kroc, podnikatel, jehož byznysem byly reality a hamburgery

Jistě jsme každý již navštívili jídelní řetězec McDonald’s. Tato značka je celosvětově proslavena, má restaurace ve více jak sto zemích a denně obslouží několik miliónů zákazníků. Málokdo ale ví, že se za touto firmou skrývá příběh neobyčejného muže.

Inzerce

Syn českých emigrantů

Ray Kroc se narodil v roce 1902 v Oak Park v Chicagu. Jeho rodiče byly čeští emigranti. Ve čtrnácti letech odešel ze školy a přihlásil se do armády. Aby mohl bojovat v první světové válce, musel zfalšovat údaje o svém věku. Byl vycvičen jako řidič sanitky, ale zrovna, když měl odjet do Francie, válka skončila.

Krátce potom se oženil a našel si práci obchodníka ve firmě vyrábějící papírové šálky. Zde projevil svůj obrovský obchodnický cit a po firemním žebříčku stoupal výš a výš. Kvůli ztrátě motivace a problémům s vedením ale odešel a stal zástupcem firmy propagující mixéry na výrobu mléčných koktejlů. Díky této práci se seznámil s bratry McDonaldovými, od kterých koupil licenci na provozování restaurací. Toto podnikání založil na principu, že všechny nově otevřené restaurace jsou prakticky identické. Díky Rayovu úžasnému smyslu i pro ty nejmenší detaily proměnil tuto podnikatelskou příležitost v jednu z největších firem na světě.


Reklamy na McDonald’s se už o hodně zlepšily. Takto vypadala reklama v roce 1991.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Věřím v McDonalda

Ray Kroc byl schopen pracovat téměř až do úmoru, řekl: „Moje tajemství spočívá v maximálním využití každé minuty odpočinku. Myslím, že bych nedokázal spát v noci déle než šest hodin. Mnohokrát to byly jenom čtyři hodiny nebo méně. Spal jsem však stejně tvrdě jako jsem pracoval. Nenáviděl jsem zahálku, i kdyby trvala jen minutu.“

Také říkal: „Mysli na malé věci a zůstaneš malý. Kde není riziko, tam není hrdost na to, co děláte. Nemůže v tom tedy být ani žádné štěstí.“

Mezi jeden z jeho nejznámějších výroků patří: „Věřím v Boha, v rodinu a v McDonalda, ale v práci je pořadí opačné.“

Když ho ke konci života někdo nařknul, že je pro něj snadné mluvit o úspěchu, protože si někam ulil pár miliónů dolarů, odvětil: „No a co?! Pořád mohu nosit jen jedny boty najednou.“  

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Inzerce