Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Ray Kroc, podnikatel, jehož byznysem byly reality a hamburgery

Jistě jsme každý již navštívili jídelní řetězec McDonald’s. Tato značka je celosvětově proslavena, má restaurace ve více jak sto zemích a denně obslouží několik miliónů zákazníků. Málokdo ale ví, že se za touto firmou skrývá příběh neobyčejného muže.

Syn českých emigrantů

Ray Kroc se narodil v roce 1902 v Oak Park v Chicagu. Jeho rodiče byly čeští emigranti. Ve čtrnácti letech odešel ze školy a přihlásil se do armády. Aby mohl bojovat v první světové válce, musel zfalšovat údaje o svém věku. Byl vycvičen jako řidič sanitky, ale zrovna, když měl odjet do Francie, válka skončila.

Krátce potom se oženil a našel si práci obchodníka ve firmě vyrábějící papírové šálky. Zde projevil svůj obrovský obchodnický cit a po firemním žebříčku stoupal výš a výš. Kvůli ztrátě motivace a problémům s vedením ale odešel a stal zástupcem firmy propagující mixéry na výrobu mléčných koktejlů. Díky této práci se seznámil s bratry McDonaldovými, od kterých koupil licenci na provozování restaurací. Toto podnikání založil na principu, že všechny nově otevřené restaurace jsou prakticky identické. Díky Rayovu úžasnému smyslu i pro ty nejmenší detaily proměnil tuto podnikatelskou příležitost v jednu z největších firem na světě.


Reklamy na McDonald’s se už o hodně zlepšily. Takto vypadala reklama v roce 1991.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Věřím v McDonalda

Ray Kroc byl schopen pracovat téměř až do úmoru, řekl: „Moje tajemství spočívá v maximálním využití každé minuty odpočinku. Myslím, že bych nedokázal spát v noci déle než šest hodin. Mnohokrát to byly jenom čtyři hodiny nebo méně. Spal jsem však stejně tvrdě jako jsem pracoval. Nenáviděl jsem zahálku, i kdyby trvala jen minutu.“

Také říkal: „Mysli na malé věci a zůstaneš malý. Kde není riziko, tam není hrdost na to, co děláte. Nemůže v tom tedy být ani žádné štěstí.“

Mezi jeden z jeho nejznámějších výroků patří: „Věřím v Boha, v rodinu a v McDonalda, ale v práci je pořadí opačné.“

Když ho ke konci života někdo nařknul, že je pro něj snadné mluvit o úspěchu, protože si někam ulil pár miliónů dolarů, odvětil: „No a co?! Pořád mohu nosit jen jedny boty najednou.“  

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Právě vyšlo

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

marek-odehnal-web

Investování pro freelancery | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

Inzerce