Inzerce

Inzerce

Ray Kroc, podnikatel, jehož byznysem byly reality a hamburgery

Jistě jsme každý již navštívili jídelní řetězec McDonald’s. Tato značka je celosvětově proslavena, má restaurace ve více jak sto zemích a denně obslouží několik miliónů zákazníků. Málokdo ale ví, že se za touto firmou skrývá příběh neobyčejného muže.

Syn českých emigrantů

Ray Kroc se narodil v roce 1902 v Oak Park v Chicagu. Jeho rodiče byly čeští emigranti. Ve čtrnácti letech odešel ze školy a přihlásil se do armády. Aby mohl bojovat v první světové válce, musel zfalšovat údaje o svém věku. Byl vycvičen jako řidič sanitky, ale zrovna, když měl odjet do Francie, válka skončila.

Krátce potom se oženil a našel si práci obchodníka ve firmě vyrábějící papírové šálky. Zde projevil svůj obrovský obchodnický cit a po firemním žebříčku stoupal výš a výš. Kvůli ztrátě motivace a problémům s vedením ale odešel a stal zástupcem firmy propagující mixéry na výrobu mléčných koktejlů. Díky této práci se seznámil s bratry McDonaldovými, od kterých koupil licenci na provozování restaurací. Toto podnikání založil na principu, že všechny nově otevřené restaurace jsou prakticky identické. Díky Rayovu úžasnému smyslu i pro ty nejmenší detaily proměnil tuto podnikatelskou příležitost v jednu z největších firem na světě.


Reklamy na McDonald’s se už o hodně zlepšily. Takto vypadala reklama v roce 1991.

Věřím v McDonalda

Ray Kroc byl schopen pracovat téměř až do úmoru, řekl: „Moje tajemství spočívá v maximálním využití každé minuty odpočinku. Myslím, že bych nedokázal spát v noci déle než šest hodin. Mnohokrát to byly jenom čtyři hodiny nebo méně. Spal jsem však stejně tvrdě jako jsem pracoval. Nenáviděl jsem zahálku, i kdyby trvala jen minutu.“

Také říkal: „Mysli na malé věci a zůstaneš malý. Kde není riziko, tam není hrdost na to, co děláte. Nemůže v tom tedy být ani žádné štěstí.“

Mezi jeden z jeho nejznámějších výroků patří: „Věřím v Boha, v rodinu a v McDonalda, ale v práci je pořadí opačné.“

Když ho ke konci života někdo nařknul, že je pro něj snadné mluvit o úspěchu, protože si někam ulil pár miliónů dolarů, odvětil: „No a co?! Pořád mohu nosit jen jedny boty najednou.“  

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

Právě vyšlo

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

pavel-kralicek-web

Pavel Králíček: Tvorba e-shopu GentlemanStore.cz, blogování, prodej neznámých produktů

radek-majer-web

Radek Majer (TTC Teleport): Hostuje u nás až 60 % českého internetu

Richard Dobiáš

Richard Dobiáš: Jak zlepšovat svoje copywriterské schopnosti?

katerina-wich-2017-web

Kateřina Wich a rok 2017 Radosti dětem: Získávání partnerů, spolehlivý tým a rekordní počet dětí

Inzerce