Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Proč si zaregistrovat ochrannou známku

Inzerce

Inzerce

Každé podnikání stojí spoustu času, úsilí a samozřejmě i peněz. Proto je potřeba zamyslet se nad tím, jak své podnikání co nejlépe chránit. Jedním ze způsobů je ochranná známka. Co vše můžete ochránit jejím zaregistrováním a proč byste tak měli učinit?

Co je to ochranná známka

Používání značky ještě neznamená, že je dostatečně chráněna. O tom se již řada podnikatelů přesvědčila v právních sporech. Pokud však svou značku zaregistrujete jako ochrannou známku (ideálně ještě před začátkem jejího užívání), budete mít jistotu ochrany před jednáním, která by mohla danou značku jakkoliv poškodit.

Ochranná známka je chráněné označení určité značky, které platí po dobu 10 let. Po uplynutí doby máte výsadní právo na její prodloužení o dalších 10 let. Registrace probíhá na Úřadě průmyslového vlastnictví, registruje se do několik tříd (podle segmentu užívání) a na několika úrovních (národní, mezinárodní apod.) a vyjde vás na 5 000 Kč. Registrovanou ochrannou známku nesmí bez souhlasu nikdo používat, což představuje řadu výhod.

Co vše lze registrovat jako ochrannou známku

Z obecného hlediska lze zaregistrovat text, obrázek (či jejich kombinaci), dále tvar produktu, nebo dokonce i vůni. Nejčastěji podnikatelé registrují název firmy, logo firmy, respektive jejich kombinaci. Často se také registruje název produktu nebo služby a také i doména. Ve všech zmíněných případech je potřeba, aby byl něčím specifický. Nelze registrovat obecné názvy, jako například “Nejlepší pekárna” apod.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Z jakých důvodů byste si měli zaregistrovat ochrannou známku:

Ochráníte svou značku před parazitováním a nekalosoutěžním jednáním

Zásadní funkcí, kterou registrace ochranné známky má, je funkce ochranná. Chrání vaši značku před konkurencí, která na ní nemůže parazitovat ani využívat její pověst. Bez vašeho souhlasu nesmí nikdo značku používat, byť by se jednalo i o pozitivní úmysl.

Odlišíte se od konkurence

Kromě ochrany má registrace také funkci rozlišovací. Odlišíte tím svou značku, produkt či službu od konkurence, čehož si spotřebitel jistě všimne. Navíc k ní můžete, nikoliv musíte uvádět i symbol ® či ™. Tím dáte jasně najevo nejen konkurenci, že je vaše značka chráněna.

Hodnota vaší značky stoupne

Registrovaná ochranná známka budí sama o sobě, že se jedná o silnou značku. Registrace posiluje brand a nezáleží na tom, zda se jedná o službu, produkt či celou společnost. Spotřebitel vnímá originalitu dané značky, což ovlivňuje jeho nákupní chování.

Registrace nemusí být složitá

V případě že nemáte v této problematice dostatečné právní znalosti, je vhodné nechat registraci ochranné známky na specialistech. Nabízí se tedy řešení v podobě oslovení některé z právních kanceláří, která registraci vyřídí. Nicméně se nejspíše nevyhnete schůzkám. Můžete také využít online služby, kde se o vše postarají za vás. Stačí pouze dodat plnou moc a podklady registraci, a poté pouze čekáte na certifikát. V každém případě trvá proces registrace od šesti do dvanácti měsíců.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

Premium
dalibor-musil-web

Změna oboru na volné noze. Jak rozjet něco nového? | Dalibor Musil

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Inzerce