Inzerce

Proč si zaregistrovat ochrannou známku

Každé podnikání stojí spoustu času, úsilí a samozřejmě i peněz. Proto je potřeba zamyslet se nad tím, jak své podnikání co nejlépe chránit. Jedním ze způsobů je ochranná známka. Co vše můžete ochránit jejím zaregistrováním a proč byste tak měli učinit?

Inzerce

Co je to ochranná známka

Používání značky ještě neznamená, že je dostatečně chráněna. O tom se již řada podnikatelů přesvědčila v právních sporech. Pokud však svou značku zaregistrujete jako ochrannou známku (ideálně ještě před začátkem jejího užívání), budete mít jistotu ochrany před jednáním, která by mohla danou značku jakkoliv poškodit.

Ochranná známka je chráněné označení určité značky, které platí po dobu 10 let. Po uplynutí doby máte výsadní právo na její prodloužení o dalších 10 let. Registrace probíhá na Úřadě průmyslového vlastnictví, registruje se do několik tříd (podle segmentu užívání) a na několika úrovních (národní, mezinárodní apod.) a vyjde vás na 5 000 Kč. Registrovanou ochrannou známku nesmí bez souhlasu nikdo používat, což představuje řadu výhod.

Co vše lze registrovat jako ochrannou známku

Z obecného hlediska lze zaregistrovat text, obrázek (či jejich kombinaci), dále tvar produktu, nebo dokonce i vůni. Nejčastěji podnikatelé registrují název firmy, logo firmy, respektive jejich kombinaci. Často se také registruje název produktu nebo služby a také i doména. Ve všech zmíněných případech je potřeba, aby byl něčím specifický. Nelze registrovat obecné názvy, jako například “Nejlepší pekárna” apod.

Z jakých důvodů byste si měli zaregistrovat ochrannou známku:

Ochráníte svou značku před parazitováním a nekalosoutěžním jednáním

Zásadní funkcí, kterou registrace ochranné známky má, je funkce ochranná. Chrání vaši značku před konkurencí, která na ní nemůže parazitovat ani využívat její pověst. Bez vašeho souhlasu nesmí nikdo značku používat, byť by se jednalo i o pozitivní úmysl.

Odlišíte se od konkurence

Kromě ochrany má registrace také funkci rozlišovací. Odlišíte tím svou značku, produkt či službu od konkurence, čehož si spotřebitel jistě všimne. Navíc k ní můžete, nikoliv musíte uvádět i symbol ® či ™. Tím dáte jasně najevo nejen konkurenci, že je vaše značka chráněna.

Hodnota vaší značky stoupne

Registrovaná ochranná známka budí sama o sobě, že se jedná o silnou značku. Registrace posiluje brand a nezáleží na tom, zda se jedná o službu, produkt či celou společnost. Spotřebitel vnímá originalitu dané značky, což ovlivňuje jeho nákupní chování.

Registrace nemusí být složitá

V případě že nemáte v této problematice dostatečné právní znalosti, je vhodné nechat registraci ochranné známky na specialistech. Nabízí se tedy řešení v podobě oslovení některé z právních kanceláří, která registraci vyřídí. Nicméně se nejspíše nevyhnete schůzkám. Můžete také využít online služby, kde se o vše postarají za vás. Stačí pouze dodat plnou moc a podklady registraci, a poté pouze čekáte na certifikát. V každém případě trvá proces registrace od šesti do dvanácti měsíců.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-jecmen-web

Z B2C do B2B. Jak začít prodávat firemním zákazníkům? | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání