Inzerce

Inzerce

Proč si zaregistrovat ochrannou známku

Každé podnikání stojí spoustu času, úsilí a samozřejmě i peněz. Proto je potřeba zamyslet se nad tím, jak své podnikání co nejlépe chránit. Jedním ze způsobů je ochranná známka. Co vše můžete ochránit jejím zaregistrováním a proč byste tak měli učinit?

Co je to ochranná známka

Používání značky ještě neznamená, že je dostatečně chráněna. O tom se již řada podnikatelů přesvědčila v právních sporech. Pokud však svou značku zaregistrujete jako ochrannou známku (ideálně ještě před začátkem jejího užívání), budete mít jistotu ochrany před jednáním, která by mohla danou značku jakkoliv poškodit.

Ochranná známka je chráněné označení určité značky, které platí po dobu 10 let. Po uplynutí doby máte výsadní právo na její prodloužení o dalších 10 let. Registrace probíhá na Úřadě průmyslového vlastnictví, registruje se do několik tříd (podle segmentu užívání) a na několika úrovních (národní, mezinárodní apod.) a vyjde vás na 5 000 Kč. Registrovanou ochrannou známku nesmí bez souhlasu nikdo používat, což představuje řadu výhod.

Co vše lze registrovat jako ochrannou známku

Z obecného hlediska lze zaregistrovat text, obrázek (či jejich kombinaci), dále tvar produktu, nebo dokonce i vůni. Nejčastěji podnikatelé registrují název firmy, logo firmy, respektive jejich kombinaci. Často se také registruje název produktu nebo služby a také i doména. Ve všech zmíněných případech je potřeba, aby byl něčím specifický. Nelze registrovat obecné názvy, jako například “Nejlepší pekárna” apod.

Z jakých důvodů byste si měli zaregistrovat ochrannou známku:

Ochráníte svou značku před parazitováním a nekalosoutěžním jednáním

Zásadní funkcí, kterou registrace ochranné známky má, je funkce ochranná. Chrání vaši značku před konkurencí, která na ní nemůže parazitovat ani využívat její pověst. Bez vašeho souhlasu nesmí nikdo značku používat, byť by se jednalo i o pozitivní úmysl.

Odlišíte se od konkurence

Kromě ochrany má registrace také funkci rozlišovací. Odlišíte tím svou značku, produkt či službu od konkurence, čehož si spotřebitel jistě všimne. Navíc k ní můžete, nikoliv musíte uvádět i symbol ® či ™. Tím dáte jasně najevo nejen konkurenci, že je vaše značka chráněna.

Hodnota vaší značky stoupne

Registrovaná ochranná známka budí sama o sobě, že se jedná o silnou značku. Registrace posiluje brand a nezáleží na tom, zda se jedná o službu, produkt či celou společnost. Spotřebitel vnímá originalitu dané značky, což ovlivňuje jeho nákupní chování.

Registrace nemusí být složitá

V případě že nemáte v této problematice dostatečné právní znalosti, je vhodné nechat registraci ochranné známky na specialistech. Nabízí se tedy řešení v podobě oslovení některé z právních kanceláří, která registraci vyřídí. Nicméně se nejspíše nevyhnete schůzkám. Můžete také využít online služby, kde se o vše postarají za vás. Stačí pouze dodat plnou moc a podklady registraci, a poté pouze čekáte na certifikát. V každém případě trvá proces registrace od šesti do dvanácti měsíců.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Právě vyšlo

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Nejoblíbenější

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Doporučené články

petr-patocka-web

Petr Patočka: Neúspěch v podnikání, zvládání krize a rozjezd Matcha Tea

otakar-janik-web

Otakar Janík: E-shop SvětPlodů.cz, retence zákazníků, prozákaznický přístup, delegování práce

Zpětné odkazy

Vyzkoušejte: 8 tipů, jak mohou e-shopy získávat zpětné odkazy

petr-lesensky-web

Petr Lesenský (LESENSKY.CZ): Budování PR agentury, název firmy, předání vedení

Inzerce