Potřeba migrovat e-shop na jiný systém je zcela běžná záležitost. Mnoho e-shopů je postaveno na různých řešeních. Některé na jiných krabicových, jiné na Open Source systémech jako na např. PrestaShop.
Velkou skupinu e-shopů však jedno spojuje: omezení ze strany systému, na kterém je e-shop vytvořen. Dostat se do takové situace je velice snadné a denně se s ní potýká tisíce provozovatelů.
Poznámka z praxe:
Mnoho provozovatelů bazíruje na systému, kde e-shop původně postavili, jelikož jsou na něj zvyklí a bojí se jej migrovat na jiný systém z obavy o pokles tržeb. Takový přístup je mnohdy nákladnější a současně méně efektivní, než přistoupit na migraci a převést e-shop na lepší a výkonnější systém.
Migraci e-shopu nechcete dělat dvakrát, proto je potřeba vědět, že systém, na který budete e-shop migrovat vyhovuje všem Vašim potřebám. Ideální je sepsat si veškeré potřeby od práce s produktem, případně jeho variantou, po importy, exporty, fakturaci, expedici a účetnictví. Pokud má Váš sortiment specifické požadavky, tak je také zahrnout.
S takto sepsanými informacemi můžete začít zjišťovat, jaký systém je pro Váš projekt vhodný.
Poznámka z praxe:
Pokud migrujete e-shop na nový systém, tak nejste ještě plně seznámeni se všemi jeho funkcemi a možnostmi. Některé požadavky, které na první pohled systém neumí řešit se nakonec mohou ukázat jako snadno nastavitelné a tedy možné. Toto se mi velice často stává na systému UPgates, kde jednotlivé moduly mají mnoho možností nastavení nebo využití a je tak možné docílit požadované funkčnosti pouhým nastavením nebo kombinací různých nastavení v několika modulech.
Migrace e-shopu na jiné řešení v podstatě znamená postavit nový e-shop a naplnit jej daty z původního e-shopu. Jelikož se na migrace specializuji, je pro mne denní chléb řešení migrací nebo zaobírání se poptávkou po migraci.
K migraci e-shopu nejčastěji přistupují tři typy projektů:
Ať přemýšlíte nad migrací z jakéhokoli důvodu, je dobré postavit se k ní nikoli jako k možnosti získat pár doplňků, které Vám chybí a vyřešit něco málo omezení, které Vás aktuálně trápí, ale jako k možnosti pozvednutí Vašeho e-shopu na vyšší úroveň.
Při migraci nově sestavujete celý e-shop a máte k dispozici množství dat z původního provozu. Můžete tak pro Vaše zákazníky vytvořit lepší nákupní prostředí, můžete jim nákup usnadnit, vytvořit e-shop přehlednější a více přizpůsobený potřebám zákazníků.
Jen zřídka kdy se u e-shopu při migraci zachovává původní design a struktura, jelikož původní e-shop se většinou stavěl několik let nazpět. Za dobu jeho provozu se změnily trendy v designu i přístup k přehlednosti a optimalizaci e-shopu (UI/UX/CRO).
Většinou tedy dojde současně k úpravě designu dle aktuálních trendů a struktury dle nasbíraných dat, aby e-shop byl pro zákazníky co nejpřehlednější. Což je současně postup, který doporučuji. Jedná se o jednu z možností, jak migraci využít k pozvednutí celého projektu na vyšší úroveň.
Současně často může dojít i k optimalizaci expedičních procesů, automatizace a procesů automatického informování zákazníka o jeho objednávce nebo řešení požadavků. Časy potřebné pro expedice a vyřizování komunikace se zákazníky je možné snížit např. až o více než polovinu.
Poznámka z praxe:
U většiny projektů provozovatel nemá přesnou představu, co vše může migrací získat. Má specifické požadavky na funkce, které aktuálně u e-shopu nemá k dispozici. Když mu odprezentujeme jaké možnosti tvorby e-shopu má systém UPgates, většinou se rozhodne pro komplexnější úpravy a optimalizaci celého projektu.
Přesměrování url adres je při migraci zásadní krok, který nesmíte za žádných okolností vynechat nebo mu věnovat malou pozornost.
Váš e-shop již nějakou dobu funguje, má množství stránek, kategorií a produktů. Tyto všechny podstránky e-shopu mají konkrétní url adresu (např. mujeshop.cz/kategorie). Tyto adresy vyhledávače ukládají do své databáze a díky tomu jsou schopni zobrazovat Váš e-shop ve výsledcích vyhledávání. Jenže, každé e-shop řešení má mírně odlišný způsob, jakým url adresy vytváří, tím se mohou po přechodu lišit a je potřeba vyhledávači jasně sdělit, jaké změny proběhly a kde najde obsah, který se nacházel na původní url adrese. To provádíme přesměrováním URL s kódem 301.
Poznámka z praxe:
Při tvorbě e-shopu UPgates jsou pro přesměrování vytvořeny potřebné moduly a to dokonce i v případě změny domény a tedy přesměrování url z jedné domény na druhou.
V případě systému UPgates je v administraci k dispozici modul “Designer”, ve kterém si dle vlastních preferencí poskládáte a nastavíte design nového e-shopu a to i včetně nastavení vzhledu jednotlivých modulů.
Poznámka z praxe:
Designer v UPgates je opravdu velice zajímavý nástroj, který dává konečně prostor nastavit si moderní a pěkný e-shop bez znalosti kódování. Takový nástroj u krabicových e-shop řešení není zrovna běžný. Většina jiných nástrojů Vám umožní vybrat si z předem připravených šablon, kde si maximálně změníte barvy a font. Výsledkem je smutná realita tisícovek stejných e-shopů jejichž design není vůbec přizpůsobený na míru sortimentu e-shopu.
Nastavení samotného e-shopu a jeho funkčností jsou v systému UPgates rozsáhlé. Veškerá nastavení jsou uživatelsky zpracovaná a dobře pochopitelná. Stačí v podstatě jen projít nastavení jedno po druhém a tím si “naklikat” veškeré potřebné funkce e-shopu.
Článek pro vás připravil e-shop konzultant a specialista na UPgates, Kamil Kopecký.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny