[článek od naší čtenářky] Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé lidi, studenty – určitě ANO! Pokud máte mezi svou cílovou skupinou mladé ženy a ženy v produktivním věku 25 – 35 let – určitě ANO!
To, že Facebook používá skoro 100 % mladých, je všeobecně známo. Lidé prostřednictvím facebookových profilů komunikují mezi sebou a čím dále častěji také na Facebooku hledají informace a „lajkují“ stránky, které vyjadřují jejich postoje a záliby. Ale touto skupinou se dnes zabývat nebudu.
Nás zajímá jiná skupina – mladé ženy, maminky – které vzájemně komunikují, sdílejí fotografie svých dětí, zvířecích miláčků. A také hledají informace, sdružují se do skupin, které mají nějaký společný zájem. Není náhodou, že stránky týkající se zdravého jídla a obecně zdraví, mají velké množství fanoušků. Běžné je i posílání fotografií svých výtvorů, především z oblasti jídla. Ženy v domácnosti obecně rozhodují o tom, co se nakoupí. Maminky se také cítí zodpovědné za své zdraví a zdraví svých blízkých. Maminky potřebují služby související s nimi osobně (péče o tělo) a s jejich zodpovědností za domácnost.
Máte firmu, která vyrábí něco, co by mohlo mladé ženy zaujmout? Nebo provozujete nějakou službu, která je pro mladé ženy a maminky zajímavá? Pak byste byli sami proti sobě, kdybyste nezačali provozovat facebookový profil. Výhodou Facebooku jsou především nulové náklady. Stránku si můžete vytvořit prakticky okamžitě a nepotřebujete grafika ani webmastera.
Potřebujete přece poznat prostředí. Prohlédněte si úspěšné profily, prozkoumejte konkurenci.
Kde je užitek vašeho výrobku či služby?
Nadefinujte si, čím by mohly být vaše služba či váš výrobek přínosnými pro skupinu mladých žen. A teď nemám na mysli obecné bláboly typu – náš výrobek je kvalitní. Přemýšlejte o tom, v čem spočívá konkrétní užitek vašeho produktu. Máte-li kadeřnictví, přemýšlejte o vašich výhodách oproti konkurenci (berete i lidi bez objednání, dojedete za zákazníkem domů, používáte přírodní produkty, je u vás příjemná, rodinná atmosféra atd.). Máte-li potravinový doplněk, který obsahuje například velké množství vitamínu C, mluvte o tom, že žena díky užívání nepodlehne chřipce. Máte-li hezké oblečení uzpůsobené i silnějším ženám, mluvte o tom, jak se žena v těch šatech bude cítit.
Jste schopni občas něco vyfotit a věnovat se komunikaci na fcb cca 30 minut denně? Pokud ne, někoho si najděte. Měl by to být někdo, kdo je nadšeným fanouškem vašich výrobků či služeb. Jen ten bude schopen dát fcb komunikaci nějakou šťávu v podobě emocí.
Na začátek je dobré zaplnit profil nějakými základními fotografiemi (produkty, foto provozovny apod.) a poskytnout lidem informace o tom, co jste zač – někdy stačí odkaz na web. Vždy je ale nutné lidem říct, proč stránku máte, o čem je chcete informovat. Vyrábíte-li oděvy z přírodních materiálů, můžete lidi průběžně informovat celkově o zdravém životním stylu, který klade důraz na přírodnost materiálů. Taky můžete informovat o módě, stylu. Cení se hlavně informace, které nemají šanci lidé běžně získat.
Nejdůležitější je, aby vaše stránka nebyla zahlcena obchodními informacemi – pokud bude každý váš status o obchodních nabídkách, lidi to přestane bavit. Přestanou vám přibývat fanoušci a ti, které se vám podařilo získat, se stanou mrtvými fanoušky. Dávejte lidem informace, které potřebují, aby se orientovali na trhu, vysvětlujte, popisujte. Věcně, stručně, nenátlakově a hlavně pravidelně – minimálně 2 -3 krát týdně.
Nebojte se emocí a osobního tónu. Komunikujte jako s přáteli. Vyhýbejte se formalitám.
Nebojte se obrázků a videí. Foťte a natáčejte. Videa obecně užijete i na svém webu. Ptají-li se vás zákazníci pořád na stejnou věc – natočte video s odpovědí. Je to účinnější. Foťte si své výtvory (účesy, šaty, realizace). Vymýšlejte infografiky – názorné obrázky, jak má cokoliv vypadat (jaké vitamíny tělo potřebuje, postupy, grafické návody apod.). Podaří-li se vám hezký a názorný obrázek, budou ho lidé sdílet, a tím vám budou zadarmo dělat reklamu.
Hledejte spřízněné profily a domlouvejte se s nimi na spolupráci. Motivujte návštěvníky svých stránek k přihlášení se na váš fcb profil. Firmy, jejichž služby se doplňují, se můžou vzájemně podpořit – sdílením svých odkazů, společnou reklamou.
Máte mnoho fanoušků, ale nemáte z nich žádné objednávky na vašem e-shopu? Tak něco děláte špatně a je třeba něco změnit. Pokud máte dobře vedený a živý profil, uděláte-li občas obchodní sdělení (sleva, nabídka konkrétního produktu), mělo by se to projevit na objednávkách. Pokud nemají vaše příspěvky žádné „lajky“ nebo jen minimální množství, taky je něco špatně. Berte fcb profil jako laboratoř. Naučte se komunikovat s vašimi zákazníky tak, aby se cítili dobře a aby vám důvěřovali. Nalezený styl komunikace pak můžete používat na webu, v inzerci, v podpoře prodeje a naopak. Co funguje naživo, bude fungovat i na webu a na Facebooku.
Do fcb investujte teprve tehdy, až najdete styl komunikace a budete si jistí, že jsou vaši fanoušci spokojení. Pak se vám vyplatí i nějaká podpora. Nevěnujte fcb příliš mnoho svého drahocenného času. Je to jen velmi šikovný doplněk, ze kterého se může vaší dobrou péčí stát zajímavý obchodní kanál. Mimo jiné můžete získávat reference zákazníků a motivovat je k jejich posílání.
Tento profil vedu já osobně. Fanoušci neustále přibývají a častokrát sdílejí statusy. Mám potvrzeno také propojení s objednávkami na e-shopu. Funguje to ke spokojenosti všech – lidé dostávají zajímavé informace a mohou se sami rozhodovat, jestli si něco koupí. Nikdo na ně netlačí věčným atakováním na slevy či akce
Fcb profil velmi úspěšného e-shopu. Najdete tam také dost obchodních sdělení, ale primární je informování o nových modelech. Komunikace je docela přátelská a je vidět, že maminky jsou s batohy Topgal více než spokojené. Mám informaci, že komunikace na fcb je propojená s e-shopem velmi dobře.
Kavárna s hernou pro děti. Na rozdíl od Topgalu nejsou provozovatelky žádné IT specialistky, což je vidět na jejich webu. Ale počet fanoušků jim stále roste a v kavárně mají stále plno. Prostě do toho dávají srdce a je to vidět!
Skvělý profil. Statusy nejsou jen obchodní, je tam plno emocí, lidský a neformální přístup. Sami vidíte, že to není jen o masážích – je tam hodně statusů o Thajsku obecně. Mají i kvalitní webové stránky – především obsahově. Je tam vše, co tam má být. Už jim chybí jen webový formulář.
Velmi profesionálně vedený profil, který vychází z kvalitního webu. Za vším stojí ale jen jedna žena, která své zkušenosti přetavila do svého povolání, což je ideální případ. Jen je škoda, že na svém webu nemá paní e-shop – při návštěvnosti cca 1000 lidí denně, by to stálo za to. Vidíte sami, co dokáže jedna žena. Má více fanoušků, než mnohé firmy, které podporují své fcb profily i finančně (kupují si reklamu). Kvalitní obsah, chuť podělit se o své zkušenosti a neotravovat lidi věčným prodáváním je víc, než marketing velkých firem. To je šance i pro vás!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny