Inzerce

Pohlídejte si SEO při redesignu webu

Chystáte se na redesign již zaběhlého webu, který pravidelně generuje organickou návštěvnost? Vyvarujte se chybám, které mohou srazit vaše pozice do hlubin výsledků vyhledávání. Někdy stačí jediný přešlap, a můžete se připravit až o 80% návštěvníků z organického vyhledávání. Na co všechno si dát pozor, vám poradí odborníci z Mk-Vision.

Inzerce

Nezapomínejte na přesměrování stránek

Ačkoliv hraje při redesignu webu roli více aspektů, tím nejdůležitějším je přesměrování stránek (redirect). Přesto se na „redesign“ pohlíží pouze jako na nahození nového vzhledu, a zapomíná se na možnou změnu url i celkové struktury. Nový a uživatelsky přívětivý design je pro čtenáře/zákazníky rozhodně přínosem a mnohdy přidá plusové body – ovšem pokud zapomenete na SEO, resp. na zachování historických a hodnotných URL (včetně jejich obsahu), tak vám redesign může naopak uškodit.

Během redesignu se obvykle nevyhnete úpravě nebo úplné změně struktury = změny url; jenomže stará adresa s dlouholetou historií má ve světě vyhledávačů cenu zlata. Abyste nepřišli o vybudované pozice, je nezbytné přesměrovat staré url na nové, a to nejlépe trvalým příkazem 301. Důležité také je, aby vedlo přesměrování na obsahově stejnou nebo velmi podobnou stránku.

V momentě, kdy tento krok přeskočíte a adresy jenom přepíšete, zahodíte tím léta budovanou hodnotu. Vyhledávače je začnou vnímat jako úplně nové stránky bez jakékoliv hodnoty a historie. Jednoduše řečeno, je potřeba vyhledávači říct, že byl obsah stránky „přestěhován“ jinam; kdyby totiž navštívil zrušenou stránku/neexistující url, okamžitě ji pošle „ke dnu“. Tím byste ztratili pozice a umožnili konkurenci poskočit o stupínek výše.

Minimální ztrátě pozic se nevyhnete

Správné přesměrování zachová hodnocení stránky a celkovou autoritu. Tím ochráníte své stávající pozice bez extrémního propadu. Ovšem, ikdyž uděláte všechno správně a perfektně splníte jednotlivé kroky do posledního detailu, je nutné s částečným (dočasným) propadem počítat. Proto si redesign (při kterém hodláte měnit strukturu a URL součaných stránek) dobře rozmyslete.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak do nich investovat? | Adam Neuberger

baier-rozhon-web

Vstup investora do firmy: Na co si dát pozor po právní stránce? | Martin Rozhoň & Jaroslav Baier

Právě vyšlo

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

petr-heller-web

Budoucnost e-commerce a priority pro e-shopy | Petr Heller (Retailys)

vaclav-durdak-web

První zaměstnanec: Jak se zbavit strachu ho konečně přijmout? | Václav Durďák (Čokoládovna JANEK)

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

TOP obsah

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání