Inzerce

Pohlídejte si SEO při redesignu webu

Chystáte se na redesign již zaběhlého webu, který pravidelně generuje organickou návštěvnost? Vyvarujte se chybám, které mohou srazit vaše pozice do hlubin výsledků vyhledávání. Někdy stačí jediný přešlap, a můžete se připravit až o 80% návštěvníků z organického vyhledávání. Na co všechno si dát pozor, vám poradí odborníci z Mk-Vision.

Inzerce

Nezapomínejte na přesměrování stránek

Ačkoliv hraje při redesignu webu roli více aspektů, tím nejdůležitějším je přesměrování stránek (redirect). Přesto se na „redesign“ pohlíží pouze jako na nahození nového vzhledu, a zapomíná se na možnou změnu url i celkové struktury. Nový a uživatelsky přívětivý design je pro čtenáře/zákazníky rozhodně přínosem a mnohdy přidá plusové body – ovšem pokud zapomenete na SEO, resp. na zachování historických a hodnotných URL (včetně jejich obsahu), tak vám redesign může naopak uškodit.

Během redesignu se obvykle nevyhnete úpravě nebo úplné změně struktury = změny url; jenomže stará adresa s dlouholetou historií má ve světě vyhledávačů cenu zlata. Abyste nepřišli o vybudované pozice, je nezbytné přesměrovat staré url na nové, a to nejlépe trvalým příkazem 301. Důležité také je, aby vedlo přesměrování na obsahově stejnou nebo velmi podobnou stránku.

V momentě, kdy tento krok přeskočíte a adresy jenom přepíšete, zahodíte tím léta budovanou hodnotu. Vyhledávače je začnou vnímat jako úplně nové stránky bez jakékoliv hodnoty a historie. Jednoduše řečeno, je potřeba vyhledávači říct, že byl obsah stránky „přestěhován“ jinam; kdyby totiž navštívil zrušenou stránku/neexistující url, okamžitě ji pošle „ke dnu“. Tím byste ztratili pozice a umožnili konkurenci poskočit o stupínek výše.

Minimální ztrátě pozic se nevyhnete

Správné přesměrování zachová hodnocení stránky a celkovou autoritu. Tím ochráníte své stávající pozice bez extrémního propadu. Ovšem, ikdyž uděláte všechno správně a perfektně splníte jednotlivé kroky do posledního detailu, je nutné s částečným (dočasným) propadem počítat. Proto si redesign (při kterém hodláte měnit strukturu a URL součaných stránek) dobře rozmyslete.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Finanční krize: Co se z nich můžeme naučit pro naše investování? | Marek Odehnal

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)