Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Pohlídejte si SEO při redesignu webu

inzerce
Před 6 roky

Chystáte se na redesign již zaběhlého webu, který pravidelně generuje organickou návštěvnost? Vyvarujte se chybám, které mohou srazit vaše pozice do hlubin výsledků vyhledávání. Někdy stačí jediný přešlap, a můžete se připravit až o 80% návštěvníků z organického vyhledávání. Na co všechno si dát pozor, vám poradí odborníci z Mk-Vision.

Nezapomínejte na přesměrování stránek

Ačkoliv hraje při redesignu webu roli více aspektů, tím nejdůležitějším je přesměrování stránek (redirect). Přesto se na „redesign“ pohlíží pouze jako na nahození nového vzhledu, a zapomíná se na možnou změnu url i celkové struktury. Nový a uživatelsky přívětivý design je pro čtenáře/zákazníky rozhodně přínosem a mnohdy přidá plusové body – ovšem pokud zapomenete na SEO, resp. na zachování historických a hodnotných URL (včetně jejich obsahu), tak vám redesign může naopak uškodit.

Během redesignu se obvykle nevyhnete úpravě nebo úplné změně struktury = změny url; jenomže stará adresa s dlouholetou historií má ve světě vyhledávačů cenu zlata. Abyste nepřišli o vybudované pozice, je nezbytné přesměrovat staré url na nové, a to nejlépe trvalým příkazem 301. Důležité také je, aby vedlo přesměrování na obsahově stejnou nebo velmi podobnou stránku.

V momentě, kdy tento krok přeskočíte a adresy jenom přepíšete, zahodíte tím léta budovanou hodnotu. Vyhledávače je začnou vnímat jako úplně nové stránky bez jakékoliv hodnoty a historie. Jednoduše řečeno, je potřeba vyhledávači říct, že byl obsah stránky „přestěhován“ jinam; kdyby totiž navštívil zrušenou stránku/neexistující url, okamžitě ji pošle „ke dnu“. Tím byste ztratili pozice a umožnili konkurenci poskočit o stupínek výše.

Inzerce

Minimální ztrátě pozic se nevyhnete

Správné přesměrování zachová hodnocení stránky a celkovou autoritu. Tím ochráníte své stávající pozice bez extrémního propadu. Ovšem, ikdyž uděláte všechno správně a perfektně splníte jednotlivé kroky do posledního detailu, je nutné s částečným (dočasným) propadem počítat. Proto si redesign (při kterém hodláte měnit strukturu a URL součaných stránek) dobře rozmyslete.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)