Inzerce

Inzerce

Pohlídejte si SEO při redesignu webu

Chystáte se na redesign již zaběhlého webu, který pravidelně generuje organickou návštěvnost? Vyvarujte se chybám, které mohou srazit vaše pozice do hlubin výsledků vyhledávání. Někdy stačí jediný přešlap, a můžete se připravit až o 80% návštěvníků z organického vyhledávání. Na co všechno si dát pozor, vám poradí odborníci z Mk-Vision.

Nezapomínejte na přesměrování stránek

Ačkoliv hraje při redesignu webu roli více aspektů, tím nejdůležitějším je přesměrování stránek (redirect). Přesto se na „redesign“ pohlíží pouze jako na nahození nového vzhledu, a zapomíná se na možnou změnu url i celkové struktury. Nový a uživatelsky přívětivý design je pro čtenáře/zákazníky rozhodně přínosem a mnohdy přidá plusové body – ovšem pokud zapomenete na SEO, resp. na zachování historických a hodnotných URL (včetně jejich obsahu), tak vám redesign může naopak uškodit.

Během redesignu se obvykle nevyhnete úpravě nebo úplné změně struktury = změny url; jenomže stará adresa s dlouholetou historií má ve světě vyhledávačů cenu zlata. Abyste nepřišli o vybudované pozice, je nezbytné přesměrovat staré url na nové, a to nejlépe trvalým příkazem 301. Důležité také je, aby vedlo přesměrování na obsahově stejnou nebo velmi podobnou stránku.

V momentě, kdy tento krok přeskočíte a adresy jenom přepíšete, zahodíte tím léta budovanou hodnotu. Vyhledávače je začnou vnímat jako úplně nové stránky bez jakékoliv hodnoty a historie. Jednoduše řečeno, je potřeba vyhledávači říct, že byl obsah stránky „přestěhován“ jinam; kdyby totiž navštívil zrušenou stránku/neexistující url, okamžitě ji pošle „ke dnu“. Tím byste ztratili pozice a umožnili konkurenci poskočit o stupínek výše.

Minimální ztrátě pozic se nevyhnete

Správné přesměrování zachová hodnocení stránky a celkovou autoritu. Tím ochráníte své stávající pozice bez extrémního propadu. Ovšem, ikdyž uděláte všechno správně a perfektně splníte jednotlivé kroky do posledního detailu, je nutné s částečným (dočasným) propadem počítat. Proto si redesign (při kterém hodláte měnit strukturu a URL součaných stránek) dobře rozmyslete.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Řízení cashflow firmy v době krize | Petr Macek (Caflou.cz)

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

Právě vyšlo

jiri-diblik-web

Jak získat investora a jak naložit s jeho penězi? | Jiří Diblík

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Doporučené články

matej-krejci-web

Matěj Krejčí: Závislost dospělých na technologiích, duševní hygiena, chytré triky sociálních sítí

david-ondracka-web

David Ondráčka: O Transparency International, boji s korupcí i zákulisí politiky

Popisky produktů copywriting

5 přehmatů v popiscích produktů, které návštěvníky dočista znechutí

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

Inzerce