Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Podnikatelský záměr – základní kámen celého podnikání

Inzerce

Inzerce

Začátek každého podnikání má z formálního hlediska pevně a jasně daná pravidla. Je potřeba se přihlásit na živnostenském úřadě, zaplatit 1.000,- Kč jednorázový poplatek za vydání živnostenského listu, oprávnění k podnikání atd.

Inzerce

Ovšem daleko důležitější je vlastní podnikatelský záměr, který bychom mohli řadit do hlediska neformálního. Jsou to především nápady a myšlenkové pochody podnikatele, mnohdy se může jednat pouze o jeden jediný nápad.

Tento záměr pak nesmí zůstat jen v hlavě dotyčné osoby, ale je potřeba ho nějakým způsobem zaznamenat, v ideálním případě ještě dále dopracovat to své konečné a prakticky použitelné podoby. To už však nemůžeme mluvit o samotném podnikatelském záměru, ale o celém podnikatelském plánu, který je možné analyzovat a prakticky s ním pracovat.

Samotný podnikatelský záměr sice bývá často postaven do role synonyma k podnikatelskému plánu, ale spíše se za záměr považuje samotné jádro celého podnikání, hlavní argumenty, hlavní myšlenkové proudy.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Obvykle začíná na několika kusech papíru popsaných vlastní rukou, ale časem se propracovává daleko více do hloubky a formálnější podoby. V závislosti na velikosti podnikatelského subjektu se po relativně krátké době může proměnit na mnohastránkový dokument připomínající knihu. Většinou však není čeho se bát.

Rozhodně ale musíme vzít v potaz ten fakt, že podnikatelský záměr je to nejdůležitější, od čeho se bude celá ekonomická činnost vyvíjet. Je tedy potřeba, aby byl vypracován skutečně pečlivě a za existujících podmínek. Žádný podnikatel by tedy neměl vynechat krok jeho vypracování. Je přece základním kamenem celého podnikání.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Bc. Vojtěch Král

Redaktor magazínu MladýPodnikatel.cz.

Nenechte si ujít

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce