Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Podnikatelské dobrodružství s Hledám karavan: Pronajmout a vydělat

Na české kempařské scéně se objevil nový projekt. Má za úkol spojovat kempaře všech věkových skupin. Je to nový agregátor, kde mohou majitelé (nejen) karavanů vložit inzerát a kde mohou lidé toužící po dovolené najít vhodný karavan, obytný vůz, nebo třeba pozemek, který jim tuto dovolenou umožní. Dnes tu máme jednatele projektu Hledám karavan Martina Stanovského a položili jsme mu několik otázek.

První otázka na tělo: Proč by si kdokoliv měl vybrat váš projekt, když tu jsou ostatní agregátory? 

Portál Hledamkaravan.cz je tu od toho, aby tam majitelé vyvěsili své obytné vozy, nebo třeba karavany. Naše služba se liší od podobných služeb tím, že nechceme procentuální provizi. Stačí nám symbolický poplatek. A není to marketingový trik, jde o částku ve výši 2,45 Kč za každý den, kdy je inzerát na našem webu. Tato částka se většinou splatí po jedné úspěšné výpůjčce.

Proč si zákazník prostě neudělá vlastní inzerci? 

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nikomu nebráníme v tom, aby se vydal touto osamělou a nejistou cestou. Nelze však zaručit, že inzerci uvidí dostatek relevantních lidí. Je lepší to nechat na někom, kdo se vyzná jak v karavanech, tak v marketingu. Zařídíme veškerou údržbu stránek a příliv zákazníků, kteří touží po dovolené.
Náš agregátor je vhodný také pro půjčovny, které už mají vlastní webové stránky. Bude to pro ně užitečný doplněk, který jim pomůže sehnat nové zákazníky. Pro jednotlivce, kteří vlastní například jedno obytné auto, bude náš portál pravděpodobně jediným komunikačním kanálem, nebudou se muset starat o vlastní webové stránky a jejich propagaci.

Jak zajistíte, že na stránkách bude dost lidí, a že se to vlastně majiteli karavanu vyplatí?

Naše společnost staví na spolupráci marketingové agentury Stanovský consulting & marketing s.r.o. a půjčovny a prodejny karavanů Life Style Camper s.r.o. Do přípravy marketingové strategie šla spousta času a úsilí, celý náš tým pracoval po několik dlouhých měsíců hlavně na projektu Hledám karavan. Navíc jde o marketingové vody, které moc dobře známe, v současnosti děláme marketing pro několik společností, které se zabývají právě karavany.
Tento projekt poznají desítky tisíc kempařů, lovců, myslivců a jiných členů relevantních cílových skupin.

A nejdeme do toho jen se zkušenostmi, pro rok 2021 plánujeme použít přes 500.000 Kč na marketingové účely.

Jak u vás probíhala příprava na tento projekt? 

Věříme, že kouzelník by nikdy neměl vyjevit podstatu svého kouzla, nicméně provedli jsme podrobný rozbor konkurence, analyzovali jsme a definovali jsme několik cílových skupin a na základě informací, které jsme extrahovali z minulých projektů i z nových statistik jsme vytvořili plán postupu na mnoho měsíců dopředu.

To zní složitě. Co vás vůbec dovedlo k tomuto projektu? Proč karavany?

Začalo to jednou firmou, pro kterou jsme měli vymyslet jméno. Byla to půjčovna karavanů. Poté jsme začali dělat kampaně, webové stránky… a z jedné firmy s karavany byly dvě, pak tři… a jednou z těch firem byla právě půjčovna a prodejna karavanů Life Style Camper.

Nedlouho poté naše kolegy z Life Style Camper napadlo, že na českém trhu chybí nějaký agregátor, který opravdu vychází vstříc zákazníků. Nejen těm, kteří chtějí vyrazit, ale také těm, kteří dobrodružství chtějí dopřát.

Ono to totiž není jen tak, pronajmout karavan. Marketing stojí nemalé peníze a tyto výdaje bývají příliš i pro specializované půjčovny, natož pro jednotlivce.
A my jsme se rozhodli, že je v tomto snažení podpoříme a vytvořili jsme tým. .

Vyskytl se však malý háček… a ten háček měl otestovat, jestli na to opravdu máme…

Jaký háček? 

Mnoho marketérů dělá zásadní chybu. Investují hodně času do toho, aby znali uživatele produktu, koncového zákazníka. Neznají však produkt samotný očima právě tohoto zákazníka. My jsme tuto chybu prolomili a zjistili jsme, že tohle je něco, co chceme dělat. Vyjel jsem na výlet s rodinou, bylo to super a opravdu se nám to líbilo, projeli jsme skoro celé Česko a také část Rakouska, získali jsme hodně super fotek a ještě více hezkých zážitků. To nás ještě utvrdilo v tom, že tento projekt má smysl. Řekli jsme si, že chceme tyto skvělé zážitky dopřát i ostatním.

A zpátky k vašemu webu. Co tam je pro někoho, kdo nevlastní obytný vůz, nebo karavan za bůhvíkolik?

Najde tam širokou nabídku obytných vozů, karavanů, obytných dodávek ale i pozemků. Pokud chce někdo relaxovat a vyrazit do přírody, užít si svobodnou dovolenou, tak tam určitě najde, co potřebuje. Navíc je to vše v uživatelsky příjemném kabátě, jsou tam filtry a celý web je testován, aby byl co nejvíce uživatelsky přívětivý.

Široká nabídka? Teď tam toho moc není.

Jsme mladým projektem a věříme, že se to změní, je to něco, s čím jsme předpokládali. V současné době jsme v zahajovací fázi, většinu naší energie soustředíme do získání inzerentů. Zároveň však začínáme i další fázi, kde startujeme kampaně, které prostřednictvím Facebooku, Instagramu, Googlu, Seznamu a jiných mediálních kanálů osloví desítky tisíc kempařů a jiných relevantních skupin. Steve Jobs nezačal chodit po pódiu v černém triku a s novým revolučním modelem chytrého telefonu v roce. Začal v ušmudlané garáži se svým kamarádem a jediné, co měli, byly jejich nápady a sny.

Co plánujete do budoucna?

Máme rádi české karavanisty a kempaře, nicméně se nechceme zastavit u hranic naší české kotliny. Věříme, že naše služby můžou pomáhat nejen u nás, ale i v zahraničí. Chceme spojovat kempaře na mezinárodní bázi, plánujeme další jazykové mutace a podobné kroky potřebné k tomu, abychom vytvořili nejen agregát, ale také the aggregator, ein Aggregator a el agregador.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Inzerce