Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Podnikatelé na Moravě poznali sílu networkingu

Inzerce

Inzerce

PODPORUJEME: Rok 2015 bude pro podnikatele v Olomouckém kraji zcela odlišný od roku 2014. V právě končícím roce 2014 totiž získali možnost vyzkoušet si profesionální přístupy k networkingu, poznali smysl tohoto nástroje a jeho potenciál pro zvyšování ekonomické stability svého regionu i svých byznysů a vychovali si odborníka v tomto oboru, který je rodákem z kraje a má osobní zájem na tom, aby se zde lépe žilo. Důkazem růstu spolupráce mezi lokálními podnikateli je druhý ročník PoVánočního networkingového večírku, který se bude konat 22. ledna 2015. Loňská účast 73 podnikatelů nastavila laťku příjemně vysoko, proto se letos pořadatelé pokusí zajistit účast 80 -120 osob. Více o akci a networkingu v Olomouckém kraji tedy níže:

Inzerce

Rok 2014 jste zahájili úspěšnou akcí PoVánoční networkingový večírek 2014, na které se zúčastnilo 73 podnikatelů a manažerů včetně generálních ředitelů velkých olomouckých společností. Co vše jste proto museli udělat?

Nejprve jsme museli najít odhodlání sami v sobě a také náležité finanční prostředky. Smyslem akce totiž není vydělávat peníze, nýbrž vytvořit přátelské, velmi kvalitní a proaktivní prostředí pro setkávání podnikatelů z našeho kraje tak, aby mohli konečně opět opustit své počítače a poznat se osobně jako lidé. Tak totiž vzniká opravdová spolupráce, která pak kraji dokáže pomoci. Účast na minulém ročníku pro nás byla velmi příjemným překvapením. Měli jsme v té době jen 17 členů našich klubů a byli jsme v Olomouckém kraji relativně neznámí, nicméně jsme použili mnoho komunikačních kanálu, které nám pomohli v udržení komunikace s velkým množstvím lidí, až jsme je pravděpodobně přesvědčili o kvalitě a důležitosti této akce.

Mluvíte o kvalitě, v čem je akce specifická?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jak již jsem se zmínil, především se jedná o neziskovou akci, kterou si pořádáme my podnikatelé sami. Součástí akce jsou propracované společenské hry, založené na principech networkingu, které umožňují nezávazné seznamování se se všemi, kteří vás osobně na akci zajímají. Formát těchto her je však zcela nenápadný a účast je absolutně dobrovolná, proto neruší ty, kteří chtějí dělat networking po svém, nebo se jen přišli na akci podívat a potkat se starými známými. Na programu je ostatně také živá hudba, tombola, herní koutek, vzdělávací bod, dobrovolná sbírka na občanské sdružení aj., což příjemně dokresluje celou atmosféru akce. Přiznám se, že se sám na akci velmi těším.

IMG_2534
Zdroj fotky: Archiv Pavla Mráze

 

Mluvíte o profesionálním networkingu, v čem toto umění spočívá?

V první řadě se nejedná o sběr vizitek. Jedná se především o práci („working“) na budování vztahů. Je vlastně jedno, jestli jdete s kamarádem do kina, nebo se sousedy a jejich dětmi na dětské hřiště v parku. Pokud zde budujete vztahy, jedná se o networking. Jediný rozdíl je v tom, jaký tento vztah je. Zda je soukromý, nebo profesionální. Lidé často budují řadu vztahů na osobní bázi, ale pak se velmi obtížně z těchto vztahů dostávají k formálnímu obchodnímu jednání. Využijí-li k tomu však stejných principů pouze však v prostředí profesionálním, dokáží tím budovat vztahy profesionální. A to je celá pointa profesionálních networkingů, důkladné prohlubování již existujících nebo nových profesionálních vztahů a vazeb mezi lidmi individuálně.

To zní zajímavě. Přiznám se, že tento pohled mne dosud nenapadl. Měl byste nějaké tipy, jak takové prostředí maximálně efektivně využít?

Nechejte se unášet intuicí a dobrými mravy. Je to úplně stejné, jako vztah osobní, který vždycky vždycky prohloubíte nejprve tím, že nezištně tomu druhému pomůžete, že o něj projevíte zájem, že nasloucháte a víte, kdy jej čekají důležité události, načež vyjádříte účast. Nejdůležitější ovšem je, že tohle vše musíte dělat upřímně, jinými slovy, aniž byste očekávali vlastní profit. To je tím největším úskalím při nepochopení networkingu. Lidé se často domnívají, že výsledkem networkingu na nacpaný vizitkář. Avšak tak to není. Výsledkem networkingu je výhradně soubor kvalitních a ještě kvalitnějších vztahů. Pokud vybudujete kvalitní profesní vztahy, tak se vám pak nestane, že si vám lidé dovolí zavolat v době vaší dovolené, protože vědí, kdy ji máte, a respektují vás. A nebo, pokud volají, pak vědí přesně, že i vy situaci vyhodnotíte jako natolik vážnou, že vás telefonát nebude obtěžovat, ba naopak, budete za něj rádi.

Zdá se, že networkingem opravdu žijete, je to tak?

Ano, víte proč? Protože věřím tomu, že řada nedorozumění v naší české, ale i celosvětové, společnosti vzniká pouze proto, neboť spolu takřka nebudujeme nezištné vztahy, neboť spolu takřka osobně již nekomunikujeme a neboť často každý sledujeme přednostně, co z čeho budeme mít my sami bez ohledu na druhého či třetího, a věříme, že tak nám bude lépe. Avšak jak konstatoval velký ekonom minulého století John Nash: „Největšího úspěchu nedosáhne celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku jen sami pro sebe, nýbrž celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku nejen pro sebe, ale také pro celek jako takový.“ Ve Švýcarsku, Lichtenštejnsku, Norsku aj. to již pochopili. Podnikatelé v Olomouckém kraji, obyvatelé Olomouckého kraje, obyvatelé České republiky, to jsou celky, které bychom naopak my měli společnými silami podporovat. A networking mi přijde jako nejvhodnější nástroj.

10322441_643945465687149_7738611879735287890_n
Zdroj fotky: Archiv Pavla Mráze

 

Hmm, děkuji. Chtěl byste ještě něco doplnit závěrem?

Ano. Všechny podnikatele a manažery zvu k účasti na našem večírku. Moc se na něj těším a rád se tam potkám se zajímavými osobnostmi z podnikání i managementu z celého Olomouckého kraje i okolí. Více informací o večírku naleznete ZDE.

A budu také velmi rád, pokud za námi jako naši hosté přijdou podnikatelé z Olomouckého kraje také na naše již zaběhnuté podnikatelské snídaně v Olomouci, Prostějově, Hranicích i Přerově. Není lepší způsob jak prohlubovat své vztahy s již existujícími kontakty v jejich okolí. V příštím roce navíc plánujeme pokračovat v zakládání klubů také v dalších městech regionu např. Šumperku, Šternberku, ale také další kluby v Olomouci, Prostějově a Přerově. V novém roce tedy jistě bude na co se dále těšit, snad pomůžeme k růstu ekonomické stability kraje, jak jsme si vysnili.

Mgr. Pavel Mráz

 

 

 

 

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

redakce

Skládá se z podnikatelů, právníků a odborníků v různých oblastech, kteří denně připravují nové články, rozhovory a zajímavosti ze světa podnikání!

Nenechte si ujít

Premium
patrik-burian-web

Předání firmy managementu je náročný proces na několik let | Patrik Burian (SvětKaravanů.cz)

marian-kamenistak-web

Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Inzerce