PODPORUJEME:Rok 2015 bude pro podnikatele v Olomouckém kraji zcela odlišný od roku 2014. V právě končícím roce 2014 totiž získali možnost vyzkoušet si profesionální přístupy k networkingu, poznali smysl tohoto nástroje a jeho potenciál pro zvyšování ekonomické stability svého regionu i svých byznysů a vychovali si odborníka v tomto oboru, který je rodákem z kraje a má osobní zájem na tom, aby se zde lépe žilo. Důkazem růstu spolupráce mezi lokálními podnikateli je druhý ročník PoVánočního networkingového večírku, který se bude konat 22. ledna 2015. Loňská účast 73 podnikatelů nastavila laťku příjemně vysoko, proto se letos pořadatelé pokusí zajistit účast 80 -120 osob. Více o akci a networkingu v Olomouckém kraji tedy níže:
Inzerce
Rok 2014 jste zahájili úspěšnou akcí PoVánoční networkingový večírek 2014, na které se zúčastnilo 73 podnikatelů a manažerů včetně generálních ředitelů velkých olomouckých společností. Co vše jste proto museli udělat?
Nejprve jsme museli najít odhodlání sami v sobě a také náležité finanční prostředky. Smyslem akce totiž není vydělávat peníze, nýbrž vytvořit přátelské, velmi kvalitní a proaktivní prostředí pro setkávání podnikatelů z našeho kraje tak, aby mohli konečně opět opustit své počítače a poznat se osobně jako lidé. Tak totiž vzniká opravdová spolupráce, která pak kraji dokáže pomoci. Účast na minulém ročníku pro nás byla velmi příjemným překvapením. Měli jsme v té době jen 17 členů našich klubů a byli jsme v Olomouckém kraji relativně neznámí, nicméně jsme použili mnoho komunikačních kanálu, které nám pomohli v udržení komunikace s velkým množstvím lidí, až jsme je pravděpodobně přesvědčili o kvalitě a důležitosti této akce.
Mluvíte o kvalitě, v čem je akce specifická?
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jak již jsem se zmínil, především se jedná o neziskovou akci, kterou si pořádáme my podnikatelé sami. Součástí akce jsou propracované společenské hry, založené na principech networkingu, které umožňují nezávazné seznamování se se všemi, kteří vás osobně na akci zajímají. Formát těchto her je však zcela nenápadný a účast je absolutně dobrovolná, proto neruší ty, kteří chtějí dělat networking po svém, nebo se jen přišli na akci podívat a potkat se starými známými. Na programu je ostatně také živá hudba, tombola, herní koutek, vzdělávací bod, dobrovolná sbírka na občanské sdružení aj., což příjemně dokresluje celou atmosféru akce. Přiznám se, že se sám na akci velmi těším.
Zdroj fotky: Archiv Pavla Mráze
Mluvíte o profesionálním networkingu, v čem toto umění spočívá?
V první řadě se nejedná o sběr vizitek. Jedná se především o práci („working“) na budování vztahů. Je vlastně jedno, jestli jdete s kamarádem do kina, nebo se sousedy a jejich dětmi na dětské hřiště v parku. Pokud zde budujete vztahy, jedná se o networking. Jediný rozdíl je v tom, jaký tento vztah je. Zda je soukromý, nebo profesionální. Lidé často budují řadu vztahů na osobní bázi, ale pak se velmi obtížně z těchto vztahů dostávají k formálnímu obchodnímu jednání. Využijí-li k tomu však stejných principů pouze však v prostředí profesionálním, dokáží tím budovat vztahy profesionální. A to je celá pointa profesionálních networkingů, důkladné prohlubování již existujících nebo nových profesionálních vztahů a vazeb mezi lidmi individuálně.
To zní zajímavě. Přiznám se, že tento pohled mne dosud nenapadl. Měl byste nějaké tipy, jak takové prostředí maximálně efektivně využít?
Nechejte se unášet intuicí a dobrými mravy. Je to úplně stejné, jako vztah osobní, který vždycky vždycky prohloubíte nejprve tím, že nezištně tomu druhému pomůžete, že o něj projevíte zájem, že nasloucháte a víte, kdy jej čekají důležité události, načež vyjádříte účast. Nejdůležitější ovšem je, že tohle vše musíte dělat upřímně, jinými slovy, aniž byste očekávali vlastní profit. To je tím největším úskalím při nepochopení networkingu. Lidé se často domnívají, že výsledkem networkingu na nacpaný vizitkář. Avšak tak to není. Výsledkem networkingu je výhradně soubor kvalitních a ještě kvalitnějších vztahů. Pokud vybudujete kvalitní profesní vztahy, tak se vám pak nestane, že si vám lidé dovolí zavolat v době vaší dovolené, protože vědí, kdy ji máte, a respektují vás. A nebo, pokud volají, pak vědí přesně, že i vy situaci vyhodnotíte jako natolik vážnou, že vás telefonát nebude obtěžovat, ba naopak, budete za něj rádi.
Zdá se, že networkingem opravdu žijete, je to tak?
Ano, víte proč? Protože věřím tomu, že řada nedorozumění v naší české, ale i celosvětové, společnosti vzniká pouze proto, neboť spolu takřka nebudujeme nezištné vztahy, neboť spolu takřka osobně již nekomunikujeme a neboť často každý sledujeme přednostně, co z čeho budeme mít my sami bez ohledu na druhého či třetího, a věříme, že tak nám bude lépe. Avšak jak konstatoval velký ekonom minulého století John Nash: „Největšího úspěchu nedosáhne celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku jen sami pro sebe, nýbrž celek, jehož členové se pokusí dosáhnout maximálního užitku nejen pro sebe, ale také pro celek jako takový.“ Ve Švýcarsku, Lichtenštejnsku, Norsku aj. to již pochopili. Podnikatelé v Olomouckém kraji, obyvatelé Olomouckého kraje, obyvatelé České republiky, to jsou celky, které bychom naopak my měli společnými silami podporovat. A networking mi přijde jako nejvhodnější nástroj.
Zdroj fotky: Archiv Pavla Mráze
Hmm, děkuji. Chtěl byste ještě něco doplnit závěrem?
Ano. Všechny podnikatele a manažery zvu k účasti na našem večírku. Moc se na něj těším a rád se tam potkám se zajímavými osobnostmi z podnikání i managementu z celého Olomouckého kraje i okolí. Více informací o večírku naleznete ZDE.
A budu také velmi rád, pokud za námi jako naši hosté přijdou podnikatelé z Olomouckého kraje také na naše již zaběhnuté podnikatelské snídaně v Olomouci, Prostějově, Hranicích i Přerově. Není lepší způsob jak prohlubovat své vztahy s již existujícími kontakty v jejich okolí. V příštím roce navíc plánujeme pokračovat v zakládání klubů také v dalších městech regionu např. Šumperku, Šternberku, ale také další kluby v Olomouci, Prostějově a Přerově. V novém roce tedy jistě bude na co se dále těšit, snad pomůžeme k růstu ekonomické stability kraje, jak jsme si vysnili.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.