Inzerce

Píšete články a zajímáte se o práci? Jak o ni požádat a zaujmout?

Dnešní článek si dovolím napsat se špetkou zkušenosti, snad mi to odpustíte. Jelikož provozuji internetové magazíny, včetně tohoto, často hledám novém nové redaktory a pročítám se emaily s reakcemi na moje inzeráty. Myslím si, že v tomto ohledu mohu posoudit, čím může člověk zajímající se o práci redaktora (copywrightera apod.) zaujmout a čím naopak ne…

Inzerce

Inzeráty, o nichž mluvím, se často objevují na podnikatelských fórech a samozřejmě na inzertních serverech. Pokud některý z mých webů postrádá nějakou tu ruku, nejčastěji hledáme právě na fórech, předně na Webtrh.cz. Pojďme si ale říct, jak by měla žádost o práci vypadat.

Důkladně čtěte to, co vlastně požadují…

Nejčastější chyby, s nimiž se setkávám, se týkají neschopnosti (do)číst inzerát. Většina zadavatelů sice sepíše poptávku po nových pisálcích pár větami, přesto vypadají lépe a profesionálněji ty delší a propracovanější. V nich se ale často objevují různé chytáky, které byste neměli přehlédnout. Mluvím o podmínkách, kdo se vlastně o práci musí zajímat…

Nejednou se stalo, že napsal člověk, který skutečně neuměl číst. Pokud inzerát obsahoval podmínku vlastnictví živnostenského oprávnění, přičemž tato skutečnost byla vyznačena dokonce dvakrát – v podmínkách („Koho hledáme?“ a v „Co napsat v případě zájmu“), navíc červeně, není dobrým začátkem psát i přesto, že to nesplňujete. Můžete vaši reakci sepsat sebelíp, ale s podmínkami jednoduše nehnete.

Dejte si tedy pozor na to, co inzerenti skutečně hledají. Setkal jsem se dokonce s případem, kdy mi napsal člověk, který ignoroval zaměření webu a chtěl psát o něčem zcela jiném. Chybou je i neuvedení informací o vaší osobě, včetně jména, kontaktu a podobně.

A na co nezapomenout?

Je vlastně jedno, zdali si ve Wordu sepíšete vlastní životopis nebo ne. Inzerenti se většinou zajímají o celkovou podobu vaší zprávy. Dobře vypracovaný životopis může v takovém případě nahradit dobře napsaných pár vět obsahujících to nejdůležitější. Mnohdy je to dokonce lepší, hlavně v případě, kdy na inzerát odpoví větší množství lidí a inzerentovi se nechce pročítat tisíce řádků…

Vaše zpráva by tedy měla obsahovat oslovení, jedná se přeci jen o formální zprávu a mělo by to tomu i odpovídat. Následovat by mělo představení, tedy vaše jméno, příjmení, neurazí ani věk a město, v němž bydlíte. Kromě uvedení vašich zkušeností v daném oboru by neměly chybět ani informace o vámi dosaženém vzdělání, případně o úspěších, které jste získali.

Nebojte se pochlubit. Pokud jste na škole psali do školního časopisu, uveďte to. Tím se dostáváme k referencím, pokud nějaké máte, neváhejte ani je uvést. Odkažte na články, případně na seznam vašich článků. Mnoho inzerentů velice rádo reaguje na zprávy, v nichž zahlédne konkurenci. Důvod je jednoduchý, pokud jste v minulosti psali pro konkurenční web, máte zkušenosti a ty můžete uplatnit.

Na závěr by měl přijít kontakt. Pokud inzerát požadoval bližší kontakt, uvádí se většinou email (pokud na email zrovna nepíšete, ale třeba na fóru), telefonní číslo, případně IM v podobě ICQ, Skypu a podobně.

Nezapomeňte, že správně napsaný email vám může vydělat nemalé peníze…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

Právě vyšlo

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Aktuální situace na trhu, regulace a postoj miliardářů | Adam Neuberger

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Adriána

Před 8 roky

A co je náplní práce toho copywrightera v podnadpisu článku? :D

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 8 roky

Zkuste Google, Adriáno. :)

Odpovědět »

Kusvola

Před 7 roky

Ona asi Adriána narážela na to, že copywriter nemá souvislost s Wright bros, nýbrž slovy write, schreiben, pisáť, psát…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)