Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Píšete články a zajímáte se o práci? Jak o ni požádat a zaujmout?

Dnešní článek si dovolím napsat se špetkou zkušenosti, snad mi to odpustíte. Jelikož provozuji internetové magazíny, včetně tohoto, často hledám novém nové redaktory a pročítám se emaily s reakcemi na moje inzeráty. Myslím si, že v tomto ohledu mohu posoudit, čím může člověk zajímající se o práci redaktora (copywrightera apod.) zaujmout a čím naopak ne…

Inzeráty, o nichž mluvím, se často objevují na podnikatelských fórech a samozřejmě na inzertních serverech. Pokud některý z mých webů postrádá nějakou tu ruku, nejčastěji hledáme právě na fórech, předně na Webtrh.cz. Pojďme si ale říct, jak by měla žádost o práci vypadat.

Důkladně čtěte to, co vlastně požadují…

Nejčastější chyby, s nimiž se setkávám, se týkají neschopnosti (do)číst inzerát. Většina zadavatelů sice sepíše poptávku po nových pisálcích pár větami, přesto vypadají lépe a profesionálněji ty delší a propracovanější. V nich se ale často objevují různé chytáky, které byste neměli přehlédnout. Mluvím o podmínkách, kdo se vlastně o práci musí zajímat…

Nejednou se stalo, že napsal člověk, který skutečně neuměl číst. Pokud inzerát obsahoval podmínku vlastnictví živnostenského oprávnění, přičemž tato skutečnost byla vyznačena dokonce dvakrát – v podmínkách („Koho hledáme?“ a v „Co napsat v případě zájmu“), navíc červeně, není dobrým začátkem psát i přesto, že to nesplňujete. Můžete vaši reakci sepsat sebelíp, ale s podmínkami jednoduše nehnete.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Dejte si tedy pozor na to, co inzerenti skutečně hledají. Setkal jsem se dokonce s případem, kdy mi napsal člověk, který ignoroval zaměření webu a chtěl psát o něčem zcela jiném. Chybou je i neuvedení informací o vaší osobě, včetně jména, kontaktu a podobně.

A na co nezapomenout?

Je vlastně jedno, zdali si ve Wordu sepíšete vlastní životopis nebo ne. Inzerenti se většinou zajímají o celkovou podobu vaší zprávy. Dobře vypracovaný životopis může v takovém případě nahradit dobře napsaných pár vět obsahujících to nejdůležitější. Mnohdy je to dokonce lepší, hlavně v případě, kdy na inzerát odpoví větší množství lidí a inzerentovi se nechce pročítat tisíce řádků…

Vaše zpráva by tedy měla obsahovat oslovení, jedná se přeci jen o formální zprávu a mělo by to tomu i odpovídat. Následovat by mělo představení, tedy vaše jméno, příjmení, neurazí ani věk a město, v němž bydlíte. Kromě uvedení vašich zkušeností v daném oboru by neměly chybět ani informace o vámi dosaženém vzdělání, případně o úspěších, které jste získali.

Nebojte se pochlubit. Pokud jste na škole psali do školního časopisu, uveďte to. Tím se dostáváme k referencím, pokud nějaké máte, neváhejte ani je uvést. Odkažte na články, případně na seznam vašich článků. Mnoho inzerentů velice rádo reaguje na zprávy, v nichž zahlédne konkurenci. Důvod je jednoduchý, pokud jste v minulosti psali pro konkurenční web, máte zkušenosti a ty můžete uplatnit.

Na závěr by měl přijít kontakt. Pokud inzerát požadoval bližší kontakt, uvádí se většinou email (pokud na email zrovna nepíšete, ale třeba na fóru), telefonní číslo, případně IM v podobě ICQ, Skypu a podobně.

Nezapomeňte, že správně napsaný email vám může vydělat nemalé peníze…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Adriána

Před 10 roky

A co je náplní práce toho copywrightera v podnadpisu článku? :D

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 10 roky

Zkuste Google, Adriáno. :)

Odpovědět »

Kusvola

Před 8 roky

Ona asi Adriána narážela na to, že copywriter nemá souvislost s Wright bros, nýbrž slovy write, schreiben, pisáť, psát…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
juraj-striezenec-web

Kiwi.com: Pád na nulu. Jak dostat firmu z existenční krize? | Juraj Strieženec

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Inzerce