Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Píšete články a zajímáte se o práci? Jak o ni požádat a zaujmout?

Jiří Rostecký
Před 12 roky

Dnešní článek si dovolím napsat se špetkou zkušenosti, snad mi to odpustíte. Jelikož provozuji internetové magazíny, včetně tohoto, často hledám novém nové redaktory a pročítám se emaily s reakcemi na moje inzeráty. Myslím si, že v tomto ohledu mohu posoudit, čím může člověk zajímající se o práci redaktora (copywrightera apod.) zaujmout a čím naopak ne…

Inzeráty, o nichž mluvím, se často objevují na podnikatelských fórech a samozřejmě na inzertních serverech. Pokud některý z mých webů postrádá nějakou tu ruku, nejčastěji hledáme právě na fórech, předně na Webtrh.cz. Pojďme si ale říct, jak by měla žádost o práci vypadat.

Důkladně čtěte to, co vlastně požadují…

Nejčastější chyby, s nimiž se setkávám, se týkají neschopnosti (do)číst inzerát. Většina zadavatelů sice sepíše poptávku po nových pisálcích pár větami, přesto vypadají lépe a profesionálněji ty delší a propracovanější. V nich se ale často objevují různé chytáky, které byste neměli přehlédnout. Mluvím o podmínkách, kdo se vlastně o práci musí zajímat…

Nejednou se stalo, že napsal člověk, který skutečně neuměl číst. Pokud inzerát obsahoval podmínku vlastnictví živnostenského oprávnění, přičemž tato skutečnost byla vyznačena dokonce dvakrát – v podmínkách („Koho hledáme?“ a v „Co napsat v případě zájmu“), navíc červeně, není dobrým začátkem psát i přesto, že to nesplňujete. Můžete vaši reakci sepsat sebelíp, ale s podmínkami jednoduše nehnete.

Inzerce

Dejte si tedy pozor na to, co inzerenti skutečně hledají. Setkal jsem se dokonce s případem, kdy mi napsal člověk, který ignoroval zaměření webu a chtěl psát o něčem zcela jiném. Chybou je i neuvedení informací o vaší osobě, včetně jména, kontaktu a podobně.

A na co nezapomenout?

Je vlastně jedno, zdali si ve Wordu sepíšete vlastní životopis nebo ne. Inzerenti se většinou zajímají o celkovou podobu vaší zprávy. Dobře vypracovaný životopis může v takovém případě nahradit dobře napsaných pár vět obsahujících to nejdůležitější. Mnohdy je to dokonce lepší, hlavně v případě, kdy na inzerát odpoví větší množství lidí a inzerentovi se nechce pročítat tisíce řádků…

Vaše zpráva by tedy měla obsahovat oslovení, jedná se přeci jen o formální zprávu a mělo by to tomu i odpovídat. Následovat by mělo představení, tedy vaše jméno, příjmení, neurazí ani věk a město, v němž bydlíte. Kromě uvedení vašich zkušeností v daném oboru by neměly chybět ani informace o vámi dosaženém vzdělání, případně o úspěších, které jste získali.

Nebojte se pochlubit. Pokud jste na škole psali do školního časopisu, uveďte to. Tím se dostáváme k referencím, pokud nějaké máte, neváhejte ani je uvést. Odkažte na články, případně na seznam vašich článků. Mnoho inzerentů velice rádo reaguje na zprávy, v nichž zahlédne konkurenci. Důvod je jednoduchý, pokud jste v minulosti psali pro konkurenční web, máte zkušenosti a ty můžete uplatnit.

Na závěr by měl přijít kontakt. Pokud inzerát požadoval bližší kontakt, uvádí se většinou email (pokud na email zrovna nepíšete, ale třeba na fóru), telefonní číslo, případně IM v podobě ICQ, Skypu a podobně.

Nezapomeňte, že správně napsaný email vám může vydělat nemalé peníze…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Adriána

Před 11 roky

A co je náplní práce toho copywrightera v podnadpisu článku? :D

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 11 roky

Zkuste Google, Adriáno. :)

Odpovědět »

Kusvola

Před 10 roky

Ona asi Adriána narážela na to, že copywriter nemá souvislost s Wright bros, nýbrž slovy write, schreiben, pisáť, psát…

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)