Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Peer-to-peer pojištění konečně v Česku

inzerce
Před 6 roky

Peer-to-peer pojištění je novinka na českém finančním trhu. Podobně jako jiné peer-to-peer projekty reflektuje princip sdílené ekonomiky, je tedy postaveno na vzájemných vazbách mezi pojištěnými. Jak si to představit v praxi si ukážeme na jediné české P2P pojišťovně, tedy PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně.

Nejprve ale k samotnému peer-to-peer modelu. Ten vznikl jako označení typu počítačových sítí, kde komunikují jednotliví klienti mezi sebou napřímo, tedy ve vazbě klient-klient. A na podobném principu fungují i peer-to-peer pojišťovny. V Česku je jen jedna a ani ve světě takových pojišťoven nenajdete příliš, ale jejich počet roste s tím, jak roste obliba spoluspotřebitelství. Je ale zřejmé, že podobně jako jiné projekty sdílené ekonomiky (ať už mluvíme o dopravě nebo třeba ubytování), má i P2P pojištění zdárnou budoucnost.

Jak to vypadá v praxi?

Podívejme se tedy, jak funguje peer-to-peer pojištění v jediné české pojišťovně, která ho nabízí. Tedy v PRVNÍ KLUBOVÉ.

  1. Staňte se členy.
  2. Vyberte si druh pojištění.
  3. Sjednejte si ho (online).
  4. Buďte pojištěni.
  5. Dostaňte část pojistného zpátky.

A teď k jednotlivým krokům. Zajímá nás hlavně první a pátý krok, ty ostatní se v zásadě neliší od klasických (ověřených) pojišťoven. Tedy kromě konečného výsledku a pocitu z pojištění, ten bývá u P2P modelu značně pozitivnější.

Inzerce

Musíte být členy klubu

Proč? Důvod je zřejmý. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna funguje jako „klub“, kde členství získáte tak, že vás pozve kamarád. Lze to i tak, že absolvujete telefonický rozhovor s někým z pojišťovny, který se ujistí, že rozumíte principu pojištění. První možnost je ale příjemnější. Navíc členství nic nestojí a k ničemu nezavazuje. Není ani podmínkou pozvat někoho dalšího. I když je to pro členy samozřejmě výhoda.

A protože se na konci roku rozděluje zbylé pojistné (!) mezi pojištěné, má každý zájem na tom, aby se členy stali jen odpovědní lidé.

Pojišťovna, co vrací pojistné

Plynule jsme se tak dostali k bodu číslo 5. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna si totiž nenechává nevyplacené pojistné pro sebe (pro ostatní pojišťovny se jedná o tučný zisk), ale vrací je pojištěným. Ne ale všechno, logicky.

Z vybraného pojistného nejdříve samozřejmě zaplatí škody pojištěných. Z té části pojistného, která zbyla, odvede pojišťovna danou část do fondu rezerv proti velkým škodám a na vlastní pojištění (u mezinárodních zajišťoven), 17 % spolknou provozní náklady (tento podíl je přesně daný, pojišťovna se zavázala, že víc si nevezme)a zbytek dostanou členové, kteří neměli škodu. Loni se mezi pojištěné, kteří neměli škodu, rozdělilo průměrně 40 % pojistného!

To už je částka, která není nevýznamná. Cena pojištění přitom odpovídá normálním tržním cenám, ale pokud nebudete mít žádnou škodu, tak můžete docela slušně ušetřit.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)