Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Peer-to-peer pojištění konečně v Česku

Peer-to-peer pojištění je novinka na českém finančním trhu. Podobně jako jiné peer-to-peer projekty reflektuje princip sdílené ekonomiky, je tedy postaveno na vzájemných vazbách mezi pojištěnými. Jak si to představit v praxi si ukážeme na jediné české P2P pojišťovně, tedy PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně.

Nejprve ale k samotnému peer-to-peer modelu. Ten vznikl jako označení typu počítačových sítí, kde komunikují jednotliví klienti mezi sebou napřímo, tedy ve vazbě klient-klient. A na podobném principu fungují i peer-to-peer pojišťovny. V Česku je jen jedna a ani ve světě takových pojišťoven nenajdete příliš, ale jejich počet roste s tím, jak roste obliba spoluspotřebitelství. Je ale zřejmé, že podobně jako jiné projekty sdílené ekonomiky (ať už mluvíme o dopravě nebo třeba ubytování), má i P2P pojištění zdárnou budoucnost.

Jak to vypadá v praxi?

Podívejme se tedy, jak funguje peer-to-peer pojištění v jediné české pojišťovně, která ho nabízí. Tedy v PRVNÍ KLUBOVÉ.

  1. Staňte se členy.
  2. Vyberte si druh pojištění.
  3. Sjednejte si ho (online).
  4. Buďte pojištěni.
  5. Dostaňte část pojistného zpátky.

A teď k jednotlivým krokům. Zajímá nás hlavně první a pátý krok, ty ostatní se v zásadě neliší od klasických (ověřených) pojišťoven. Tedy kromě konečného výsledku a pocitu z pojištění, ten bývá u P2P modelu značně pozitivnější.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Musíte být členy klubu

Proč? Důvod je zřejmý. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna funguje jako „klub“, kde členství získáte tak, že vás pozve kamarád. Lze to i tak, že absolvujete telefonický rozhovor s někým z pojišťovny, který se ujistí, že rozumíte principu pojištění. První možnost je ale příjemnější. Navíc členství nic nestojí a k ničemu nezavazuje. Není ani podmínkou pozvat někoho dalšího. I když je to pro členy samozřejmě výhoda.

A protože se na konci roku rozděluje zbylé pojistné (!) mezi pojištěné, má každý zájem na tom, aby se členy stali jen odpovědní lidé.

Pojišťovna, co vrací pojistné

Plynule jsme se tak dostali k bodu číslo 5. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna si totiž nenechává nevyplacené pojistné pro sebe (pro ostatní pojišťovny se jedná o tučný zisk), ale vrací je pojištěným. Ne ale všechno, logicky.

Z vybraného pojistného nejdříve samozřejmě zaplatí škody pojištěných. Z té části pojistného, která zbyla, odvede pojišťovna danou část do fondu rezerv proti velkým škodám a na vlastní pojištění (u mezinárodních zajišťoven), 17 % spolknou provozní náklady (tento podíl je přesně daný, pojišťovna se zavázala, že víc si nevezme)a zbytek dostanou členové, kteří neměli škodu. Loni se mezi pojištěné, kteří neměli škodu, rozdělilo průměrně 40 % pojistného!

To už je částka, která není nevýznamná. Cena pojištění přitom odpovídá normálním tržním cenám, ale pokud nebudete mít žádnou škodu, tak můžete docela slušně ušetřit.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Inzerce