Inzerce

Peer-to-peer pojištění konečně v Česku

Peer-to-peer pojištění je novinka na českém finančním trhu. Podobně jako jiné peer-to-peer projekty reflektuje princip sdílené ekonomiky, je tedy postaveno na vzájemných vazbách mezi pojištěnými. Jak si to představit v praxi si ukážeme na jediné české P2P pojišťovně, tedy PRVNÍ KLUBOVÉ pojišťovně.

Inzerce

Nejprve ale k samotnému peer-to-peer modelu. Ten vznikl jako označení typu počítačových sítí, kde komunikují jednotliví klienti mezi sebou napřímo, tedy ve vazbě klient-klient. A na podobném principu fungují i peer-to-peer pojišťovny. V Česku je jen jedna a ani ve světě takových pojišťoven nenajdete příliš, ale jejich počet roste s tím, jak roste obliba spoluspotřebitelství. Je ale zřejmé, že podobně jako jiné projekty sdílené ekonomiky (ať už mluvíme o dopravě nebo třeba ubytování), má i P2P pojištění zdárnou budoucnost.

Jak to vypadá v praxi?

Podívejme se tedy, jak funguje peer-to-peer pojištění v jediné české pojišťovně, která ho nabízí. Tedy v PRVNÍ KLUBOVÉ.

  1. Staňte se členy.
  2. Vyberte si druh pojištění.
  3. Sjednejte si ho (online).
  4. Buďte pojištěni.
  5. Dostaňte část pojistného zpátky.

A teď k jednotlivým krokům. Zajímá nás hlavně první a pátý krok, ty ostatní se v zásadě neliší od klasických (ověřených) pojišťoven. Tedy kromě konečného výsledku a pocitu z pojištění, ten bývá u P2P modelu značně pozitivnější.

Musíte být členy klubu

Proč? Důvod je zřejmý. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna funguje jako „klub“, kde členství získáte tak, že vás pozve kamarád. Lze to i tak, že absolvujete telefonický rozhovor s někým z pojišťovny, který se ujistí, že rozumíte principu pojištění. První možnost je ale příjemnější. Navíc členství nic nestojí a k ničemu nezavazuje. Není ani podmínkou pozvat někoho dalšího. I když je to pro členy samozřejmě výhoda.

A protože se na konci roku rozděluje zbylé pojistné (!) mezi pojištěné, má každý zájem na tom, aby se členy stali jen odpovědní lidé.

Pojišťovna, co vrací pojistné

Plynule jsme se tak dostali k bodu číslo 5. PRVNÍ KLUBOVÁ pojišťovna si totiž nenechává nevyplacené pojistné pro sebe (pro ostatní pojišťovny se jedná o tučný zisk), ale vrací je pojištěným. Ne ale všechno, logicky.

Z vybraného pojistného nejdříve samozřejmě zaplatí škody pojištěných. Z té části pojistného, která zbyla, odvede pojišťovna danou část do fondu rezerv proti velkým škodám a na vlastní pojištění (u mezinárodních zajišťoven), 17 % spolknou provozní náklady (tento podíl je přesně daný, pojišťovna se zavázala, že víc si nevezme)a zbytek dostanou členové, kteří neměli škodu. Loni se mezi pojištěné, kteří neměli škodu, rozdělilo průměrně 40 % pojistného!

To už je částka, která není nevýznamná. Cena pojištění přitom odpovídá normálním tržním cenám, ale pokud nebudete mít žádnou škodu, tak můžete docela slušně ušetřit.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-stanovsky-web

Řízení cashflow digitální agentury | Martin Stanovský

ondrej-hajek-web

Růst firmy: Co musíte udělat, abyste ho nebrzdili? | Ondřej Hájek (eHub.cz)

martin-strbak-web

Realistický pohled na umělou inteligenci v e-commerce | Martin Štrbák (Persoo.cz)

Právě vyšlo

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

lukas-kovac-web

Rozjezd Qerka, B2B prodej, získávání investorů | Lukáš Kovač

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

TOP obsah

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz