Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Paušální náklady – konec evidence výdajových položek?

Podnikatel má povinnost evidovat a daňově přiznávat veškeré své příjmy, který mu náleží na základě jeho podnikatelské činnosti. U nákladů je to však jiné, má pouze právo přiznávat své náklady.

Tyto výdaje jsou důležité, protože snižují základ pro daňovou povinnost, plátce platí díky nim nižší daň. Tyto paušální položky však nejsou jednotné, závisí na druhu podnikatelské činnosti.

Subjekty podnikající v zemědělské a řemeslné sféře jsou z tohoto hlediska nevíce podporovány, mohou si uplatnit výdajový paušál celých 80%.

Výrazně hůře na tom jsou podnikatelé pracující na základě autorského zákona, dle zvláštních právních předpisů apod. Ti si mohou paušálně přiznat “pouze” 40% jakožto nákladovou položku.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Příjmy z pronájmu majetku pak mají ještě méně, paušál činí 30%.

Na ostatní podnikatelské činnost nespadající do těchto oblastí, například obchod, služby v ICT apod., kterých je zřejmě nejvíce, je stanovený paušální poplatek snižující základ daně ve výši rovných 60%.

Pokud tedy podnikající subjekt minimálně pořizuje nové vybavení k uskutečňování své ekonomické činnosti, má minimum nákladů, určitě se mu vyplatí vykazovat své výdaje/náklady paušálně.

Pokud naopak podnikatel začíná a má v daném roce velké investice do podnikatelského kapitálu, proč vykazovat třeba jen 60% nákladů, když jich má daleko více?

Výhodou je i ten fakt, že se každý člověk podávající daňové přiznání může třeba až na konci roku rozhodnout, zda bude své náklady vykazovat paušálně nebo dle doložitelných dokladů. Toto své rozhodnutí může měnit každý rok.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Bc. Vojtěch Král

Redaktor magazínu MladýPodnikatel.cz.

Nenechte si ujít

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Inzerce