Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Paušální náklady – konec evidence výdajových položek?

Inzerce

Inzerce

Podnikatel má povinnost evidovat a daňově přiznávat veškeré své příjmy, který mu náleží na základě jeho podnikatelské činnosti. U nákladů je to však jiné, má pouze právo přiznávat své náklady.

Inzerce

Tyto výdaje jsou důležité, protože snižují základ pro daňovou povinnost, plátce platí díky nim nižší daň. Tyto paušální položky však nejsou jednotné, závisí na druhu podnikatelské činnosti.

Subjekty podnikající v zemědělské a řemeslné sféře jsou z tohoto hlediska nevíce podporovány, mohou si uplatnit výdajový paušál celých 80%.

Výrazně hůře na tom jsou podnikatelé pracující na základě autorského zákona, dle zvláštních právních předpisů apod. Ti si mohou paušálně přiznat “pouze” 40% jakožto nákladovou položku.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Příjmy z pronájmu majetku pak mají ještě méně, paušál činí 30%.

Na ostatní podnikatelské činnost nespadající do těchto oblastí, například obchod, služby v ICT apod., kterých je zřejmě nejvíce, je stanovený paušální poplatek snižující základ daně ve výši rovných 60%.

Pokud tedy podnikající subjekt minimálně pořizuje nové vybavení k uskutečňování své ekonomické činnosti, má minimum nákladů, určitě se mu vyplatí vykazovat své výdaje/náklady paušálně.

Pokud naopak podnikatel začíná a má v daném roce velké investice do podnikatelského kapitálu, proč vykazovat třeba jen 60% nákladů, když jich má daleko více?

Výhodou je i ten fakt, že se každý člověk podávající daňové přiznání může třeba až na konci roku rozhodnout, zda bude své náklady vykazovat paušálně nebo dle doložitelných dokladů. Toto své rozhodnutí může měnit každý rok.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Bc. Vojtěch Král

Redaktor magazínu MladýPodnikatel.cz.

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce