Inzerce

Paušální náklady – konec evidence výdajových položek?

Podnikatel má povinnost evidovat a daňově přiznávat veškeré své příjmy, který mu náleží na základě jeho podnikatelské činnosti. U nákladů je to však jiné, má pouze právo přiznávat své náklady.

Inzerce

Tyto výdaje jsou důležité, protože snižují základ pro daňovou povinnost, plátce platí díky nim nižší daň. Tyto paušální položky však nejsou jednotné, závisí na druhu podnikatelské činnosti.

Subjekty podnikající v zemědělské a řemeslné sféře jsou z tohoto hlediska nevíce podporovány, mohou si uplatnit výdajový paušál celých 80%.

Výrazně hůře na tom jsou podnikatelé pracující na základě autorského zákona, dle zvláštních právních předpisů apod. Ti si mohou paušálně přiznat “pouze” 40% jakožto nákladovou položku.

Příjmy z pronájmu majetku pak mají ještě méně, paušál činí 30%.

Na ostatní podnikatelské činnost nespadající do těchto oblastí, například obchod, služby v ICT apod., kterých je zřejmě nejvíce, je stanovený paušální poplatek snižující základ daně ve výši rovných 60%.

Pokud tedy podnikající subjekt minimálně pořizuje nové vybavení k uskutečňování své ekonomické činnosti, má minimum nákladů, určitě se mu vyplatí vykazovat své výdaje/náklady paušálně.

Pokud naopak podnikatel začíná a má v daném roce velké investice do podnikatelského kapitálu, proč vykazovat třeba jen 60% nákladů, když jich má daleko více?

Výhodou je i ten fakt, že se každý člověk podávající daňové přiznání může třeba až na konci roku rozhodnout, zda bude své náklady vykazovat paušálně nebo dle doložitelných dokladů. Toto své rozhodnutí může měnit každý rok.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Bc. Vojtěch Král

Redaktor magazínu MladýPodnikatel.cz.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

vladislav-hanak-web

Finanční řízení firmy: Jak ho nastavit? | Vladislav Hanák (Sophia Solutions)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
bronislav-soborka-web

Broňa Sobotka: Tvorba produktů a marketing na volné noze

gejza-nagy-web

Budoucnost vyhledávání na e-shopech | Gejza Nagy (Luigi’s Box)

Pro předplatitele
lubo-smid-web

Marketing STRV, komunikace s klienty, sales v zahraničí | Lubo Smid

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

Pro předplatitele
eduard-mika-web

Seniorní management. Jak ho přivést a motivovat? | Eduard Míka (Reflex Capital, ex-MALL.cz)