„Jak je možné, že mu taková maličkost vydělává? To mu opravdu stačilo založit jednu webovou stránku a ta ho teď živí? To je to tak lehké?“ Takto zní jedna z nejčastějších otázek, jaké si lidé pokládají při obdivování práce nějakého internetového podnikatele a jeho živobytí. Odpověď na ní je jednoduchá: Ano, opravdu stačí založit jednu stránku, která vás uživí. Ale co se za tím skrývá? Je to opravdu tak lehké?
Inzerce
Začínající internetoví podnikatelé dělají mnoho chyb. To je v podnikání zcela normální. Začátky jsou těžké a ne každému se jeho start povede. V čem ale podobní začátečníci dělají nejčastější chyby?
1) Neberou svoje podnikání vážně
Podnikání je činnost, která si zaslouží svůj čas. Nikomu z nás se s nejvyšší pravděpodobní nepovede zbohatnout přes noc nebo vymyslet nápad a díky němu vydělat miliony. Většina podnikatelů začíná od píky a budování jejich byznysu mají čistě ve vlastních rukou.
Mnoho lidí dodnes nebere online podnikání vážně. Vždyť je to přežitek, zbohatnout na tom může jen někdo, musíte umět programovat, je to nejisté a těžké, nejsme Američani a nemáme na to prostředky. A co je nejlepší: Na těch internetech se nedá zbohatnout!
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Na to zapomeňte. Podnikání na internetu je dnes stále rostoucím světem, v němž se točí neskutečné množství peněz. Budoucnost bude jen v jeho režii a podnikat v něčem tak perspektivním se rozhodně dá. Podnikatel ale musí svojí internetovou činnost brát vážně, přistupovat k ní jako k „normálnímu“ podnikání a nebát se zkoušet věci, s nimiž se ještě nesetkal.
2) Nemyslí na budoucnost
Strašně moc rádoby podnikatelů se do podnikání pustí jen proto, že jejich známý vydělal pár korun. Jak jsem psal v úvodní otázce, je přeci velice jednoduché založit jednu stránku a na ní vydělávat. Pro laika to tak vypadá. Není to ale pravda.
Před začátkem podnikání si musíte rozmyslet, zdali se podobné činnosti chcete věnovat i do budoucna. Musíte si stanovit vlastní cíle, rozšířit si obzory a zjistit, zdali vaše podnikání bude mít smysl. Zřizovat si živnostenské oprávnění jen kvůli chvilkovému nadšení je opravdu hloupost…
3) Nemají prachy a potřebují je
Začít podnikání bez peněz je přeci naprostý nesmysl. Copak můžete začít něco budovat, když to nemáte jak zaplatit? Dá se vůbec podnikat bez počátečního kapitálu? Ano, dá.
Snad si nemyslíte, že všichni podnikatelé měli na začátku haldy peněz a díky nim jsou úspěšní. Budovat něco od píky znamená, že vybudujete něco sami, vlastníka rukama a bez peněz. Ty vám cestu sice zpříjemní a jsou velkou výhodou, ale jejich nedostatek rozhodně není překážkou v podnikání, natož aby vás zastavily.
Pokud chcete podnikat s webovými stránkami, můžete si je vytvořit na zdarma dostupných systémech. Chcete-li si založit eshop, rovněž existují systémy, za něž nemusíte platit. Internet nabízí tisíce volně dostupných šablon, log a další grafiky. Hosting se dá sehnat za pár korun i s doménou. Vaše počáteční investice nemusí být vyšší než 500 Kč. Pokud vůbec bude muset…
Samozřejmě se zde uplatňuje pravidlo ceny na úkor kvality, ale ze začátku nemusíte mít to nejlepší.
4) Myslí si, že budou nejlepší, přičemž kašlou na to hlavní
I když je online podnikání v mnoha ohledech odlišné od podnikání bez internetu, stále na něm platí stejné ekonomické zákony. Podnikání vždy bylo, je a bude činností, kterou chcete dosáhnout zisku. Podniká tedy ten, kdo chce vydělat peníze.
To je základním kamenem všeho, co se v online podnikání odehrává. Vy musíte nabízet lepší služby než vaše konkurence. Musíte být levnější, rychlejší, lepší a vyčnívat z řady. Musíte nakupovat levněji, než budete prodávat. Musíte být vidět a musí o vás být slyšet. Pokud to nesplníte, vaše podnikání bude zbytečné…
5) Čím více toho má, tím více zbohatne
Každý podnikatel by měl začínat postupně. Mnoho z nich si však myslí, že ten, kdo má webových stránek více, je úspěšnějším podnikatelem a musí vydělat daleko více, než když má stránku jenom jednu. Může to být pravda, ale musíte tedy začínat byznys tím, že založíte desítky webů a vy mezi nimi budete běhat a snažit se vše utáhnout?
Ne. Začněte tvořit jen jeden web. Udělejte ho pořádně, zajistěte ho a třeba na jeho údržbu najměte další lidi. Ve svém eshopu nemusíte hned nabízet tisíce výrobků, váš sortiment může být užší. Můžete vyrobit jen jeden výrobek, ale za to kvalitní a propracovaný.
Ne nadarmo se říká, že úspěšná firma je taková, která dokáže pracovat sama…
6) Udělám si SEO a budu mít vystaráno
SEO optimalizace(což je vlastně špatné označení, jelikož to „o“ znamená onu „optimalizaci“) je pojem sám o sobě. Nepřeberné množství podnikatelů si myslí, že je SEO zachrání. „Udělám si ho, zaplatím to někomu, pak budu nejlepší!“
Je to hloupost. K čemu bude podnikateli SEO, když nedokáže zákazníky zaujmout a přemluvit je, aby opustili od konkurence, u níž si už něco zakoupili. Umístění ve vyhledávači totiž neurčuje zisk vašeho obchodu a zákazníci si vás nevyberou jen kvůli tomu, že jste první.
Samotné SEO navíc není jednorázovou záležitostí. Pokud svoje stránky dnes zoptimalizujete pro vyhledávače a třeba se i dostanete na první místo, nebudete na něm navždy. Nikdo dnes nezná algoritmy, pomocí nichž vyhledávače webové stránky řadí. Na dobrém SEO tedy budete muset pracovat i do budoucna…
7) Přečtením chytrých knih se stanou experty
Můžete přečíst miliony knih, ale nedá vám to tolik co praxe. Je sice dobré si nastudovat příběhy jiných podnikatelů, přečíst si jejich metody, zkušenosti, převzít od nich poselství, které knihou předat chtějí. Tím vším se z vás ale nestanou milionáři, peníze si tím nevyděláte, zdaleka vás to na podnikání nepřipraví.
Podnikatel se nesmí bát zkoušet. Musí umět riskovat, zvládat nátlak. Měl by umět od všeho něco, učit se od konkurence a v každém oboru, do něhož hodlá vstoupit, by si měl něco zjistit. Pokud by úspěšnost v podnikání závisela na počtu přečtených knih, svět by byl hned krásnější. Bohužel není…
8) Bojí se neúspěchu, oni na to nemají
Pokud hned na začátku svého podnikání usoudíte, že na to nemáte, raději to zabalte. Myslíte si, že Steve Jobs čekal, že se stane jedním z nejbohatších lidí planety? Že Mark Zuckerberg tušil, kolik lidí bude používat jeho síť? Ne, netušil to nikdo. Všichni to chtěli zkusit… tak to prostě zkusili.
Bát se neúspěchu je jeho základem. Co se stane, když váš obchod nebude prodávat? Co se stane, když něco vybudujete a zítra se objeví daleko lepší konkurence? Nic. Máte dvě možnosti. Buďto se pokusíte s tím něco udělat a zainvestujete do vývoje, nebo se na to vykašlete a podnikání zabalíte.
Tak i tak je to na vás. To je totiž základní podstata podnikání – jste v něm sami, jste sám sobě pánem…
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák
Čtením chytrých knih získáte aspoň přehled, a můžete narazit i na zajímavej nápad, který vaše podnikání inspiruje. Hlavně si také často uvědomíte, kterých chyb se dopouštíte, když už v online businessu plujete a minimálně vám to zlepší náhled a tento typ podnikání. Z online seminářů a motivačních videí je mi kolikrát spíš do smíchu :) ono záleží totiž na jejich kvalitě. No ale tím si asi prošel nejeden z nás – online posnikatelů :-) http://www.mojepodnikani.eu
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Michal
Před 11 roky
Čtením chytrých knih získáte aspoň přehled, a můžete narazit i na zajímavej nápad, který vaše podnikání inspiruje. Hlavně si také často uvědomíte, kterých chyb se dopouštíte, když už v online businessu plujete a minimálně vám to zlepší náhled a tento typ podnikání. Z online seminářů a motivačních videí je mi kolikrát spíš do smíchu :) ono záleží totiž na jejich kvalitě. No ale tím si asi prošel nejeden z nás – online posnikatelů :-)
http://www.mojepodnikani.eu
Odpovědět »
Michal
Před 11 roky
Pardon překlep :-) Podnikatelů :)
Odpovědět »