Buďte v obraze a nezmeškejte další díl Novinek z onlajnu, které pro vás připravil mediální tým online marketingové agentury eVisions. Dozvíte se praktické tipy a doporučení, jak na efektivní (online) marketing v době krize.
Inzerce
Jak uchopit (online) marketing během pandemie i jakékoli jiné krize? Jak toto období přečkat s co nejmenší ztrátou, nebo naopak vytěžit co nejvíce? Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat nad sociálními sítěmi, PPC reklamou a jaká je situace v Německu?
Jak na sociální sítě v době (koronavirové) krize
Být vidět a komunikovat na sociálních sítích nikdy nebylo důležitější než v této situaci. Social media manažerka Diana Zadáková v tomto díle sdílí své know-how, na co se v době krize na sociálních sítích zaměřit. Připravila pro vás ucelený a praktický check list s doporučeními, jakým způsobem byste v rámci značky či firmy měli komunikovat, nejen když se svět ze dne na den obrátí vzhůru nohama. Celý článek najdete na blogu eVisions zde: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona)krize.
1. Dejte zákazníkům vědět, jak fungujete
Připravte facebookový příspěvek, ve kterém stručně a jasně zákazníkům řeknete, jak vás aktuálně najdou a jakým způsobem fungujete.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Ujistěte zákazníky, že jste zavedli veškerá povinná a nezbytná opatření pro jejich bezpečnost. Ať už jsou to roušky pro vaše zaměstnance nebo zajištění dopravy zásilek, ukažte, že máte všechno pod kontrolou.
3. Informujte o narušených plánech a dalších krocích
Pokud jste museli zrušit eventy, koncerty nebo další akce, vaši zákazníci musí mít jistotu, že nepřišli o peníze. Informujte je o možnostech kompenzace nebo náhradních termínech.
4. Pokud pomáháte, ukažte to
To, co není sdíleno, jako by nebylo. Pokud se jakýmkoli způsobem podílíte na aktivitách, které přispějí k dobru společnosti, ukažte to.
5. Přestaňte být negativní – virus není dobré téma
Nabídněte raději užitečný nebo zábavný obsah, který lidi povzbudí. Poptávka je v dnešní době po obojím.
6. Přineste kulturu lidem do domu
Veškerá zábava se smrskla do velikosti našich domovů, doručte proto svým zákazníkům kulturu domů. Ať už to budou lekce se cvičením, live koncerty nebo soutěže.
7. Přizpůsobte své marketingové kampaně
Neházejte všechny příspěvky naplánované na jaro a léto do koše, přizpůsobte je aktuální situaci a zamyslete se nad vhodným mediatypem, jak toto sdělením vašim zákazníkům doručit.
8. Chytře investujte do placené reklamy
Soustřeďte se na prodejní příspěvky a alokujte rozpočet do výkonnostní reklamy.
Jak to vypadá na poli německé e-commerce?
Country manager for Germany Milan Fiala sdílel několik tipů z německého onlajnu. Přidal také pár zajímavých postřehů, jak se ekonomická situace u našich sousedů v důsledku koronaviru vyvíjí, z čeho mají největší obavy i jaké jsou prognózy do budoucna.
Ve srovnání s ČR se v Německu více soustředí na ekonomické fungování státu. Dosavadní prognózy odhadují, že propad HDP bude o 2,8 %.
Velkým tématem jsou veletrhy, na nichž podnikatelská činnost v Německu stojí a možnosti, jak je nahradit. Většina z nich se v tuto chvíli přesouvá na podzim, pokud se však situace do té doby nezlepší a akce se zruší, vznikne zde obrovská příležitost pro online marketing.
Největší obavy německých podnikatelů v onlinu i jejich zákazníků se točí okolo dopravy. Jednak mají strach zpřerušení distribučních kanálů zboží, zejména z Číny, další obavou je pak kolaps přepravních společností, jako je DHL, DPD nebo UPS. Zákazníci mají zároveň strach i z čínských zásilek jako takových, přestože žádná studie přenos koronaviru touto cestou nepotvrdila.
Německý trh v následujících měsících čeká online revoluce. Německo doposud nemělo postavení leadera, ať už na poli e-commerce nebo digitalizace v Evropě, ale spíše naopak. Boom online marketingu proto bude o to silnější.
Co se týče tipů pro německý trh, perfektně v tuto chvíli funguje Amazon – pokud zde ještě nepodnikáte, rozhodně do toho běžte.
PPC kampaně: Vypnout, nebo nechat zapnuté?
Odpověď na to, co v tuto chvíli dělat s PPC kampaněmi není úplně jednoduchá. Podle PPC manažera Adama Dvořáka se vše odvíjí od toho, jak moc se současná situace vašeho podnikání dotýká.
Pozitivně: Zapnout a investovat ještě více
Pokud se pohybujete v segmentu, který ze současné situace těží (stavebnictví, hobby či potraviny), investujte do PPC kampaní a dosáhněte tak vyšších tržeb. Jestliže je chcete rychle spustit a nemáte čas vytvářet nové, zaměřte se na ty automatizované (Google Nákupy, DSA či dynamický remarketing).
Mírně negativně: Chytře optimalizujte
Nemůžete své produkty či služby nabízet v takovém rozsahu jako dříve? Převeďte své služby do online prostředí, ať už se jedná o různá školení, webináře a podobně. PPC kampaně v tuto chvílí pro vás rozhodně smysl mají, stačí je jen pozměnit a zaměřit pouze na produkty, které jste teď schopni prodat.
Negativní: Vypněte, ale změnu důsledně zvažte
Jestliže momentálně nejste vůbec schopni prodávat své služby anebo produkty, tak pro vás čistě performance kampaně nemají význam. Na druhou stranu je teď možná ideální chvíle pro budování značky. Pravděpodobně totiž budete mezi vašimi konkurenty jedni z mála, kteří tak učiní, což vám pomůže obsadit jejich pozice.
Další tipy pro PPC
Pokud se vám tenčí skladové zásoby, respektive vybrané produkty již nejsou na skladě, přesvědčte se, že je nepodporujete PPC kampaněmi.
Dejte pozor na výkon tzv. smart kampaní. Nákupní chování lidí se v poslední době mění a kampaně na to nejsou stavěné. Pokud čelíte prudkému nárůstu anebo propadu zájmu o vaše produkty, pravděpodobně vám budou lépe fungovat „hloupé“ kampaně.
Investice do marketingu momentálně trochu klesají, právě teď je ale ideální šance zaměřit se na branding. Spousta lidí tráví většinu času online, což je pro vás skvělá příležitost oslovit je s novým produktem/značkou a vrýt se jim do paměti. Investujte do bannerů a PR článků na webech, kde se pohybuje vaše cílová skupina.
Využijte situaci k získání nových zákazníků a jejich udržení. Spousta lidí, která doposud byla zvyklá nakupovat v kamenných prodejnách, teď nemá jinou možnost než nakupovat online. Zkuste svým prvním zákazníkům nákup co nejvíce zpříjemnit. Ať už v podobě rádce s výběrem vašich produktů, slevami či věrnostními programy.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.