Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Novinky z onlajnu #54

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Buďte v obraze a nezmeškejte další díl Novinek z onlajnu, které pro vás připravil mediální tým online marketingové agentury eVisions. Dozvíte se praktické tipy a doporučení, jak na efektivní (online) marketing v době krize.

Jak uchopit (online) marketing během pandemie i jakékoli jiné krize? Jak toto období přečkat s co nejmenší ztrátou, nebo naopak vytěžit co nejvíce? Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat nad sociálními sítěmi, PPC reklamou a jaká je situace v Německu?

Jak na sociální sítě v době (koronavirové) krize

Být vidět a komunikovat na sociálních sítích nikdy nebylo důležitější než v této situaci. Social media manažerka Diana Zadáková v tomto díle sdílí své know-how, na co se v době krize na sociálních sítích zaměřit. Připravila pro vás ucelený a praktický check list s doporučeními, jakým způsobem byste v rámci značky či firmy měli komunikovat, nejen když se svět ze dne na den obrátí vzhůru nohama. Celý článek najdete na blogu eVisions zde: 9 doporučení pro komunikaci na sociálních sítích v době (korona)krize.

1. Dejte zákazníkům vědět, jak fungujete

Připravte facebookový příspěvek, ve kterém stručně a jasně zákazníkům řeknete, jak vás aktuálně najdou a jakým způsobem fungujete. 

Inzerce

2. Ubezpečte je o zavedených opatřeních

Ujistěte zákazníky, že jste zavedli veškerá povinná a nezbytná opatření pro jejich bezpečnost. Ať už jsou to roušky pro vaše zaměstnance nebo zajištění dopravy zásilek, ukažte, že máte všechno pod kontrolou.

3. Informujte o narušených plánech a dalších krocích

Pokud jste museli zrušit eventy, koncerty nebo další akce, vaši zákazníci musí mít jistotu, že nepřišli o peníze. Informujte je o možnostech kompenzace nebo náhradních termínech.

4. Pokud pomáháte, ukažte to

To, co není sdíleno, jako by nebylo. Pokud se jakýmkoli způsobem podílíte na aktivitách, které přispějí k dobru společnosti, ukažte to.

5. Přestaňte být negativní – virus není dobré téma

Nabídněte raději užitečný nebo zábavný obsah, který lidi povzbudí. Poptávka je v dnešní době po obojím.

6. Přineste kulturu lidem do domu

Veškerá zábava se smrskla do velikosti našich domovů, doručte proto svým zákazníkům kulturu domů. Ať už to budou lekce se cvičením, live koncerty nebo soutěže.

7. Přizpůsobte své marketingové kampaně

Neházejte všechny příspěvky naplánované na jaro a léto do koše, přizpůsobte je aktuální situaci a zamyslete se nad vhodným mediatypem, jak toto sdělením vašim zákazníkům doručit.

8. Chytře investujte do placené reklamy

Soustřeďte se na prodejní příspěvky a alokujte rozpočet do výkonnostní reklamy.

Jak to vypadá na poli německé e-commerce?

Country manager for Germany Milan Fiala sdílel několik tipů z německého onlajnu. Přidal také pár zajímavých postřehů, jak se ekonomická situace u našich sousedů v důsledku koronaviru vyvíjí, z čeho mají největší obavy i jaké jsou prognózy do budoucna.

  • Ve srovnání s ČR se v Německu více soustředí na ekonomické fungování státu. Dosavadní prognózy odhadují, že propad HDP bude o 2,8 %.
  • Velkým tématem jsou veletrhy, na nichž podnikatelská činnost v Německu stojí a možnosti, jak je nahradit. Většina z nich se v tuto chvíli přesouvá na podzim, pokud se však situace do té doby nezlepší a akce se zruší, vznikne zde obrovská příležitost pro online marketing.
  • Největší obavy německých podnikatelů v onlinu i jejich zákazníků se točí okolo dopravy. Jednak mají strach zpřerušení distribučních kanálů zboží, zejména z Číny, další obavou je pak kolaps přepravních společností, jako je DHL, DPD nebo UPS. Zákazníci mají zároveň strach i z čínských zásilek jako takových, přestože žádná studie přenos koronaviru touto cestou nepotvrdila.
  •  Německý trh v následujících měsících čeká online revoluce. Německo doposud nemělo postavení leadera, ať už na poli e-commerce nebo digitalizace v Evropě, ale spíše naopak. Boom online marketingu proto bude o to silnější.
  • Co se týče tipů pro německý trh, perfektně v tuto chvíli funguje Amazon – pokud zde ještě nepodnikáte, rozhodně do toho běžte.

PPC kampaně: Vypnout, nebo nechat zapnuté?

Odpověď na to, co v tuto chvíli dělat s PPC kampaněmi není úplně jednoduchá. Podle PPC manažera Adama Dvořáka se vše odvíjí od toho, jak moc se současná situace vašeho podnikání dotýká.

Pozitivně: Zapnout a investovat ještě více

Pokud se pohybujete v segmentu, který ze současné situace těží (stavebnictví, hobby či potraviny), investujte do PPC kampaní a dosáhněte tak vyšších tržeb. Jestliže je chcete rychle spustit a nemáte čas vytvářet nové, zaměřte se na ty automatizované (Google Nákupy, DSA či dynamický remarketing).

Mírně negativně: Chytře optimalizujte

Nemůžete své produkty či služby nabízet v takovém rozsahu jako dříve? Převeďte své služby do online prostředí, ať už se jedná o různá školení, webináře a podobně. PPC kampaně v tuto chvílí pro vás rozhodně smysl mají, stačí je jen pozměnit a zaměřit pouze na produkty, které jste teď schopni prodat.

Negativní: Vypněte, ale změnu důsledně zvažte

Jestliže momentálně nejste vůbec schopni prodávat své služby anebo produkty, tak pro vás čistě performance kampaně nemají význam. Na druhou stranu je teď možná ideální chvíle pro budování značky. Pravděpodobně totiž budete mezi vašimi konkurenty jedni z mála, kteří tak učiní, což vám pomůže obsadit jejich pozice.

Další tipy pro PPC

  • Pokud se vám tenčí skladové zásoby, respektive vybrané produkty již nejsou na skladě, přesvědčte se, že je nepodporujete PPC kampaněmi.
  • Dejte pozor na výkon tzv. smart kampaní. Nákupní chování lidí se v poslední době mění a kampaně na to nejsou stavěné. Pokud čelíte prudkému nárůstu anebo propadu zájmu o vaše produkty, pravděpodobně vám budou lépe fungovat „hloupé“ kampaně.
  • Investice do marketingu momentálně trochu klesají, právě teď je ale ideální šance zaměřit se na branding. Spousta lidí tráví většinu času online, což je pro vás skvělá příležitost oslovit je s novým produktem/značkou a vrýt se jim do paměti. Investujte do bannerů a PR článků na webech, kde se pohybuje vaše cílová skupina.
  • Využijte situaci k získání nových zákazníků a jejich udržení. Spousta lidí, která doposud byla zvyklá nakupovat v kamenných prodejnách, teď nemá jinou možnost než nakupovat online. Zkuste svým prvním zákazníkům nákup co nejvíce zpříjemnit. Ať už v podobě rádce s výběrem vašich produktů, slevami či věrnostními programy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: eVisions Advertising

eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)