Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Nové fitko: Co je třeba promyslet

Pro otevření fitness centra nebyla nikdy lepší doba. Zdravý životní styl je trendem, který stále nabývá na síle. Péče o fyzickou kondici už dávno není výsadou specifické uzavřené skupiny sportovců. Do svého týdenního plánu ji pravidelně zařazují podnikatelé, studenti i matky na mateřské dovolené. Chcete vybudovat úspěšné fitko? Poradíme vám, na co nesmíte zapomenout.

Udělejte průzkum

Je vaší vášní cvičení? Sníte o vlastním fitness centru? Než začnete přemýšlet o barvě stěn a počtu strojů, dejte si práci s průzkumem trhu. Jaké jsou u vás možnosti vyžití? Kolik cvičebních zařízení už v regionu existuje? Jaká je potenciální konkurence? Kolik přibližně lidí v okolí aktivně cvičí? Jaké jsou jejich potřeby, co jim chybí – a co by se tedy mohlo stát vaší konkurenční výhodou?

Vymyslete koncept

Analýza trhu vám poskytne první vodítko. Díky ní bude mnohem snadnější zformulovat jasnější vizi. Chcete malé rodinné fitko, nebo velké centrum? Jaké bude jeho zaměření? Půjde o klasickou posilovnu, nebo nabídnete klientům i skupinové lekce či odpočinek ve wellness? Jak velké prostory na to budete potřebovat? Koupíte je, nebo pronajmete? Kolik budete potřebovat zaměstnanců? Chcete podnikat na živnost nebo na firmu? Jaká bude vaše firemní identita? Jaké budete prezentovat cíle a hodnoty?

Spočítejte si to

Dvakrát měř, jednou řež. Než se finálně rozhodnete realizovat svůj sen o vlastním fitku, musíte mít pečlivě připravený plán. A to znamená vše řádně propočítat. Kolik máte prostředků na počáteční náklady? Přípravu prostor? Vybavení? Mzdy zaměstnanců? Propagaci? Získejte přehled o všech svých financích. Zjistěte, jestli máte dostatek prostředků, abyste vše zvládli sami, nebo budete potřebovat půjčku. Máte možnost spolupráce se společníkem nebo investory?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Najděte prostory, sežeňte dodavatele

Praktická část přípravné fáze zahrnuje pořízení vhodného místa a vybavení. Vzhled v dnešní době prodává – a to platí i o vašem budoucím fitness centru. Kvalitní stroje a kvalifikovaní trenéři jsou samozřejmě nejdůležitější, význam interiéru ale nepodceňte. Při hledání vhodného prostoru můžete narazit na zajímavé objekty. Proč by vaše fitko nemohlo být třeba v bývalé továrně? Důležitý je i výběr dodavatele strojů a pomůcek. Zde zúročíte všechny vaše zkušenosti, které jste získali jako aktivní sportovci. Na čem se vám cvičilo nejlépe? Kromě ceny hlídejte hlavně kvalitu a nabízený servis.

Nepodceňte rezervační systém

Na rezervační systém možná pomyslíte později, než by bylo potřeba. Jde ale o položku, na kterou byste neměli zapomenout už při otevírání fitness centra. Je to víc než software, který umožní vašim zákazníkům vytvářet online rezervace. Jeho součástí může být například i pokladna a sklad, evidence klientů včetně permanentek nebo vstupní systém umožňující automatizaci provozu. Dobrý rezervační systém zajistí rychlejší odbavení zákazníků a zbaví vás spousty starostí. Ušetří čas nejen vám, ale třeba i recepčním, kteří se pak můžou o to více věnovat klientům.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Inzerce