Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Nové fitko: Co je třeba promyslet

inzerce
Před 5 roky

Pro otevření fitness centra nebyla nikdy lepší doba. Zdravý životní styl je trendem, který stále nabývá na síle. Péče o fyzickou kondici už dávno není výsadou specifické uzavřené skupiny sportovců. Do svého týdenního plánu ji pravidelně zařazují podnikatelé, studenti i matky na mateřské dovolené. Chcete vybudovat úspěšné fitko? Poradíme vám, na co nesmíte zapomenout.

Udělejte průzkum

Je vaší vášní cvičení? Sníte o vlastním fitness centru? Než začnete přemýšlet o barvě stěn a počtu strojů, dejte si práci s průzkumem trhu. Jaké jsou u vás možnosti vyžití? Kolik cvičebních zařízení už v regionu existuje? Jaká je potenciální konkurence? Kolik přibližně lidí v okolí aktivně cvičí? Jaké jsou jejich potřeby, co jim chybí – a co by se tedy mohlo stát vaší konkurenční výhodou?

Vymyslete koncept

Analýza trhu vám poskytne první vodítko. Díky ní bude mnohem snadnější zformulovat jasnější vizi. Chcete malé rodinné fitko, nebo velké centrum? Jaké bude jeho zaměření? Půjde o klasickou posilovnu, nebo nabídnete klientům i skupinové lekce či odpočinek ve wellness? Jak velké prostory na to budete potřebovat? Koupíte je, nebo pronajmete? Kolik budete potřebovat zaměstnanců? Chcete podnikat na živnost nebo na firmu? Jaká bude vaše firemní identita? Jaké budete prezentovat cíle a hodnoty?

Spočítejte si to

Dvakrát měř, jednou řež. Než se finálně rozhodnete realizovat svůj sen o vlastním fitku, musíte mít pečlivě připravený plán. A to znamená vše řádně propočítat. Kolik máte prostředků na počáteční náklady? Přípravu prostor? Vybavení? Mzdy zaměstnanců? Propagaci? Získejte přehled o všech svých financích. Zjistěte, jestli máte dostatek prostředků, abyste vše zvládli sami, nebo budete potřebovat půjčku. Máte možnost spolupráce se společníkem nebo investory?

Inzerce

Najděte prostory, sežeňte dodavatele

Praktická část přípravné fáze zahrnuje pořízení vhodného místa a vybavení. Vzhled v dnešní době prodává – a to platí i o vašem budoucím fitness centru. Kvalitní stroje a kvalifikovaní trenéři jsou samozřejmě nejdůležitější, význam interiéru ale nepodceňte. Při hledání vhodného prostoru můžete narazit na zajímavé objekty. Proč by vaše fitko nemohlo být třeba v bývalé továrně? Důležitý je i výběr dodavatele strojů a pomůcek. Zde zúročíte všechny vaše zkušenosti, které jste získali jako aktivní sportovci. Na čem se vám cvičilo nejlépe? Kromě ceny hlídejte hlavně kvalitu a nabízený servis.

Nepodceňte rezervační systém

Na rezervační systém možná pomyslíte později, než by bylo potřeba. Jde ale o položku, na kterou byste neměli zapomenout už při otevírání fitness centra. Je to víc než software, který umožní vašim zákazníkům vytvářet online rezervace. Jeho součástí může být například i pokladna a sklad, evidence klientů včetně permanentek nebo vstupní systém umožňující automatizaci provozu. Dobrý rezervační systém zajistí rychlejší odbavení zákazníků a zbaví vás spousty starostí. Ušetří čas nejen vám, ale třeba i recepčním, kteří se pak můžou o to více věnovat klientům.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
karel-borovicka-web

Jak podnikat na volné noze bez zbytečného stresu a ambiciózních cílů? | Karel Borovička

petr-macek-web

Jaká čísla sledovat ve firmě? Důležitá KPIs napříč oblastmi | Petr Macek (Caflou)

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

Premium
pavel-ungr-web

Návštěvnost z vyhledávačů se může snížit. Uživatelům odpoví rovnou AI. Co to znamená pro SEO? | Pavel Ungr

david-krobot-web

Vybudovali vlastní značku kosmetiky. Po 3 letech dělají 125 milionů ročně | David Krobot (Lobey)

jiri-jemelka-web

Řídit e-shop jako firmu. Jak se to dělá? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
tomas-havryluk-web

Tomáš Havryluk: Jak dostat firmu na vyšší úroveň? Zkušenosti z Alzy a startupu Medevio

Premium
jiri-rostecky-eshopy-web

Nejčastější chyby začínajících e-shopů | Jiří Rostecký