Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Návod: Jak vybrat hosting pro váš web podle klíčových parametrů

Zakládáte osobní či firemní webovou vizitku, nový magazín nebo e-shop? Kromě domény a designu potřebujete také kvalitní hosting. Co to je, jak funguje a jaká kritéria rozhodují při výběru? Čtěte celý návod.

Co je to hosting?

Webhosting nebo zkráceně hosting představuje pronajatý prostor na internetu, kam umístíte své webové stránky. Stránky můžete napsat klidně ve Wordu nebo připravit v grafickém programu, ale na internet je tím nedostanete. Aby nezůstaly navěky ve vašem počítači, potřebujete právě hosting.

Díky tomu:

  • Získáte místo pro publikaci svého obsahu na serveru poskytovatele.
  • Nepotřebujete vlastní servery, které zabírají spoustu místa a vyžadují údržbu.
  • Poběží vaše stránky bez výpadků 24 hodin denně, 365 dní v roce.

Společně s hostingem většinou objednáváte i tzv. doménu – adresu, kde váš web poběží. V našem případě zní doména mladypodnikatel.cz. Na ni pak můžete přidat různé podstránky, jako je tento článek. Dobří poskytovatelé webhostingu umožňují zveřejnit neomezeně podobných podstránek už v základním balíčku.

Dobře vybraný hosting splňuje následující kritéria

Je stabilní a rychlý

V dnešní uspěchané době hraje rychlost velkou roli. Určitě to znáte – jakmile se stránka pomalu načítá, odcházíte jinam. To jako provozovatel webu nemůžete dopustit. Pomalým načítáním totiž neztratíte jen čtenáře a potenciální zákazníky, ale také přízeň vyhledávačů, jako je Google nebo Seznam. Nestabilní a pomalé stránky hodnotí jako nedůvěryhodné a přivádí na ně méně návštěvníků.

Jak poznat dobrého poskytovatele hostingu tak, aby stránky nepadaly a byly rychlé?

Rychlost a stabilitu webových stránek ovlivňuje více faktorů – především kvalita pevných disků – tedy datových médií, kam poskytovatel stránky ukládá. Čím větší web – třeba e-shop – plánujete, tím důležitější je vybrat kvalitního poskytovatele, který používá co nejlepší pevné disky pro uložení vašich dat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co dělat, když datovým úložištím nerozumíte?

Projděte si diskuze na internetu nebo srovnání hostingů v nezávislých článcích.

Má dobrou technickou podporu

K dobrému hostingu získáte k ruce odborníky, kteří rychle zodpoví vaše dotazy a vyřeší případné problémy. Otestujte si vybraného poskytovatele – napište mu e-mail, oslovte ho na chatu nebo zavolejte a sledujte, jak kvalitní odpověď dostanete. Na bezplatnou profesionální konzultaci máte právo i při výběru hostingu, než objednáte samotnou službu.

Nabízí přehledné zázemí pro správu vašich dat

Při výběru hostingu sledujte také samotné webovky poskytovatele. Vypadají „retro“ a nepřehledně? Podobný nejspíš bude i uživatelský panel pro řízení vašeho webu. Moderní poskytovatelé nabízejí i mobilní aplikace pro správu vašich stránek odkudkoli. Důležitá je i přehlednost panelu pro rychlé provádění změn.

Hlídá a pravidelně zálohuje vaše data

Nehody se stávají. Kolega třeba omylem smaže článek nebo celou kategorii produktů apod. Dobří poskytovatelé hostingu na to myslí a automaticky vaše data zálohují. Ideálně každý den. Hodí se i antivirová kontrola souboru a e-mailů.

Nabízí e-mail na vlastní doméně a bez reklam

E-mail na vlastní doméně, například firma@mladypodnikatel.cz, působí vždycky lépe, než „obyčejný“ mail na googlu nebo seznamu. Většina poskytovatelů na to myslí a nabídne vám v ceně hostingu i e-mail na vlastní doméně. Důležité pro vás je, aby schránka nabízela přehlednou správu, nejlépe bez reklam a se zmiňovanou antivirovou ochranou

Máte v plánu „obyčejnou“ webovou vizitku o pár stránkách, nebo náročnější projekt?

Pokud volíte první možnost, nemusíte při výběru tolik řešit technické parametry. Pokud druhou, promluvte si nejdřív se svým „webařem“ a zeptejte se, co všechno budete potřebovat. Řekne vám, jestli využijete CRONy, které spouští různé akce, nebo složitější pluginy pro WordPress, které vyžadují velký PHP limit.

Jakmile zjistíte, co konkrétně váš web potřebuje, snáze vyberete vhodné parametry na míru svému webu.

Kolik peněz za hosting zaplatíte

Základní – basic – variantu většinou pořídíte od cca 100 Kč na rok. Na jednoduchou webovou vizitku si s ní vystačíte. Jakmile potřebujete víc prostoru na serveru a další služby, rostou i náklady za hosting. Volte proto poskytovatele, který umožňuje snadno přejít na vyšší tarif za co nejlepších podmínek s ohledem na vaše plány.

Nezapomeňte základní radu

Když tápete s výběrem a všichni poskytovatelé nabízí plus mínus to stejné, otestujte jejich podporu. Kdo vám rychle a dobře odpoví, se stane pravděpodobně i dobrým parťákem pro budoucí spolupráci. Držíme palce!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

Právě vyšlo

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
milan-petr-web

Finanční zdraví firmy, potenciál růstu a kamenné prodejny | Milan Petr (McPen)

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Inzerce