Inzerce

Nápad, kapitál a zkušenosti – recept na ideální byznys? Záleží, co na to zákazník!

Ideálních nápadů, které jejich autoři považovali za převratné, tu byla celá řada. Ne každá idea se však uchytí. Kromě originálního přístupu, neotřelých myšlenek a vize to většinou chce také základní kapitál a zkušenosti. S některými věcmi vám pomůžou druzí, jiné vyřeší půjčka, která vám pomůže podnikání rozjet. Pojďte se s námi podívat, na co vše se lze zaměřit a kde vzít potřebné finanční zdroje do začátku.

Inzerce

Kde vzít nápad?

Základem úspěšného podnikání je originální nápad. V dnešní době je stále těžší přijít s něčím novým, a tak vaše inovace může spočítat i v odlišném přístupu ke stávajícím produktům. Inspirovat se lze u konkurence, moderními trendy nebo čímkoliv, o čem máte pocit, že může v dnešní době zaujmout.

S nápadem nemusíte přijít sami. V současné době je moderní rozjet podnikání, přijít s novým nápadem a projekt v určité fázi prodat někomu jinému. Pokud tedy nechcete začínat od nuly, můžete se poohlédnout po již rozběhnutém a po všech stránkách zajištěném podnikatelském plánu.

Inspiraci můžete hledat také v databázích technických řešení a patentů. Například celosvětová databáze ESPACENET nabízí více než 80 milionů nápadů, kterými se můžete volně inspirovat. Čerpat můžete také z českých stránek, a to například z:

  • Databáze patentů a užitných vzorů
  • Úřadu průmyslového vlastnictví
  • Databáze průmyslových vzorů
  • Databáze ochranných známek

Nápad nestačí

Samotný nápad však nestačí. Dokonalé nápady s ohromným potenciálem má spousta lidí. To, co odlišuje úspěšné od těch neúspěšných, je schopnost jít si za svými sny a najít odvahu realizovat to, co se jiní neodváží. Podnikat se dá opravdu v čemkoli. Dokonce i v rozesílání bramborových vzkazů poštou, jak dokázal Alex Craig z Texasu.

„Báječné nápady bez plánů na konkrétní realizaci jsou jako krásné sny. Vydrží jen do krásného probuzení.“ – Peter Urs Bender

Většina z nás si vždy najde důvod, proč nezačít podnikat. Stojí za tím pocit, že to nezvládneme, že se na podnikání nehodíme, bojíme se odejít z práce nebo nám chybí dostatečný kapitál do začátku. Právě odvaha je prvním krokem k úspěšně splněnému snu.

Bezhlavě se vrhnout po nápadu by ale bylo pošetilé. Aby byl projekt úspěšný, musí mít svého zákazníka. Než se tedy otevřete riziku a vložíte veškerou energii do vývoje dokonalé služby či produktu, udělejte prototyp a ten vyzkoušejte v terénu. Zpětná vazba od reálných lidí vám dá víc, než byste dokázali jakkoliv dlouhým brainstormingem získat.

Půjčka jako základní kapitál

Základní kapitál můžete snadno vyřešit půjčkou. V případě, že sáhnete po tomto řešení, byste si měli být jisti, že váš nápad má skutečně potenciál. Jak už jsme totiž zmínili, konečné slovo má zákazník. Vrátit by se vám měla minimálně proinvestovaná částka, abyste neskončili s dluhy.

Před tím, než si vyberete vhodný produkt, ať už u banky nebo nebankovní společnosti, proveďte důkladné srovnání půjček a podle něj vyberte tu nejvhodnější pro váš záměr.

Služba nabízející porovnání půjček umožňuje porovnat produkty mnoha společností, postavit vedle sebe jejich výhody a nevýhody a snadněji se rozhodnout pro konkrétní nabídku. Pozornost je nutné věnovat zejména parametrům, jako je úroková míra, RPSN nebo poplatky, které jsou ve smlouvě.

Některé banky nabízí podporu startupových projektů i s ní spojené poradenství. Takové řešení je více než vhodné, pokud si sami nedokážete spočítat, kolik vlastně potřebujete.

V každém případě je třeba mít na paměti, že se jedná o velký závazek. Ne každý byznys potřebuje hned ze startu kapitál. Spousty věcí lze dosáhnout i bez něj, a pokud se vám to podaří, možná pro vás bude vhodnější volbou investor, který vám spolu s penězi poskytne i cenné zkušenosti. Ty jsou v totiž při podnikání doslova k nezaplacení.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

vit-endler-web

Dluhy: Jak díky nim dosáhnout finanční nezávislosti? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martin-stanovsky-web

Řízení cashflow digitální agentury | Martin Stanovský

ondrej-hajek-web

Růst firmy: Co musíte udělat, abyste ho nebrzdili? | Ondřej Hájek (eHub.cz)

Právě vyšlo

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

lukas-kovac-web

Rozjezd Qerka, B2B prodej, získávání investorů | Lukáš Kovač

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

TOP obsah

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání