Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Musí podnikatel přijít s novým nápadem? Nebo se stačí podívat vedle?

Podnikatel nemusí přijít s novým nápadem. Mnoho pojišťovacích agentů jen uzavírá pojistné smlouvy. Jiní podnikatelé pronajímají byty a nebytové prostory a někdo si založí webové stránky. Nový nápad není potřeba, ale rozhodně může velmi pomoci.

Inzerce

Nový nápad nemusí být zcela originální

Řada podnikatelů se inspirovala úspěchy v zahraničí nebo od konkurence. Každý není Steve Jobs nebo Bill Gates. Ale ani tito dva velikáni by neměli úspěch bez správného načasování a vystihnutí možností trhu. Každý nápad totiž potřebuje zázemí, trh, náhodu, štěstí a prostředky.

Co to je ten nový nápad při podnikání?

Novým nápadem nemusí být jen zcela převratná skutečnost, ale postačuje využití trhu. Trh často zaplavuje zákazníky stejným nebo podobným zbožím (obchodní řetězce). A jediná zajímavost, na kterou láká zákazníky, je cena a slevy. Původně stál za slevami podnikatelský nápad. Návrh nakoupit dva za cenu jednoho, při určitém odběru – sleva z ceny, stálým zákazníkům slevové karty – to vše byly původně podnikatelské nápady. Později se z nich staly obvyklé obchodní zvyky.

Novým nápadem tedy nemusí být jen nový výrobek, nová technologie nebo nová služba. Může být použit jinde uplatňovaný nápad, který dobře reaguje na poptávku.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kdo dříve znal hodinového manžela? Snad jen hodinový hotel byl znám v pejorativním smyslu slova. Ale i z hodinového hotelu se dnes stal lukrativní obchod. Takže nápadem může být i postup, jak získat zákazníka, jak využít starý nápad v dnešní době. V době rozvoje služeb právě nápad hraje velkou roli.

Stačí si všímat okolí a jejich zvyků. Hekající budoucí zákazníci se psy v parcích, chybějící místa pro parkování kol, kuchař, který uvaří přímo doma nebo svážení autem z okrajů Prahy. Takové jsou dnešní nápady běžného podnikání.

Speciální profese – speciální možnosti

Jinak jsou na tom podnikaví občané a jinak odborníci. Vědec se může dopracovat k zajímavému řešení problému (Wichterle – kontaktní čočky). Může využít nové technologie a uplatnit je ve výrobě. Lékař také může pracovat na nových metodách léčby nebo konstruktér či architekt na nových projektech. Profese architektů, malířů, zpěváků, spisovatelů a nakonec i přispěvatelů a vedení redakce MladéhoPodnikatele také spočívá na nápadech.  V některých profesích je nápad podstatou tvorby a práce.

Nápad nemusí být vynikající, ale musí být proveditelný

I ten nejlepší nápad, který se nerealizuje, je zbytečný. Proto by s nápadem mělo zafungovat reálné ocenění možností. Takových vět: „..mám skvělý nápad, pojďme do toho, stačí jen Tvoje peníze…“, těch jsou spousty. Právě peníze by měly hrát důležitou roli při podnikatelské invenci. S nápadem přicházejí starosti. Jak začít, jak realizovat, jak neprodělat.

Proto je dobré mít originální nápad, ale není to nevyhnutelně nutné. I použité nápady, dobře realizované, ve správný čas a poctivě, přinesou stejný úspěch.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jiří Knop

Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Inzerce