Inzerce

Musí podnikatel přijít s novým nápadem? Nebo se stačí podívat vedle?

Podnikatel nemusí přijít s novým nápadem. Mnoho pojišťovacích agentů jen uzavírá pojistné smlouvy. Jiní podnikatelé pronajímají byty a nebytové prostory a někdo si založí webové stránky. Nový nápad není potřeba, ale rozhodně může velmi pomoci.

Inzerce

Nový nápad nemusí být zcela originální

Řada podnikatelů se inspirovala úspěchy v zahraničí nebo od konkurence. Každý není Steve Jobs nebo Bill Gates. Ale ani tito dva velikáni by neměli úspěch bez správného načasování a vystihnutí možností trhu. Každý nápad totiž potřebuje zázemí, trh, náhodu, štěstí a prostředky.

Co to je ten nový nápad při podnikání?

Novým nápadem nemusí být jen zcela převratná skutečnost, ale postačuje využití trhu. Trh často zaplavuje zákazníky stejným nebo podobným zbožím (obchodní řetězce). A jediná zajímavost, na kterou láká zákazníky, je cena a slevy. Původně stál za slevami podnikatelský nápad. Návrh nakoupit dva za cenu jednoho, při určitém odběru – sleva z ceny, stálým zákazníkům slevové karty – to vše byly původně podnikatelské nápady. Později se z nich staly obvyklé obchodní zvyky.

Novým nápadem tedy nemusí být jen nový výrobek, nová technologie nebo nová služba. Může být použit jinde uplatňovaný nápad, který dobře reaguje na poptávku.

Kdo dříve znal hodinového manžela? Snad jen hodinový hotel byl znám v pejorativním smyslu slova. Ale i z hodinového hotelu se dnes stal lukrativní obchod. Takže nápadem může být i postup, jak získat zákazníka, jak využít starý nápad v dnešní době. V době rozvoje služeb právě nápad hraje velkou roli.

Stačí si všímat okolí a jejich zvyků. Hekající budoucí zákazníci se psy v parcích, chybějící místa pro parkování kol, kuchař, který uvaří přímo doma nebo svážení autem z okrajů Prahy. Takové jsou dnešní nápady běžného podnikání.

Speciální profese – speciální možnosti

Jinak jsou na tom podnikaví občané a jinak odborníci. Vědec se může dopracovat k zajímavému řešení problému (Wichterle – kontaktní čočky). Může využít nové technologie a uplatnit je ve výrobě. Lékař také může pracovat na nových metodách léčby nebo konstruktér či architekt na nových projektech. Profese architektů, malířů, zpěváků, spisovatelů a nakonec i přispěvatelů a vedení redakce MladéhoPodnikatele také spočívá na nápadech.  V některých profesích je nápad podstatou tvorby a práce.

Nápad nemusí být vynikající, ale musí být proveditelný

I ten nejlepší nápad, který se nerealizuje, je zbytečný. Proto by s nápadem mělo zafungovat reálné ocenění možností. Takových vět: „..mám skvělý nápad, pojďme do toho, stačí jen Tvoje peníze…“, těch jsou spousty. Právě peníze by měly hrát důležitou roli při podnikatelské invenci. S nápadem přicházejí starosti. Jak začít, jak realizovat, jak neprodělat.

Proto je dobré mít originální nápad, ale není to nevyhnutelně nutné. I použité nápady, dobře realizované, ve správný čas a poctivě, přinesou stejný úspěch.

Ing. Jiří Knop

Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.

Nenechte si ujít

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

Právě vyšlo

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)