Inzerce

Musí podnikatel přijít s novým nápadem? Nebo se stačí podívat vedle?

Podnikatel nemusí přijít s novým nápadem. Mnoho pojišťovacích agentů jen uzavírá pojistné smlouvy. Jiní podnikatelé pronajímají byty a nebytové prostory a někdo si založí webové stránky. Nový nápad není potřeba, ale rozhodně může velmi pomoci.

Inzerce

Nový nápad nemusí být zcela originální

Řada podnikatelů se inspirovala úspěchy v zahraničí nebo od konkurence. Každý není Steve Jobs nebo Bill Gates. Ale ani tito dva velikáni by neměli úspěch bez správného načasování a vystihnutí možností trhu. Každý nápad totiž potřebuje zázemí, trh, náhodu, štěstí a prostředky.

Co to je ten nový nápad při podnikání?

Novým nápadem nemusí být jen zcela převratná skutečnost, ale postačuje využití trhu. Trh často zaplavuje zákazníky stejným nebo podobným zbožím (obchodní řetězce). A jediná zajímavost, na kterou láká zákazníky, je cena a slevy. Původně stál za slevami podnikatelský nápad. Návrh nakoupit dva za cenu jednoho, při určitém odběru – sleva z ceny, stálým zákazníkům slevové karty – to vše byly původně podnikatelské nápady. Později se z nich staly obvyklé obchodní zvyky.

Novým nápadem tedy nemusí být jen nový výrobek, nová technologie nebo nová služba. Může být použit jinde uplatňovaný nápad, který dobře reaguje na poptávku.

Kdo dříve znal hodinového manžela? Snad jen hodinový hotel byl znám v pejorativním smyslu slova. Ale i z hodinového hotelu se dnes stal lukrativní obchod. Takže nápadem může být i postup, jak získat zákazníka, jak využít starý nápad v dnešní době. V době rozvoje služeb právě nápad hraje velkou roli.

Stačí si všímat okolí a jejich zvyků. Hekající budoucí zákazníci se psy v parcích, chybějící místa pro parkování kol, kuchař, který uvaří přímo doma nebo svážení autem z okrajů Prahy. Takové jsou dnešní nápady běžného podnikání.

Speciální profese – speciální možnosti

Jinak jsou na tom podnikaví občané a jinak odborníci. Vědec se může dopracovat k zajímavému řešení problému (Wichterle – kontaktní čočky). Může využít nové technologie a uplatnit je ve výrobě. Lékař také může pracovat na nových metodách léčby nebo konstruktér či architekt na nových projektech. Profese architektů, malířů, zpěváků, spisovatelů a nakonec i přispěvatelů a vedení redakce MladéhoPodnikatele také spočívá na nápadech.  V některých profesích je nápad podstatou tvorby a práce.

Nápad nemusí být vynikající, ale musí být proveditelný

I ten nejlepší nápad, který se nerealizuje, je zbytečný. Proto by s nápadem mělo zafungovat reálné ocenění možností. Takových vět: „..mám skvělý nápad, pojďme do toho, stačí jen Tvoje peníze…“, těch jsou spousty. Právě peníze by měly hrát důležitou roli při podnikatelské invenci. S nápadem přicházejí starosti. Jak začít, jak realizovat, jak neprodělat.

Proto je dobré mít originální nápad, ale není to nevyhnutelně nutné. I použité nápady, dobře realizované, ve správný čas a poctivě, přinesou stejný úspěch.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jiří Knop

Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Pro předplatitele
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

Právě vyšlo

pavel-pajkrt-web

Jak nastavit spolupráci s freelancery? | Pavel Pajkrt (Skillminers)

jiri-rostecky

Ještě lepší rozhovory. Spouštíme předplatné

Pro předplatitele
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

max-kovar-web

Jak řídit sklad a vést skladníky? | Max Kovář (Skladon)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů