Inzerce

Musí podnikatel přijít s novým nápadem? Nebo se stačí podívat vedle?

Podnikatel nemusí přijít s novým nápadem. Mnoho pojišťovacích agentů jen uzavírá pojistné smlouvy. Jiní podnikatelé pronajímají byty a nebytové prostory a někdo si založí webové stránky. Nový nápad není potřeba, ale rozhodně může velmi pomoci.

Inzerce

Nový nápad nemusí být zcela originální

Řada podnikatelů se inspirovala úspěchy v zahraničí nebo od konkurence. Každý není Steve Jobs nebo Bill Gates. Ale ani tito dva velikáni by neměli úspěch bez správného načasování a vystihnutí možností trhu. Každý nápad totiž potřebuje zázemí, trh, náhodu, štěstí a prostředky.

Co to je ten nový nápad při podnikání?

Novým nápadem nemusí být jen zcela převratná skutečnost, ale postačuje využití trhu. Trh často zaplavuje zákazníky stejným nebo podobným zbožím (obchodní řetězce). A jediná zajímavost, na kterou láká zákazníky, je cena a slevy. Původně stál za slevami podnikatelský nápad. Návrh nakoupit dva za cenu jednoho, při určitém odběru – sleva z ceny, stálým zákazníkům slevové karty – to vše byly původně podnikatelské nápady. Později se z nich staly obvyklé obchodní zvyky.

Novým nápadem tedy nemusí být jen nový výrobek, nová technologie nebo nová služba. Může být použit jinde uplatňovaný nápad, který dobře reaguje na poptávku.

Kdo dříve znal hodinového manžela? Snad jen hodinový hotel byl znám v pejorativním smyslu slova. Ale i z hodinového hotelu se dnes stal lukrativní obchod. Takže nápadem může být i postup, jak získat zákazníka, jak využít starý nápad v dnešní době. V době rozvoje služeb právě nápad hraje velkou roli.

Stačí si všímat okolí a jejich zvyků. Hekající budoucí zákazníci se psy v parcích, chybějící místa pro parkování kol, kuchař, který uvaří přímo doma nebo svážení autem z okrajů Prahy. Takové jsou dnešní nápady běžného podnikání.

Speciální profese – speciální možnosti

Jinak jsou na tom podnikaví občané a jinak odborníci. Vědec se může dopracovat k zajímavému řešení problému (Wichterle – kontaktní čočky). Může využít nové technologie a uplatnit je ve výrobě. Lékař také může pracovat na nových metodách léčby nebo konstruktér či architekt na nových projektech. Profese architektů, malířů, zpěváků, spisovatelů a nakonec i přispěvatelů a vedení redakce MladéhoPodnikatele také spočívá na nápadech.  V některých profesích je nápad podstatou tvorby a práce.

Nápad nemusí být vynikající, ale musí být proveditelný

I ten nejlepší nápad, který se nerealizuje, je zbytečný. Proto by s nápadem mělo zafungovat reálné ocenění možností. Takových vět: „..mám skvělý nápad, pojďme do toho, stačí jen Tvoje peníze…“, těch jsou spousty. Právě peníze by měly hrát důležitou roli při podnikatelské invenci. S nápadem přicházejí starosti. Jak začít, jak realizovat, jak neprodělat.

Proto je dobré mít originální nápad, ale není to nevyhnutelně nutné. I použité nápady, dobře realizované, ve správný čas a poctivě, přinesou stejný úspěch.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jiří Knop

Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.

Nenechte si ujít

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak do nich investovat? | Adam Neuberger

baier-rozhon-web

Vstup investora do firmy: Na co si dát pozor po právní stránce? | Martin Rozhoň & Jaroslav Baier

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

Právě vyšlo

petr-heller-web

Budoucnost e-commerce a priority pro e-shopy | Petr Heller (Retailys)

vaclav-durdak-web

První zaměstnanec: Jak se zbavit strachu ho konečně přijmout? | Václav Durďák (Čokoládovna JANEK)

juraj-harkabuzik-web

Práce s daty: Jak analyzovat zákaznickou podporu, její výsledky a ušlé příležitosti? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce