Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Miroslav Motejlek: Každý člověk se musí najít, a já jsem se našel v tom, co dělám

Jiří Rostecký
Před 10 roky

miroslav-motejlek-velkyMiroslav Motejlek je považován za českého průkopníka placeného zpravodajství na internetu. Na svém webu motejlek.com a přidružených profilech na sociálních sítích publikuje velmi zajímavé informace z české politické a podnikatelské scény. V minulosti působil jako redaktor Lidových novin, časopisu Týden či jako vedoucí reportérů v Českém rozhlase. Najít ho můžete i na Wikipedii.

Nejvíce se proslavil zejména webem motejlek.com, který provozuje společnost motejlek.com, s.r.o., v níž je 66% vlastníkem a dělí se s Ondřejem Tomkem, spoluzakladatelem portálu Centrum.cz. Ačkoliv je velmi vytížený a mohl nám odpovědět jen na několik otázek, rozhodli jsme se ho zeptat, jak svůj portál rozvíjí a co chystá do budoucna.

Pane Motejlku, proč jste se v minulosti rozhodl založit vlastní webové stránky a nepokračoval jako redaktor nějakých novin?
Nikdy jsem neměl ambice typu „pokračovat jako redaktor nějakých novin“, pokud jsem o něco skutečně usiloval, tak to byla snaha „změnit obsah komunikace mezi čtenářem a poskytovatelem informace“.

Jaké jste měl tehdy ambice? Co byl váš cíl?
Vždy jsem chtěl, a to byl můj cíl, poskytovat informace pravdivé, unikátní a s předstihem před ostatními.

Inzerce

Začal jste podnikat a vytvořil firmu s ročním ziskem v řádu jednotek milionů korun. Můžete nám přiblížit, co vše za vedením takové firmy a takového webového projektu stojí? Co to vše obnáší?
Můj cíl nebyl „založit firmu s ročním ziskem v řádu jednotek milionů korun“, můj cíl byl nastavit informační tok, který není napadnutelný, jinými slovy – co napíšeme, za tím si stojíme. Kromě toho pracuji nepřetržitě. Loňský zisk před zdaněním dosáhl 6,3 milionu korun.

Jak vám vůbec role podnikatele sedí? Byl jste původně novinář. Co vás na podnikání lákalo a baví nejvíce?
Každý člověk se musí najít, a já jsem se našel v tom, co dělám. Až neskutečně mě to uspokojuje.

Je vaší jedinou podnikatelskou aktivitou web motejlek.com?
Určitě ne, budete překvapení našimi dalšími nápady

miroslav-motejlek-2
Miroslav Motejlek v Rocco Forte – Hotel Savoy ve Florencii. Zdroj fotky: Archiv Miroslava Motejlka

Váš web si podle inzertní nabídky přečte přes 15 tisíc unikátních návštěvníků měsíčně. Jak jste svůj web propagoval, abyste tohoto čísla dosáhl?
Každý den jsem se snažil pracovat v tom, co mě baví. Unikátních návštěvníků dnes máme kolem 40 tisíc měsíčně. U nás je ale mnohem podstatnější složení čtenářů než množství.

Web čte velmi specifická skupina lidí. Jsou to úspěšní podnikatelé, manažeři a další. Jak jste je dokázal oslovit? Přeci jen, cílení na ně nemůže být snadné…
Na internetu je spousta balastu, naši čtenáři se rekrutují z kategorie čtenářů, kteří umí rozlišovat. Kromě toho je za mnou patnáct let tvrdé práce.

Mezi našimi čtenáři jsou určitě i tací, co by také rádi vybudovali ve svém oboru tak úspěšný projekt, jako je ten váš. Co byste jim doporučil?
Když se podívají kolem sebe, tak zjistí, že prostory pro obdobný projekt jsou nekonečné, záleží na invenci a tahu na branku každého z nich

Publikujete velmi zajímavé informace. Můžete nám prozradit, kde a jak je získáváte?
Přeci nechcete, abych vás pustil do ložnice. (smích)

To určitě ne, ale často se o vás mluví jako o novináři, který publikuje nezkreslené informace. Podle čeho vy sám vybíráte témata, kterým se budete na webu či na sociálních sítích věnovat? Máte nějaké hranice?
Určitě, mám svoje hranice, ale při podrobnějším zkoumání zjistíte, že jsou neomezené.

Podle čeho třídíte informace na ty, které zpoplatníte a které ne?
Podle očekávaného cash flow.

miroslav-motejlek-3
Zdroj fotky: Archiv Miroslava Motejlka

Nesetkal jste se někdy s odporem těch, o kterých se ve svých příspěvcích občas zmiňujete? Nevyžadoval po vás třeba někdy někdo, abyste o něm nepsal, případně příspěvek smazal a podobně? Jak byste se v takové situaci zachoval?
S tím jsem se pochopitelně v minulosti mnohokrát setkal. Dnes už nikoli.

Radíte se třeba někdy se svým právníkem, zda danou informaci můžete vůbec publikovat? Je pro vás i z tohoto hlediska nutné mít vše nějak podložené, dokazatelné? Lze to vůbec?
O takových věcech se s právníkem určitě neradím. Naposledy mě žalovala před lety Sazka, která následně zkrachovala. Dodnes mi dluží peníze.

Pracujete s nějakými pravidly, například jak mají články vypadat, jak mají být dlouhé, jak často mají vycházet a podobně?
Žádná pravidla tohoto typu nemám. Základ je v tom, že články musí být pravdivé, unikátní a zajímavé. A to především pro čtenáře, který si za ně platí.

Kolik pro vaši společnost pracuje lidí? Jsou to vše zaměstnanci?
Základní tým tvořím já, Petr Skočdopole a minoritní spoluvlastník Ondřej Tomek. Občas požádáme o příspěvek borce, kterých si vážíme. Jde například o Františka Heczka, Michala Šnobra nebo naposledy profesora Ivo T. Budila

Není to tak dlouho, co jste spustili nový podprojekt lawyers.motejlek.com. Ten se zaměřuje na trh advokátních služeb. Jak zde získáváte zdroje pro zajímavá témata? Váš přesah do této oblasti je obrovský.
Tvrdá práce, respekt komunity.

Proč jste se vůbec rozhodl pro nový projekt a zrovna na toto téma?
Trh advokátních služeb prochází mimořádně turbulentním obdobím. My to víme a chceme být u toho. Umíme jít hluboko pod kůži.

Chystáte do budoucna další projekty?
Zcela jistě ano.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Toly

Před 10 roky

Hodne vyrecny chlapik. Na dotazy odpovidal behem cisteni zubu? :-) dobre otazky, zcela nezajimave odpovedi ;-)

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 10 roky

Ne, byl akorát vytížený. To se podnikatelům stává.

Odpovědět »

Libor N.

Před 10 roky

Co se mu povedlo je obdivuhodny. Jinak je to bohuzel jen arogantni nabob, co ma v palici jen ten svuj byznys. :)

Odpovědět »

Miroslav Motejlek

Před 10 roky

Libore, v palici mam urcite i vic veci :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)