Inzerce

Markéta Kabátová: Žijeme ve dvou světech, ve skutečném a v internetovém

marketa-kabatova-velkyUž král kyberpunku William Gibson předvídal vznik nového prostoru, v němž budou lidé žít tak jako ve skutečném světě. Tím světem je internet a ten svět je nekonečný. Kdo se v tom světě chce usídlit a mít i vlastní dům, a ne jen byteček sociální sítě, ten potřebuje vlastní webovou stránku. O tom, jak si takový dům postavit, i když nevíte ani zbla o používání internetové malty, jsme se bavili s Markétou Kabátovou, vedoucí marketingového oddělení společnosti Webnode.

Inzerce

Markéto, můžete nám krátce představit firmu Webnode?
Firma Webnode poskytuje online nástroj, který lidem umožňuje vytvořit si vlastní webové stránky. Naším mottem je: „It´s in simplicity.“ Chceme, aby náš systém byl tak jednoduchý, že ho dokáže využít úplně každý. A dokáže. Mezi našimi uživateli jsou lidé starší 80 let a vím i o jedné 12leté Slovence, která provozuje charitativní e-shop.

Webnode se primárně zaměřuje na malé a střední podnikatele, použít ho ale může každý. A protože je v základní verzi zdarma, máme v současnosti už 15 milionů uživatelů po celém světě.

A to si všichni zvládají vytvořit stránky bez vaší pomoci?
Většinou ano. Pokud si s něčím neví rady, stačí napsat naší zákaznické podpoře a ta jim poradí. Interním pravidlem firmy je, že uživatelům odpovídáme do 24 hodin, prémiovým uživatelům dokonce ještě rychleji. Kromě toho píšeme i firemní blog, na kterém publikujeme spoustu užitečných rad o tom, jak podnikat, jak svoji stránku zviditelnit, jak ji graficky upravit nebo jak na internetu vydělat peníze.

Dobře, řekněme, že si chci vytvořit vlastní webové stránky, ačkoliv jsem to nikdy předtím nezkoušel. Co musím udělat?
Do začátku stačí vstoupit na náš portál a zaregistrovat se. Potom si z naší galerie vyberete design stránek, jaký se vám líbí. Systém za vás vytvoří stránky a vy je můžete začít upravovat.

Jak ta úprava probíhá?
Na editaci stránek máte k dispozici speciální rozhraní. To vypadá skoro stejně jako publikovaná verze webu. V tomto rozhraní můžete vzít jakoukoliv část stránek a přetáhnout ji, kam potřebujete.

Řekněme, že byste měl nad článkem facebookový like box a chtěl ho umístit pod něj. Prostě byste box chytl myší a přetáhl ho pod text.

Nebo budete chtít upravit nějaký článek. Dvakrát na něj poklepete. Otevře se Wordu podobný editor, v němž můžete článek snadno přepsat.

P1160789

A hned, jak změnu udělám, tak ji uvidí i návštěvníci mých stránek?
Hned ne. Systém se vás pokaždé zeptá, jestli chcete změnu publikovat. Teprve když to potvrdíte, tak se změna projeví i na stránkách.

Komu se můžou webové stránky hodit?
Dneska? Úplně každému. Lidé v podstatě žijí ve dvou světech: v tom skutečném a tom internetovém. Osobně trávím na internetu i 12 hodin denně, ačkoliv pevně doufám, že s ostatními to není tak zlé.

No dobře, ale k čemu by se jim stránka mohla hodit?
Hlavní výhodou internetu je, že umožňuje přesun informací ve zlomku vteřiny. Takže mám-li to říct lidsky – díky internetu můžete lidem snadno ukázat, co děláte. A je jedno, jestli podnikáte, píšete knihy, opravujete auta nebo hrajete Warcraft. Pokud chcete, aby o tom druzí věděli – pokud chcete, aby to viděli! – dáte to na internet.

Ale proč bych měl chtít, aby někdo věděl, že hraji Warcarft?
Asi ze stejného důvodu, proč si někdo dává na Facebook, že zrovna jedl hranolky. Ale teď vážně. Často potřebujete, aby druzí věděli o tom, co děláte. Podnikatel sežene nové zákazníky, jenom když se ví o jeho službách. Vedete dobročinnou organizaci? Tak potřebujete podporu veřejnosti, finanční i morální. Jste hudební skupina? Stránky vám pomůžou s budováním fanouškovské základny.

Ten rozdíl je zřejmý. Nemusíte lidi přímo oslovovat. Necháte je, aby si vás našli. V posledních letech je například velkým boomem vytvořit si web, když sháníte novou práci. Máte své online portfolio a zaměstnavateli pošlete místo životopisu odkaz na své stránky. Věřte mi, je to mnohem působivější než nějaký kus papíru.

Celé je to zdarma?
Ano, stránky v základní verzi jsou zdarma, jste ale limitováni úložným prostorem na disku. Pokud máte hodně fanoušků, chcete mít hodně obsáhlé stránky nebo potřebujete speciální funkce, možná se rozhodnete zaplatit si některý z našich prémiových balíčků a stránky si rozšířit. Ale do toho vás nikdo nutit nebude, rozhodnutí je jenom na vás.

Máte nějaké závěrečné doporučení?
Zkuste to. Nic vás to nestojí, a když se vám to nebude líbit, můžete svůj účet kdykoliv zrušit. Ale když se vám to zalíbí, může to znamenat stoprocentní obrat ve vašem životě. Můžete vydělat peníze, najít si nové přátele nebo si uvědomit, čeho chcete v životě dosáhnout. Mohla bych vám dát desítky příkladů, a navíc jsem si prošla tím samým.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

redakce

Skládá se z podnikatelů, právníků a odborníků v různých oblastech, kteří denně připravují nové články, rozhovory a zajímavosti ze světa podnikání!

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Právě vyšlo

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce