„Mám se stát plátcem DPH?”
Jedna z nejčastějších otázek, které mi pokládají klienti z řad freelancerů a majitelů malých firem na konzultacích.
Vždy to doplňují celou řadu argumentů, proč by to neměli dělat.
„Stanu se tak dražším pro moje klienty.“
„Přijdu o ty, co nechtějí platit víc.“
„Budu muset podávat přiznání k DPH.“
„Konkurence bude najednou levnější.“
A mnoho dalšího.
Já tento moment vnímám jako určitou zkoušku podnikatelské dospělosti. Dostat se na milion (respektive teď už na dva) nebývá v podnikání tak těžké. Když se snažíte, děláte svou práci dobře, umíte dobře ocenit svou práci, jste vidět a makáte na tom, nejspíš se k té hranici přiblížíte velmi brzy.
A pak máte na výběr. Brzdit svoje podnikání, nevydělávat víc a investovat spoustu energie do hledání cest, jak to obejít, nebo konečně dospět.
Otázka přeci nemá být, jestli si můžete dovolit zdražit o 21 %. Máte se ptát, co musíte udělat, abyste mohli zdražit o trojnásobek.
Nemáte řešit, že ztratíte nějaké klienty, protože se pro ně stanete dražšími. Místo toho si máte vytvořit frontu klientů, co čekají, až se vám uvolní kapacity.
Nemáte se bát nějakého přiznání k DPH a dalších papírů, což stejně delegujete na někoho zkušenějšího. V podnikání budete řešit mnohem větší výzvy než toto.
Vůbec vás nemá zajímat, za kolik prodává konkurence, protože vám nejspíš složenky neplatí. Můžete ale řešit, jak si oproti ní vybudovat mnohem silnější pozici a strčit ji do kapsy.
Klienti, kteří se bojí, že se stanou plátci DPH, se ve skutečnosti nebojí pár procent a několika papírů navíc. Mají nízké sebevědomí. Neumí se prodat. Jsou zaměnitelní s konkurencí. Nevěří, že mohou růst. Nevidí v sobě potenciál, že mohou mít víc…
Baví mě, že jim mohu pomáhat přesouvat pozornost z DPH na skutečné příčiny jejich strachu. Dřív nebo později to DPH stejně budou muset řešit, pokud chtějí růst. Čím dřív se ale zaměří na to skutečně podstatné, tím dřív se pro ně tohle téma stane naprosto marginálním.
Nakonec… Jaká je alternativa? Nerůst? Nějak to obcházet? A to vážně chcete?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců
Před 10 měsíců
Před 10 měsíců