Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Mám se stát plátcem DPH?

Jiří Rostecký
Před 5 měsíců

„Mám se stát plátcem DPH?”

Jedna z nejčastějších otázek, které mi pokládají klienti z řad freelancerů a majitelů malých firem na konzultacích.

Vždy to doplňují celou řadu argumentů, proč by to neměli dělat.

„Stanu se tak dražším pro moje klienty.“
„Přijdu o ty, co nechtějí platit víc.“
„Budu muset podávat přiznání k DPH.“
„Konkurence bude najednou levnější.“
A mnoho dalšího.

Inzerce

Já tento moment vnímám jako určitou zkoušku podnikatelské dospělosti. Dostat se na milion (respektive teď už na dva) nebývá v podnikání tak těžké. Když se snažíte, děláte svou práci dobře, umíte dobře ocenit svou práci, jste vidět a makáte na tom, nejspíš se k té hranici přiblížíte velmi brzy.

A pak máte na výběr. Brzdit svoje podnikání, nevydělávat víc a investovat spoustu energie do hledání cest, jak to obejít, nebo konečně dospět.

Otázka přeci nemá být, jestli si můžete dovolit zdražit o 21 %. Máte se ptát, co musíte udělat, abyste mohli zdražit o trojnásobek.

Nemáte řešit, že ztratíte nějaké klienty, protože se pro ně stanete dražšími. Místo toho si máte vytvořit frontu klientů, co čekají, až se vám uvolní kapacity.

Nemáte se bát nějakého přiznání k DPH a dalších papírů, což stejně delegujete na někoho zkušenějšího. V podnikání budete řešit mnohem větší výzvy než toto.

Vůbec vás nemá zajímat, za kolik prodává konkurence, protože vám nejspíš složenky neplatí. Můžete ale řešit, jak si oproti ní vybudovat mnohem silnější pozici a strčit ji do kapsy.

Klienti, kteří se bojí, že se stanou plátci DPH, se ve skutečnosti nebojí pár procent a několika papírů navíc. Mají nízké sebevědomí. Neumí se prodat. Jsou zaměnitelní s konkurencí. Nevěří, že mohou růst. Nevidí v sobě potenciál, že mohou mít víc…

Baví mě, že jim mohu pomáhat přesouvat pozornost z DPH na skutečné příčiny jejich strachu. Dřív nebo později to DPH stejně budou muset řešit, pokud chtějí růst. Čím dřív se ale zaměří na to skutečně podstatné, tím dřív se pro ně tohle téma stane naprosto marginálním.

Nakonec… Jaká je alternativa? Nerůst? Nějak to obcházet? A to vážně chcete?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

Premium
martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
eliska-dobiasova-turkova-web

Rozjela e-shop s výrobou dětských plenek. Teď chce předat řízení firmy nástupci | Eliška Dobiášová Turková

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

jiri-peslar-web

Kariéra ve financích: Jak ji vybudovat? | Jiří Peslar (Allrisk)

Premium
matej-razga-web

Podnikání v módě. Jak rozjet zakázkové krejčovství? | Matěj Rázga (The Owners)