Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Konference Ekonomika sportu v Ostravě nejen pro sportovní organizace

Dne 19. 6. 2012 se bude v Ostravě konat první konference Ekonomika sportu s podtitulem Teorie a praxe. Budou zde diskutovány problémy ekonomiky sportu, sportovního managementu, marketingu, práva, financí, účetnictví, veřejné ekonomiky a správy, ale také sociologie sportu a další aktuální otázky dnešního sportovního prostředí.

Inzerce

Organizátory této konference jsou pánové Mgr. Miloš Kosík, Ph.D. a Ing. Matouš Hába z projektu Úspěšný klub, se kterými jsme pro vás připravili rozhovor. Vstup na konferenci je zdarma a jsou vítání všichni, koho tato tématika zajímá.

Co Vás vedlo k tomu Konferenci uspořádat?

„Konferenci jsme se rozhodli uspořádat z několika důvodů. Jedním ze záměrů bylo přivedení odborníků v oblasti sportu do Ostravy a jejich propojení s kolektivem pracovníků VŠB-TUO, kteří zajišťují výuku oboru sportovní management. Tento obor je v poslední době na ústupu i přesto, že jej zde studovali osobnosti jako je Lukáš Bauer, Roman Šebrle a jiní. Jedním z problémů je nedostatečná vědecká činnost, do níž sice samotná konference nespadá, ale pro navázání kontaktu s kolegy z oboru je to vynikající příležitost.

Dalším důvodem, jak z názvu konference vyplývá, je propojení teorie a praxe. Teoretickou část zajistí akademičtí pracovníci zabývající se sportovní oblastí, a praktickou zástupci sportovních klubů, svazů, organizací či firem. Domníváme se, že mnoho příležitostí pro setkávání s odborníky z oboru není. Od konference očekáváme propojení a spolupráci mezi školstvím, sportovními organizacemi a sportovním průmyslem, což může znamenat kvalitnější vzdělávání na středních či vysokých školách se sportovním zaměřením a vytvoření erudovaných vztahů pro podporu sportu nejen v Ostravě, ale v celé ČR. Sport je podle mne i po tom, co se stalo se Sazkou, ČSTV a dalšími velkými sportovními subjekty, stále opomíjen.“

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kdo je na konferenci zván?

„Osobně zde velmi rád uvidím každého, kdo se o sport zajímá v širších aspektech. Konkrétně mám na mysli předsedy sportovních klubů a tělovýchovných jednot, manažery profesionálních klubů, marketéry v oblasti sportu, studenty vysokých škol nebo jejich pedagogy. Věřím, že široké spektrum posluchačů může vygenerovat velmi zajímavou a plodnou diskusi, kterou bychom u některých témat rádi vyvolali.“

Na koho se mohou návštěvníci těšit?

„Pro mne je největší osobností pan doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. Je to ale čistě můj subjektivní pohled ekonoma, na škole pro mne byly jeho knížky velmi podnětné. Opravdu zde bude možné slyšet celou řadu osobností počínaje Doc. Ing. Evou Čáslavovou, CSc, přes paní Doc. PhDr. Irenu Slepičkovou, CSc. až po Ing. Tomáše Janču, který je tvůrcem webového portálu www.sportbiz.cz. Nerad bych zmiňoval jiná jména, jelikož každý může a je osobností a svým způsobem napomáhá svým potenciálem k podpoře sportu.“

Říká se, že je na podobné akce poměrně těžké sehnat finanční prostředky, jak tomu bylo zde?

„Nejprve jsem si myslel, že to nebude problém, vzhledem k tomu, že jsem o myšlence uspořádat konferenci hovořil se zástupci Moravskoslezského kraje, kteří nebyli proti. Nakonec to ale nedopadlo, od spolupráce odstoupila i VŠB-TUO, která měla nad akci převzít záštitu a poskytnout nám prostory v areálu nové auly. Hlavním oficiálním důvodem byla obava, že vše podnikáme za účelem obohacení.

Nakonec jsme se tedy rozhodli jít vlastní cestou. Naštěstí máme společně se všemi partnery velmi dobré jméno v oboru a vůči sobě důvěru. Řekli jsme si, že je rozumné konferenci uspořádat i přesto, že se na náklady složíme. Bereme to tak, že to sportovnímu sektoru dlužíme, vzhledem k tomu, že z něj plyne část příjmů našich firem. Osobně to slovní spojení nemám rád, ale o tom je asi společenská odpovědnost.“

Co všechno jste si pro návštěvníky připravili?

„Konference by měla začít v 9 hodin ráno prezentací. Následně řekne pár úvodních slov patron celé konference, jehož jméno si nechám až pro samotné návštěvníky. Následovat bude blok přednášek, který by měl končit kolem 15 až 16 hodiny podle toho, jak obsáhlé budou diskuse. Zajistili jsme poměrně bohatý catering, takže občerstvení necháme libovolně na každém přednášejícím a nebudeme dělat polední pauzu. Snad vše poběží, jak má a nevzniknou výrazné problémy. Přece jen jsme v tomto ohledu novici, ale z případných nedostatků se pro budoucí konference rádi poučíme.“

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Právě vyšlo

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce