Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Konference Ekonomika sportu v Ostravě nejen pro sportovní organizace

Dne 19. 6. 2012 se bude v Ostravě konat první konference Ekonomika sportu s podtitulem Teorie a praxe. Budou zde diskutovány problémy ekonomiky sportu, sportovního managementu, marketingu, práva, financí, účetnictví, veřejné ekonomiky a správy, ale také sociologie sportu a další aktuální otázky dnešního sportovního prostředí.

Organizátory této konference jsou pánové Mgr. Miloš Kosík, Ph.D. a Ing. Matouš Hába z projektu Úspěšný klub, se kterými jsme pro vás připravili rozhovor. Vstup na konferenci je zdarma a jsou vítání všichni, koho tato tématika zajímá.

Co Vás vedlo k tomu Konferenci uspořádat?

„Konferenci jsme se rozhodli uspořádat z několika důvodů. Jedním ze záměrů bylo přivedení odborníků v oblasti sportu do Ostravy a jejich propojení s kolektivem pracovníků VŠB-TUO, kteří zajišťují výuku oboru sportovní management. Tento obor je v poslední době na ústupu i přesto, že jej zde studovali osobnosti jako je Lukáš Bauer, Roman Šebrle a jiní. Jedním z problémů je nedostatečná vědecká činnost, do níž sice samotná konference nespadá, ale pro navázání kontaktu s kolegy z oboru je to vynikající příležitost.

Dalším důvodem, jak z názvu konference vyplývá, je propojení teorie a praxe. Teoretickou část zajistí akademičtí pracovníci zabývající se sportovní oblastí, a praktickou zástupci sportovních klubů, svazů, organizací či firem. Domníváme se, že mnoho příležitostí pro setkávání s odborníky z oboru není. Od konference očekáváme propojení a spolupráci mezi školstvím, sportovními organizacemi a sportovním průmyslem, což může znamenat kvalitnější vzdělávání na středních či vysokých školách se sportovním zaměřením a vytvoření erudovaných vztahů pro podporu sportu nejen v Ostravě, ale v celé ČR. Sport je podle mne i po tom, co se stalo se Sazkou, ČSTV a dalšími velkými sportovními subjekty, stále opomíjen.“

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kdo je na konferenci zván?

„Osobně zde velmi rád uvidím každého, kdo se o sport zajímá v širších aspektech. Konkrétně mám na mysli předsedy sportovních klubů a tělovýchovných jednot, manažery profesionálních klubů, marketéry v oblasti sportu, studenty vysokých škol nebo jejich pedagogy. Věřím, že široké spektrum posluchačů může vygenerovat velmi zajímavou a plodnou diskusi, kterou bychom u některých témat rádi vyvolali.“

Na koho se mohou návštěvníci těšit?

„Pro mne je největší osobností pan doc. Ing. Jiří Novotný, CSc. Je to ale čistě můj subjektivní pohled ekonoma, na škole pro mne byly jeho knížky velmi podnětné. Opravdu zde bude možné slyšet celou řadu osobností počínaje Doc. Ing. Evou Čáslavovou, CSc, přes paní Doc. PhDr. Irenu Slepičkovou, CSc. až po Ing. Tomáše Janču, který je tvůrcem webového portálu www.sportbiz.cz. Nerad bych zmiňoval jiná jména, jelikož každý může a je osobností a svým způsobem napomáhá svým potenciálem k podpoře sportu.“

Říká se, že je na podobné akce poměrně těžké sehnat finanční prostředky, jak tomu bylo zde?

„Nejprve jsem si myslel, že to nebude problém, vzhledem k tomu, že jsem o myšlence uspořádat konferenci hovořil se zástupci Moravskoslezského kraje, kteří nebyli proti. Nakonec to ale nedopadlo, od spolupráce odstoupila i VŠB-TUO, která měla nad akci převzít záštitu a poskytnout nám prostory v areálu nové auly. Hlavním oficiálním důvodem byla obava, že vše podnikáme za účelem obohacení.

Nakonec jsme se tedy rozhodli jít vlastní cestou. Naštěstí máme společně se všemi partnery velmi dobré jméno v oboru a vůči sobě důvěru. Řekli jsme si, že je rozumné konferenci uspořádat i přesto, že se na náklady složíme. Bereme to tak, že to sportovnímu sektoru dlužíme, vzhledem k tomu, že z něj plyne část příjmů našich firem. Osobně to slovní spojení nemám rád, ale o tom je asi společenská odpovědnost.“

Co všechno jste si pro návštěvníky připravili?

„Konference by měla začít v 9 hodin ráno prezentací. Následně řekne pár úvodních slov patron celé konference, jehož jméno si nechám až pro samotné návštěvníky. Následovat bude blok přednášek, který by měl končit kolem 15 až 16 hodiny podle toho, jak obsáhlé budou diskuse. Zajistili jsme poměrně bohatý catering, takže občerstvení necháme libovolně na každém přednášejícím a nebudeme dělat polední pauzu. Snad vše poběží, jak má a nevzniknou výrazné problémy. Přece jen jsme v tomto ohledu novici, ale z případných nedostatků se pro budoucí konference rádi poučíme.“

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Nenechte si ujít

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
rene-nekuda-web

Jak se naučit (dlouhodobě a konzistentně) psát? | René Nekuda

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Inzerce