Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Vaše online reputace: Jste to, co sdílíte…

Jak se o vás vaši noví klienti dozvědí? A co o vás vůbec vědí? Než dojde na setkání tváří v tvář, váš klient či zákazník si o vás již dávno udělal obrázek podle toho, jaká je vaše aktivita na Internetu – co sdílíte online. Doslova tedy platí, že jste to, co sdílíte – aspoň pro vaše klienty.

Klient vás sleduje

Pokud již nějakou dobu podnikáte (zejména se to týká profesionálů na volné noze), možná vás už život či moudrý mentor poučil, že než pro někoho začnete pracovat, je dobré si ho předem trochu „proklepnout“. Přinejmenším byste měli být schopni aspoň zadat jeho jméno do nějakého vyhledávacího enginu a kritickou metodou zpracovat výsledky, které na vás vyhledávač vysype.

A víte co? Zatímco vy takto zkoumáte svého potenciálního klienta, on úplně stejnou metodou hledá informace o vás.

Mezi dalšími věcmi o vás vaši potenciální klienti chtějí vědět třeba toto:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • Jaký typ osobnosti jste
  • Zda jste dobří v tom, co děláte
  • Zda vám lze důvěřovat ohledně dodání výsledků vaší činnosti či vaší služby
  • Jak snadné či obtížné je s vámi vyjít a spolupracovat.

Koneckonců, jsou to právě vaši klienti, kteří najmutím vás pro práci na projektu dost riskují – vkládají do vás své peníze a chtějí vědět, že se jim tato investice vyplatí. Mít dobrou online reputaci může být právě tou dělicí čárou mezi novou zakázkou nebo prázdným stolem. Dbát o svou reputaci na Internetu se tedy rozhodně vyplácí.

Čeho se nejvíce bojíme?

Většina freelancerů a podnikatelů se nejvíce obává toho, co o nich řeknou ostatní. Jejich noční můrou je, že o nich někdo na Internetu rozšiřuje velmi škodlivé lži, které nenávratně zničí jejich reputaci. Protože internetové publikum po podrobných důkazech o pravdivosti tvrzení zrovna dvakrát nedychtí, že?

Pravda je taková, že se vám něco podobného stát může. Ať už se jedná o nekalé praktiky konkurence nebo úplně cizího člověka, který si jen potřeboval na někom vylít zlost. Takové věci se ovšem nestávají příliš často; rozhodně vaši reputaci ovlivní méně než vaše vlastní online aktivity a činy.

Vaši klienti vás nikdy nepotkali, a tak jsou závislí na informacích, které jim zprostředkuje Internet. Mějte na paměti, že si právě čtou váš blog, prohlížejí vaše webové stránky nebo nakukují na vaše profily na sociálních sítích. Obsah všech těchto médií naštěstí můžete kontrolovat.

Máte pocit, že se vás to netýká? Že Internet nemůže narušit vaše nejniternější soukromí? Potom doporučuji zhlédnout na YouTube video Duvala Guillauma o zázračném „věštci“, který dokázal z internetu o lidech zjistit věci, které by neřekli ani vlastní mamince.

Pointa je jasná: jakmile něco dáte online, vždy se najde někdo, kdo se k této informaci dostane.

Kdy být opatrný?

V podstatě neustále. Kdykoliv umisťujete nějaký obsah na Internet, dokonce i když píšete na uzavřené fórum nebo posíláte e-mail, mějte na paměti, že se k těmto údajům může dostat nezvaný návštěvník. Aféra kolem projektu Prism v USA jen dokazuje, že si nemůžeme být soukromím na Internetu jisti prakticky nikdy.

Materiály, které dáte na Internet, zde také velmi dlouho zůstávají a kolují – jakmile se něco ocitne na Internetu, je velmi těžké, ba nemožné to opět stáhnout.

Na vašich účtech na sociálních sítích si vždy uvážlivě nastavte možnosti soukromí. Tato ochrana není sice ani zdaleka neprůstřelná, ale běžní klienti obvykle nebývají prvotřídními hackery a když o vás informaci nenajdou, pokojně odejdou o stránku dál.

Pokud je to jen trochu možné, utněte své veselé přátele, kteří postují vaše fotky z univerzity a nejrůznějších divokých večírků nebo vás na takových fotkách označují. Použijte Google Alerts a Yahoo Alerts k občasnému pátrání po vašem jméně a názvu vašeho byznysu – tak budete vědět, zda se vaše jméno nepropírá v online diskusích. Samozřejmostí by mělo být, že se po každé návštěvě sociální sítě odhlásíte – a to zejména v tom případě, pokud jste pro tuto návštěvu použili veřejný či sdílený počítač.

Vaše online reputace záleží tedy především na vašem jednání a činech. Buďte rozumní – sdílejte informace o sobě uvážlivě a soustavně budujte pozitivní obraz sebe sama. Jen tak je možné udržet si dobrou online reputaci, která je klíčem k budoucím zakázkám a klientům.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Mladí podnikatelé. Tvoří vlastní svět a dávají šanci nápadům

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Právě vyšlo

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

Premium
jan-karel-web

Výkon obchodníků: Jak ho zvýšit? | Jan Karel

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

Inzerce