Jak se o vás vaši noví klienti dozvědí? A co o vás vůbec vědí? Než dojde na setkání tváří v tvář, váš klient či zákazník si o vás již dávno udělal obrázek podle toho, jaká je vaše aktivita na Internetu – co sdílíte online. Doslova tedy platí, že jste to, co sdílíte – aspoň pro vaše klienty.
Inzerce
Klient vás sleduje
Pokud již nějakou dobu podnikáte (zejména se to týká profesionálů na volné noze), možná vás už život či moudrý mentor poučil, že než pro někoho začnete pracovat, je dobré si ho předem trochu „proklepnout“. Přinejmenším byste měli být schopni aspoň zadat jeho jméno do nějakého vyhledávacího enginu a kritickou metodou zpracovat výsledky, které na vás vyhledávač vysype.
A víte co? Zatímco vy takto zkoumáte svého potenciálního klienta, on úplně stejnou metodou hledá informace o vás.
Mezi dalšími věcmi o vás vaši potenciální klienti chtějí vědět třeba toto:
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Zda vám lze důvěřovat ohledně dodání výsledků vaší činnosti či vaší služby
Jak snadné či obtížné je s vámi vyjít a spolupracovat.
Koneckonců, jsou to právě vaši klienti, kteří najmutím vás pro práci na projektu dost riskují – vkládají do vás své peníze a chtějí vědět, že se jim tato investice vyplatí. Mít dobrou online reputaci může být právě tou dělicí čárou mezi novou zakázkou nebo prázdným stolem. Dbát o svou reputaci na Internetu se tedy rozhodně vyplácí.
Čeho se nejvíce bojíme?
Většina freelancerů a podnikatelů se nejvíce obává toho, co o nich řeknou ostatní. Jejich noční můrou je, že o nich někdo na Internetu rozšiřuje velmi škodlivé lži, které nenávratně zničí jejich reputaci. Protože internetové publikum po podrobných důkazech o pravdivosti tvrzení zrovna dvakrát nedychtí, že?
Pravda je taková, že se vám něco podobného stát může. Ať už se jedná o nekalé praktiky konkurence nebo úplně cizího člověka, který si jen potřeboval na někom vylít zlost. Takové věci se ovšem nestávají příliš často; rozhodně vaši reputaci ovlivní méně než vaše vlastní online aktivity a činy.
Vaši klienti vás nikdy nepotkali, a tak jsou závislí na informacích, které jim zprostředkuje Internet. Mějte na paměti, že si právě čtou váš blog, prohlížejí vaše webové stránky nebo nakukují na vaše profily na sociálních sítích. Obsah všech těchto médií naštěstí můžete kontrolovat.
Máte pocit, že se vás to netýká? Že Internet nemůže narušit vaše nejniternější soukromí? Potom doporučuji zhlédnout na YouTube video Duvala Guillauma o zázračném „věštci“, který dokázal z internetu o lidech zjistit věci, které by neřekli ani vlastní mamince.
Pointa je jasná: jakmile něco dáte online, vždy se najde někdo, kdo se k této informaci dostane.
Kdy být opatrný?
V podstatě neustále. Kdykoliv umisťujete nějaký obsah na Internet, dokonce i když píšete na uzavřené fórum nebo posíláte e-mail, mějte na paměti, že se k těmto údajům může dostat nezvaný návštěvník. Aféra kolem projektu Prism v USA jen dokazuje, že si nemůžeme být soukromím na Internetu jisti prakticky nikdy.
Materiály, které dáte na Internet, zde také velmi dlouho zůstávají a kolují – jakmile se něco ocitne na Internetu, je velmi těžké, ba nemožné to opět stáhnout.
Na vašich účtech na sociálních sítích si vždy uvážlivě nastavte možnosti soukromí. Tato ochrana není sice ani zdaleka neprůstřelná, ale běžní klienti obvykle nebývají prvotřídními hackery a když o vás informaci nenajdou, pokojně odejdou o stránku dál.
Pokud je to jen trochu možné, utněte své veselé přátele, kteří postují vaše fotky z univerzity a nejrůznějších divokých večírků nebo vás na takových fotkách označují. Použijte Google Alerts a Yahoo Alerts k občasnému pátrání po vašem jméně a názvu vašeho byznysu – tak budete vědět, zda se vaše jméno nepropírá v online diskusích. Samozřejmostí by mělo být, že se po každé návštěvě sociální sítě odhlásíte – a to zejména v tom případě, pokud jste pro tuto návštěvu použili veřejný či sdílený počítač.
Vaše online reputace záleží tedy především na vašem jednání a činech. Buďte rozumní – sdílejte informace o sobě uvážlivě a soustavně budujte pozitivní obraz sebe sama. Jen tak je možné udržet si dobrou online reputaci, která je klíčem k budoucím zakázkám a klientům.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.