John D. Rockefeller patřil mezi nejbohatší muže všech dob. Byl znám svojí neuvěřitelnou pečlivostí a přesností ve vedení záznamů a svým nezlomným duchem. Pojďme se nyní podívat na jeho příběh společně.
Inzerce
Vlastnil největší rafinérku na světě
John Davison Rockefeller přišel na svět osmého července roku 1839 v americkém státě New York. Narodil se do poměrně zvláštní rodiny. Jeho otec vždy zmizel na několik měsíců pryč a když se vrátil, měl spoustu peněz a dětem přinášel nádherné dárky. Později John zjistil, že to byl podvodník, který chodil do indiánských rezervací a zde lidem nutil různé tretky nebo předváděl své umění léčit rakovinu. Malý John byl ale spíš po matce, která byla velmi zbožná. Díky ní se naučil šetřit vydělané peníze, které si odkládal na tajné místo. Když ušetřil první větší částku, půjčil ji sousednímu farmáři s menším úrokem. Vrátilo se mu všechno včetně malé provize. To odstartovalo jeho investorskou kariéru.
Veškeré své transakce, včetně těch nejmenších, si začal zapisovat do soukromé finanční knihy. Tento zvyk mu vydržel celý život. Rockefeller začal pracovat v roce 1855 v jedné společnosti. Vedl si zde skvěle, ale když požádal o zvýšení platu, byl odmítnut. Proto se rozhodnul založit vlastní nadaci. Ta byla velmi úspěšná a v prvních dvou letech vydělal mnohonásobek platu ve svém bývalém zaměstnání.
Krátce potom se pustil do podnikání v oblasti ropného průmyslu. Ta se rovněž stala velmi úspěšnou, hlavně díky schopnosti Johna Rockefellera přitáhnout úspěšné lidi, kteří disponují výbornými manažerskými schopnostmi. Jeho úspěch byl tak obrovský, že si mohl dovolit skupovat ostatní rafinérky a brzy vlastnil všechny v blízkém okolí! Nakonec dosáhl tak drtivého podílu na trhu, že v podstatě neměl žádné konkurenty. Jeho firma podnikala na území celých Spojených států. Podařilo se mu vytvořit jednu z největších finančních říší na světě.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
John Davidson Rockefeller dosáhnul obrovského bohatství, ale nikdy nezapomněl na princip štědrosti. Podporoval různé charitativní a dobročinné organizace, přispíval třeba i na chod kostelů. Zemřel v roce 1937, ve věku nedožitých devadesáti osmi let.
Chci lidi, kteří umí řídit druhé
Když začínal Rockefeller podnikat, řídil se těmito pravidly: „Peníze pracují pro mě.“ a „Naučte se přimět čísla, aby mluvila! Řeknou vám drsnou pravdu a odhalí budoucnost.“
Vždy si připomínal: „Buď opatrný. Falešná pýcha je past. Neunáhli se, nedělej chyby. Tvoje budoucnost záleží na každém prožitém dnu. Důležitá je kázeň, pořádek a spolehlivé účtování všech dluhů a pohledávek.“
Vždy si cenil manažerských schopností svých vysoko postavených zaměstnanců: „Schopnost řídit lidi je zboží, které se dá koupit jako cukr a káva. Jsem ochoten za ni zaplatit více než za jakékoli jiné zboží na světě.“
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
It’s not exactly what you’re looinkg for, but is Google’s take at it. ()Also relevant to its merit as a business idea. Your form of a spreadsheet overlay (with a layer toggle ?) might be slightly better than Googles. But you’re up against a free, quality product from the start.Heh. This conversation is so common I almost feel like I’m trolling. But it’s a very real one today. While we’re on it, and I’m getting my fingers loosened up for the day, here’s my current thinking about ways to differentiate:1. Service and Customer Support. If you’re not answering all your emails in hours, you’re not trying. Customer feedback is Easy Money.2. Integrating with your customer’s ecosystem better. Huge room to grow here these days, with a huge number of different ecosystems. If your app lets me post notes to my Twitter account as I go, while Google only supports Buzz for corporate reasons, and I’m a heavy Twitter, I go with you.3. Solve a hard, niche problem really well. This doesn’t have to be as groundbreaking as you’d think. I know a good number of people who keep talking about upgrading from their Blackberry to a more user friendly phone. But they don’t. Because Blackberry, while ugly and unfunctional in my hands, are productivity machines. You know what the feature the last guy I talked about cites? The ability to text message a preset group of people, with easy additions or subtractions. Running a small business, he does this constantly. My Android struggles here. My iPhone did as well. Blackberry figured out what a business user would be doing often, and does all those things well. This allows them to, at the very least, lag behind the bleeding edge in most other areas.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Allal
Před 11 roky
It’s not exactly what you’re looinkg for, but is Google’s take at it. ()Also relevant to its merit as a business idea. Your form of a spreadsheet overlay (with a layer toggle ?) might be slightly better than Googles. But you’re up against a free, quality product from the start.Heh. This conversation is so common I almost feel like I’m trolling. But it’s a very real one today. While we’re on it, and I’m getting my fingers loosened up for the day, here’s my current thinking about ways to differentiate:1. Service and Customer Support. If you’re not answering all your emails in hours, you’re not trying. Customer feedback is Easy Money.2. Integrating with your customer’s ecosystem better. Huge room to grow here these days, with a huge number of different ecosystems. If your app lets me post notes to my Twitter account as I go, while Google only supports Buzz for corporate reasons, and I’m a heavy Twitter, I go with you.3. Solve a hard, niche problem really well. This doesn’t have to be as groundbreaking as you’d think. I know a good number of people who keep talking about upgrading from their Blackberry to a more user friendly phone. But they don’t. Because Blackberry, while ugly and unfunctional in my hands, are productivity machines. You know what the feature the last guy I talked about cites? The ability to text message a preset group of people, with easy additions or subtractions. Running a small business, he does this constantly. My Android struggles here. My iPhone did as well. Blackberry figured out what a business user would be doing often, and does all those things well. This allows them to, at the very least, lag behind the bleeding edge in most other areas.
Odpovědět »