Inspirace pro vaše podnikání a marketing

John D. Rockefeller, miliardář, který byl nesmírně pečlivý a vše si zapisoval do vlastní účetní knihy

John D. Rockefeller patřil mezi nejbohatší muže všech dob. Byl znám svojí neuvěřitelnou pečlivostí a přesností ve vedení záznamů a svým nezlomným duchem. Pojďme se nyní podívat na jeho příběh společně.

Vlastnil největší rafinérku na světě

John Davison Rockefeller přišel na svět osmého července roku 1839 v americkém státě New York. Narodil se do poměrně zvláštní rodiny. Jeho otec vždy zmizel na několik měsíců pryč a když se vrátil, měl spoustu peněz a dětem přinášel nádherné dárky. Později John zjistil, že to byl podvodník, který chodil do indiánských rezervací a zde lidem nutil různé tretky nebo předváděl své umění léčit rakovinu. Malý John byl ale spíš po matce, která byla velmi zbožná. Díky ní se naučil šetřit vydělané peníze, které si odkládal na tajné místo. Když ušetřil první větší částku, půjčil ji sousednímu farmáři s menším úrokem. Vrátilo se mu všechno včetně malé provize. To odstartovalo jeho investorskou kariéru.

Veškeré své transakce, včetně těch nejmenších, si začal zapisovat do soukromé finanční knihy. Tento zvyk mu vydržel celý život. Rockefeller začal pracovat v roce 1855 v jedné společnosti. Vedl si zde skvěle, ale když požádal o zvýšení platu, byl odmítnut. Proto se rozhodnul založit vlastní nadaci. Ta byla velmi úspěšná a v prvních dvou letech vydělal mnohonásobek platu ve svém bývalém zaměstnání.

Krátce potom se pustil do podnikání v oblasti ropného průmyslu. Ta se rovněž stala velmi úspěšnou, hlavně díky schopnosti Johna Rockefellera přitáhnout úspěšné lidi, kteří disponují výbornými manažerskými schopnostmi. Jeho úspěch byl tak obrovský, že si mohl dovolit skupovat ostatní rafinérky a brzy vlastnil všechny v blízkém okolí! Nakonec dosáhl tak drtivého podílu na trhu, že v podstatě neměl žádné konkurenty. Jeho firma podnikala na území celých Spojených států. Podařilo se mu vytvořit jednu z největších finančních říší na světě.

John Davidson Rockefeller dosáhnul obrovského bohatství, ale nikdy nezapomněl na princip štědrosti. Podporoval různé charitativní a dobročinné organizace, přispíval třeba i na chod kostelů. Zemřel v roce 1937, ve věku nedožitých devadesáti osmi let.

Chci lidi, kteří umí řídit druhé

Když začínal Rockefeller podnikat, řídil se těmito pravidly: „Peníze pracují pro mě.“ a „Naučte se přimět čísla, aby mluvila! Řeknou vám drsnou pravdu a odhalí budoucnost.“

Vždy si připomínal: „Buď opatrný. Falešná pýcha je past. Neunáhli se, nedělej chyby. Tvoje budoucnost záleží na každém prožitém dnu. Důležitá je kázeň, pořádek a spolehlivé účtování všech dluhů a pohledávek.“

Vždy si cenil manažerských schopností svých vysoko postavených zaměstnanců: „Schopnost řídit lidi je zboží, které se dá koupit jako cukr a káva. Jsem ochoten za ni zaplatit více než za jakékoli jiné zboží na světě.“

Zdroj obrázku: Wikimedia

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Allal

    -

    It’s not exactly what you’re looinkg for, but is Google’s take at it. ()Also relevant to its merit as a business idea. Your form of a spreadsheet overlay (with a layer toggle ?) might be slightly better than Googles. But you’re up against a free, quality product from the start.Heh. This conversation is so common I almost feel like I’m trolling. But it’s a very real one today. While we’re on it, and I’m getting my fingers loosened up for the day, here’s my current thinking about ways to differentiate:1. Service and Customer Support. If you’re not answering all your emails in hours, you’re not trying. Customer feedback is Easy Money.2. Integrating with your customer’s ecosystem better. Huge room to grow here these days, with a huge number of different ecosystems. If your app lets me post notes to my Twitter account as I go, while Google only supports Buzz for corporate reasons, and I’m a heavy Twitter, I go with you.3. Solve a hard, niche problem really well. This doesn’t have to be as groundbreaking as you’d think. I know a good number of people who keep talking about upgrading from their Blackberry to a more user friendly phone. But they don’t. Because Blackberry, while ugly and unfunctional in my hands, are productivity machines. You know what the feature the last guy I talked about cites? The ability to text message a preset group of people, with easy additions or subtractions. Running a small business, he does this constantly. My Android struggles here. My iPhone did as well. Blackberry figured out what a business user would be doing often, and does all those things well. This allows them to, at the very least, lag behind the bleeding edge in most other areas.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu