Pokud jste někdy přemýšleli o založení e-shopu (či internetového portálu, stránky a podobně), na 100 % jste se nevyhnuli jedné věci, tvoření názvu domény. Ta je dost důležitá, protože se často významně podílí na úspěšnosti celého projektu. Doména by měla být jednoduchá a pro uživatele snadno zapamatovatelná.
Jestliže vymýšlíte název domény, na které váš e-shop pojede, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se vydáte cestou brandingu a doména poběží jednoduše pod jménem vaší značky. Druhou možností je pak obecný název skupiny produktů či služeb, které budete nabízet.
Chcete-li se držet brandu a je-li váš brand zbrusu nový a s originálním jménem, máte ohledně domény vyhráno. Ve druhém případě se situace stává o něco těžší. V rámci zachování jednoduchosti a zapamatovatelnosti, která významně přispívá k vyšší návštěvnosti stránek, by bylo ideální například e-shop se starožitnostmi nazvat starozitnosti.cz. Jenže ouha, domény s koncovkou .cz bývají dávno zadané. Koupit je by pravděpodobně bylo dost obtížné a případně velmi drahé.
Samozřejmě se nabízí možnost pokračovat dál, pouze s jinou koncovkou. Stále ještě tu je alternativa ve formě koncovky .org, .net, .eu, .com nebo .info. Má to však své háčky. I kdyby byla doména obsahující některou z podobných koncovek volná, neznamená to 100% úspěch. Uživatelé si totiž méně časté koncovky snadno spletou. Místo na svůj vlastní web tak nechtě můžete uživatele odvelet ke konkurenci, která má doménu právě s nejčastější koncovkou .cz (anebo jinou alternativní, pokud je nemáte registrované všechny). Navíc koncovka .com může v případě českých projektů znamenat určité znevýhodnění u některých českých vyhledávačů.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Existuje však jedna poměrně nová vhodná koncovka, kterou můžete využít a efektně ji spojit s jednoduchým názvem domény. Koncovka .online je velmi dobře zapamatovatelná a vypadá dobře obsažená v logu i v tištěných médiích, na bilboardech… Tam ve spojení s názvem skupiny produktů jasně signalizuje, co na ní najdete a kde (online – na internetu), například Bydleni.online, Tlumoceni.online, Parfemy.online, Kabelky.online a podobně.
Pěkný výběr zajímavých domén v současné době nabízí Brands.International. Pro úspěšný e-shop nebo nákupní portál se budou skvěle hodit domény jako:
Domény s koncovkou .online snadno aplikujete jak pro prodej produktů, tak služeb. Nejlépe uděláte, projdete-li si aktuální nabídku .online domén. Jméno vašeho nového projektu si vás tak může najít i „samo“.
Zajímavou příležitostí, která se nabízí u domény s koncovkou .online, je to, že s ní můžete snadno expandovat na Slovensko či do jiných zemí. U nás i na Slovensku běžně víme, jak se slovo „online“ píše a zároveň se toto slovo snadno vyslovuje, a tedy i snadno zapamatuje. Je tedy strategické si už dopředu zvolit název domény, který je stejný pro Česko i Slovensko, například Imunita.online, Sperky.online nebo Plavky.online atd.
Koncovka .online je příznivá i v případě vyhledávačů. Má vysoký potenciál ohledně SEO a vyhledávače stránky s ní řadí na první místa ve výsledcích vyhledávání. Což znamená, že i lidé, kteří vaše stránky ještě neznají, na ně pravděpodobně při vyhledávání klíčových slov přijdou.
Cena vaší domény s vhodně zvolenou koncovkou bude do budoucna podle všeho růst. Podobně efektních doménových koncovek je totiž čím dál tím méně. Samozřejmě, nic není zadarmo, ale pokud na své doméně vybudujete kvalitní byznys, bude generovat čím dál tím vyšší hodnotu. A to ať už ji posléze prodáte nebo v jejím provozování budou pokračovat vaše děti či jiní následovníci.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce