Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Jednoduché domény mohou být znovudobyty

Inzerce

Inzerce

Pokud jste někdy přemýšleli o založení e-shopu (či internetového portálu, stránky a podobně), na 100 % jste se nevyhnuli jedné věci, tvoření názvu domény. Ta je dost důležitá, protože se často významně podílí na úspěšnosti celého projektu. Doména by měla být jednoduchá a pro uživatele snadno zapamatovatelná.

Dvě cesty pro doménu

Jestliže vymýšlíte název domény, na které váš e-shop pojede, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se vydáte cestou brandingu a doména poběží jednoduše pod jménem vaší značky. Druhou možností je pak obecný název skupiny produktů či služeb, které budete nabízet.

Brand nebo produktovka?

Chcete-li se držet brandu a je-li váš brand zbrusu nový a s originálním jménem, máte ohledně domény vyhráno. Ve druhém případě se situace stává o něco těžší. V rámci zachování jednoduchosti a zapamatovatelnosti, která významně přispívá k vyšší návštěvnosti stránek, by bylo ideální například e-shop se starožitnostmi nazvat starozitnosti.cz. Jenže ouha, domény s koncovkou .cz bývají dávno zadané. Koupit je by pravděpodobně bylo dost obtížné a případně velmi drahé.

Vede někam trnitá cesta za jednoduchou doménou?

Samozřejmě se nabízí možnost pokračovat dál, pouze s jinou koncovkou. Stále ještě tu je alternativa ve formě koncovky .org, .net, .eu, .com nebo .info. Má to však své háčky. I kdyby byla doména obsahující některou z podobných koncovek volná, neznamená to 100% úspěch. Uživatelé si totiž méně časté koncovky snadno spletou. Místo na svůj vlastní web tak nechtě můžete uživatele odvelet ke konkurenci, která má doménu právě s nejčastější koncovkou .cz (anebo jinou alternativní, pokud je nemáte registrované všechny). Navíc koncovka .com může v případě českých projektů znamenat určité znevýhodnění u některých českých vyhledávačů.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kam tedy pro krásnou doménu?

Existuje však jedna poměrně nová vhodná koncovka, kterou můžete využít a efektně ji spojit s jednoduchým názvem domény. Koncovka .online je velmi dobře zapamatovatelná a vypadá dobře obsažená v logu i v tištěných médiích, na bilboardech… Tam ve spojení s názvem skupiny produktů jasně signalizuje, co na ní najdete a kde (online – na internetu), například Bydleni.online, Tlumoceni.online, Parfemy.online, Kabelky.online a podobně.

Pěkný výběr zajímavých domén v současné době nabízí Brands.International. Pro úspěšný e-shop nebo nákupní portál se budou skvěle hodit domény jako:

  • Sperky.online – můžete zde nabízet široký sortiment šperků z různých drahých materiálů, různých stylů, svatební atd. Můžete být také specifičtější, například Prsteny.online, Nausnice.online nebo Diamanty.online.
  • Kabelky.online – doménu lze opět uplatnit pro vznik prosperujícího e-shopu tentokrát s dámskými kabelkami, což je velmi oblíbená skupina produktů u žen. Další takovou příležitostí jsou například Plavky.online.
  • Motorky.online – pokud se chcete specializovat na spíše mužský sortiment, neměla by vaší pozornosti uniknout doména například s tímto názvem.
  • Byty.online – webové stránky s tímto názvem představují velkou obchodní příležitost při prodeji či pronájmu bytů, podobně Novostavby.online nebo NoveByty.online.
  • Televize.online – doménu můžete využít jak pro prodej elektroniky, tak pro internetovou televizi.

Domény s koncovkou .online snadno aplikujete jak pro prodej produktů, tak služeb. Nejlépe uděláte, projdete-li si aktuální nabídku .online domén. Jméno vašeho nového projektu si vás tak může najít i „samo“.

Expanze, růst a prosperita

Zajímavou příležitostí, která se nabízí u domény s koncovkou .online, je to, že s ní můžete snadno expandovat na Slovensko či do jiných zemí. U nás i na Slovensku běžně víme, jak se slovo „online“ píše a zároveň se toto slovo snadno vyslovuje, a tedy i snadno zapamatuje. Je tedy strategické si už dopředu zvolit název domény, který je stejný pro Česko i Slovensko, například Imunita.online, Sperky.online nebo Plavky.online atd.

Koncovka .online je příznivá i v případě vyhledávačů. Má vysoký potenciál ohledně SEO a vyhledávače stránky s ní řadí na první místa ve výsledcích vyhledávání. Což znamená, že i lidé, kteří vaše stránky ještě neznají, na ně pravděpodobně při vyhledávání klíčových slov přijdou.

Cena vaší domény s vhodně zvolenou koncovkou bude do budoucna podle všeho růst. Podobně efektních doménových koncovek je totiž čím dál tím méně. Samozřejmě, nic není zadarmo, ale pokud na své doméně vybudujete kvalitní byznys, bude generovat čím dál tím vyšší hodnotu. A to ať už ji posléze prodáte nebo v jejím provozování budou pokračovat vaše děti či jiní následovníci.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marian-kamenistak-web

Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Inzerce