Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jednoduché domény mohou být znovudobyty

Pokud jste někdy přemýšleli o založení e-shopu (či internetového portálu, stránky a podobně), na 100 % jste se nevyhnuli jedné věci, tvoření názvu domény. Ta je dost důležitá, protože se často významně podílí na úspěšnosti celého projektu. Doména by měla být jednoduchá a pro uživatele snadno zapamatovatelná.

Dvě cesty pro doménu

Jestliže vymýšlíte název domény, na které váš e-shop pojede, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se vydáte cestou brandingu a doména poběží jednoduše pod jménem vaší značky. Druhou možností je pak obecný název skupiny produktů či služeb, které budete nabízet.

Brand nebo produktovka?

Chcete-li se držet brandu a je-li váš brand zbrusu nový a s originálním jménem, máte ohledně domény vyhráno. Ve druhém případě se situace stává o něco těžší. V rámci zachování jednoduchosti a zapamatovatelnosti, která významně přispívá k vyšší návštěvnosti stránek, by bylo ideální například e-shop se starožitnostmi nazvat starozitnosti.cz. Jenže ouha, domény s koncovkou .cz bývají dávno zadané. Koupit je by pravděpodobně bylo dost obtížné a případně velmi drahé.

Vede někam trnitá cesta za jednoduchou doménou?

Samozřejmě se nabízí možnost pokračovat dál, pouze s jinou koncovkou. Stále ještě tu je alternativa ve formě koncovky .org, .net, .eu, .com nebo .info. Má to však své háčky. I kdyby byla doména obsahující některou z podobných koncovek volná, neznamená to 100% úspěch. Uživatelé si totiž méně časté koncovky snadno spletou. Místo na svůj vlastní web tak nechtě můžete uživatele odvelet ke konkurenci, která má doménu právě s nejčastější koncovkou .cz (anebo jinou alternativní, pokud je nemáte registrované všechny). Navíc koncovka .com může v případě českých projektů znamenat určité znevýhodnění u některých českých vyhledávačů.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Kam tedy pro krásnou doménu?

Existuje však jedna poměrně nová vhodná koncovka, kterou můžete využít a efektně ji spojit s jednoduchým názvem domény. Koncovka .online je velmi dobře zapamatovatelná a vypadá dobře obsažená v logu i v tištěných médiích, na bilboardech… Tam ve spojení s názvem skupiny produktů jasně signalizuje, co na ní najdete a kde (online – na internetu), například Bydleni.online, Tlumoceni.online, Parfemy.online, Kabelky.online a podobně.

Pěkný výběr zajímavých domén v současné době nabízí Brands.International. Pro úspěšný e-shop nebo nákupní portál se budou skvěle hodit domény jako:

  • Sperky.online – můžete zde nabízet široký sortiment šperků z různých drahých materiálů, různých stylů, svatební atd. Můžete být také specifičtější, například Prsteny.online, Nausnice.online nebo Diamanty.online.
  • Kabelky.online – doménu lze opět uplatnit pro vznik prosperujícího e-shopu tentokrát s dámskými kabelkami, což je velmi oblíbená skupina produktů u žen. Další takovou příležitostí jsou například Plavky.online.
  • Motorky.online – pokud se chcete specializovat na spíše mužský sortiment, neměla by vaší pozornosti uniknout doména například s tímto názvem.
  • Byty.online – webové stránky s tímto názvem představují velkou obchodní příležitost při prodeji či pronájmu bytů, podobně Novostavby.online nebo NoveByty.online.
  • Televize.online – doménu můžete využít jak pro prodej elektroniky, tak pro internetovou televizi.

Domény s koncovkou .online snadno aplikujete jak pro prodej produktů, tak služeb. Nejlépe uděláte, projdete-li si aktuální nabídku .online domén. Jméno vašeho nového projektu si vás tak může najít i „samo“.

Expanze, růst a prosperita

Zajímavou příležitostí, která se nabízí u domény s koncovkou .online, je to, že s ní můžete snadno expandovat na Slovensko či do jiných zemí. U nás i na Slovensku běžně víme, jak se slovo „online“ píše a zároveň se toto slovo snadno vyslovuje, a tedy i snadno zapamatuje. Je tedy strategické si už dopředu zvolit název domény, který je stejný pro Česko i Slovensko, například Imunita.online, Sperky.online nebo Plavky.online atd.

Koncovka .online je příznivá i v případě vyhledávačů. Má vysoký potenciál ohledně SEO a vyhledávače stránky s ní řadí na první místa ve výsledcích vyhledávání. Což znamená, že i lidé, kteří vaše stránky ještě neznají, na ně pravděpodobně při vyhledávání klíčových slov přijdou.

Cena vaší domény s vhodně zvolenou koncovkou bude do budoucna podle všeho růst. Podobně efektních doménových koncovek je totiž čím dál tím méně. Samozřejmě, nic není zadarmo, ale pokud na své doméně vybudujete kvalitní byznys, bude generovat čím dál tím vyšší hodnotu. A to ať už ji posléze prodáte nebo v jejím provozování budou pokračovat vaše děti či jiní následovníci.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

marek-odehnal-web

Důchod pohledem investora: Vytvořte si rentu na stáří | Marek Odehnal

Právě vyšlo

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Premium
viktor-kustein-web

Z mladých talentů budoucí hvězdy firmy. Takhle to dělá Vivantis nebo Rockaway | Viktor Kustein

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

TOP header

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Inzerce