Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jednoduché domény mohou být znovudobyty

inzerce
Před 6 roky

Pokud jste někdy přemýšleli o založení e-shopu (či internetového portálu, stránky a podobně), na 100 % jste se nevyhnuli jedné věci, tvoření názvu domény. Ta je dost důležitá, protože se často významně podílí na úspěšnosti celého projektu. Doména by měla být jednoduchá a pro uživatele snadno zapamatovatelná.

Dvě cesty pro doménu

Jestliže vymýšlíte název domény, na které váš e-shop pojede, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se vydáte cestou brandingu a doména poběží jednoduše pod jménem vaší značky. Druhou možností je pak obecný název skupiny produktů či služeb, které budete nabízet.

Brand nebo produktovka?

Chcete-li se držet brandu a je-li váš brand zbrusu nový a s originálním jménem, máte ohledně domény vyhráno. Ve druhém případě se situace stává o něco těžší. V rámci zachování jednoduchosti a zapamatovatelnosti, která významně přispívá k vyšší návštěvnosti stránek, by bylo ideální například e-shop se starožitnostmi nazvat starozitnosti.cz. Jenže ouha, domény s koncovkou .cz bývají dávno zadané. Koupit je by pravděpodobně bylo dost obtížné a případně velmi drahé.

Vede někam trnitá cesta za jednoduchou doménou?

Samozřejmě se nabízí možnost pokračovat dál, pouze s jinou koncovkou. Stále ještě tu je alternativa ve formě koncovky .org, .net, .eu, .com nebo .info. Má to však své háčky. I kdyby byla doména obsahující některou z podobných koncovek volná, neznamená to 100% úspěch. Uživatelé si totiž méně časté koncovky snadno spletou. Místo na svůj vlastní web tak nechtě můžete uživatele odvelet ke konkurenci, která má doménu právě s nejčastější koncovkou .cz (anebo jinou alternativní, pokud je nemáte registrované všechny). Navíc koncovka .com může v případě českých projektů znamenat určité znevýhodnění u některých českých vyhledávačů.

Inzerce

Kam tedy pro krásnou doménu?

Existuje však jedna poměrně nová vhodná koncovka, kterou můžete využít a efektně ji spojit s jednoduchým názvem domény. Koncovka .online je velmi dobře zapamatovatelná a vypadá dobře obsažená v logu i v tištěných médiích, na bilboardech… Tam ve spojení s názvem skupiny produktů jasně signalizuje, co na ní najdete a kde (online – na internetu), například Bydleni.online, Tlumoceni.online, Parfemy.online, Kabelky.online a podobně.

Pěkný výběr zajímavých domén v současné době nabízí Brands.International. Pro úspěšný e-shop nebo nákupní portál se budou skvěle hodit domény jako:

  • Sperky.online – můžete zde nabízet široký sortiment šperků z různých drahých materiálů, různých stylů, svatební atd. Můžete být také specifičtější, například Prsteny.online, Nausnice.online nebo Diamanty.online.
  • Kabelky.online – doménu lze opět uplatnit pro vznik prosperujícího e-shopu tentokrát s dámskými kabelkami, což je velmi oblíbená skupina produktů u žen. Další takovou příležitostí jsou například Plavky.online.
  • Motorky.online – pokud se chcete specializovat na spíše mužský sortiment, neměla by vaší pozornosti uniknout doména například s tímto názvem.
  • Byty.online – webové stránky s tímto názvem představují velkou obchodní příležitost při prodeji či pronájmu bytů, podobně Novostavby.online nebo NoveByty.online.
  • Televize.online – doménu můžete využít jak pro prodej elektroniky, tak pro internetovou televizi.

Domény s koncovkou .online snadno aplikujete jak pro prodej produktů, tak služeb. Nejlépe uděláte, projdete-li si aktuální nabídku .online domén. Jméno vašeho nového projektu si vás tak může najít i „samo“.

Expanze, růst a prosperita

Zajímavou příležitostí, která se nabízí u domény s koncovkou .online, je to, že s ní můžete snadno expandovat na Slovensko či do jiných zemí. U nás i na Slovensku běžně víme, jak se slovo „online“ píše a zároveň se toto slovo snadno vyslovuje, a tedy i snadno zapamatuje. Je tedy strategické si už dopředu zvolit název domény, který je stejný pro Česko i Slovensko, například Imunita.online, Sperky.online nebo Plavky.online atd.

Koncovka .online je příznivá i v případě vyhledávačů. Má vysoký potenciál ohledně SEO a vyhledávače stránky s ní řadí na první místa ve výsledcích vyhledávání. Což znamená, že i lidé, kteří vaše stránky ještě neznají, na ně pravděpodobně při vyhledávání klíčových slov přijdou.

Cena vaší domény s vhodně zvolenou koncovkou bude do budoucna podle všeho růst. Podobně efektních doménových koncovek je totiž čím dál tím méně. Samozřejmě, nic není zadarmo, ale pokud na své doméně vybudujete kvalitní byznys, bude generovat čím dál tím vyšší hodnotu. A to ať už ji posléze prodáte nebo v jejím provozování budou pokračovat vaše děti či jiní následovníci.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)