Inzerce

Jednoduché domény mohou být znovudobyty

Pokud jste někdy přemýšleli o založení e-shopu (či internetového portálu, stránky a podobně), na 100 % jste se nevyhnuli jedné věci, tvoření názvu domény. Ta je dost důležitá, protože se často významně podílí na úspěšnosti celého projektu. Doména by měla být jednoduchá a pro uživatele snadno zapamatovatelná.

Inzerce

Dvě cesty pro doménu

Jestliže vymýšlíte název domény, na které váš e-shop pojede, máte v podstatě dvě možnosti. Buď se vydáte cestou brandingu a doména poběží jednoduše pod jménem vaší značky. Druhou možností je pak obecný název skupiny produktů či služeb, které budete nabízet.

Brand nebo produktovka?

Chcete-li se držet brandu a je-li váš brand zbrusu nový a s originálním jménem, máte ohledně domény vyhráno. Ve druhém případě se situace stává o něco těžší. V rámci zachování jednoduchosti a zapamatovatelnosti, která významně přispívá k vyšší návštěvnosti stránek, by bylo ideální například e-shop se starožitnostmi nazvat starozitnosti.cz. Jenže ouha, domény s koncovkou .cz bývají dávno zadané. Koupit je by pravděpodobně bylo dost obtížné a případně velmi drahé.

Vede někam trnitá cesta za jednoduchou doménou?

Samozřejmě se nabízí možnost pokračovat dál, pouze s jinou koncovkou. Stále ještě tu je alternativa ve formě koncovky .org, .net, .eu, .com nebo .info. Má to však své háčky. I kdyby byla doména obsahující některou z podobných koncovek volná, neznamená to 100% úspěch. Uživatelé si totiž méně časté koncovky snadno spletou. Místo na svůj vlastní web tak nechtě můžete uživatele odvelet ke konkurenci, která má doménu právě s nejčastější koncovkou .cz (anebo jinou alternativní, pokud je nemáte registrované všechny). Navíc koncovka .com může v případě českých projektů znamenat určité znevýhodnění u některých českých vyhledávačů.

Kam tedy pro krásnou doménu?

Existuje však jedna poměrně nová vhodná koncovka, kterou můžete využít a efektně ji spojit s jednoduchým názvem domény. Koncovka .online je velmi dobře zapamatovatelná a vypadá dobře obsažená v logu i v tištěných médiích, na bilboardech… Tam ve spojení s názvem skupiny produktů jasně signalizuje, co na ní najdete a kde (online – na internetu), například Bydleni.online, Tlumoceni.online, Parfemy.online, Kabelky.online a podobně.

Pěkný výběr zajímavých domén v současné době nabízí Brands.International. Pro úspěšný e-shop nebo nákupní portál se budou skvěle hodit domény jako:

  • Sperky.online – můžete zde nabízet široký sortiment šperků z různých drahých materiálů, různých stylů, svatební atd. Můžete být také specifičtější, například Prsteny.online, Nausnice.online nebo Diamanty.online.
  • Kabelky.online – doménu lze opět uplatnit pro vznik prosperujícího e-shopu tentokrát s dámskými kabelkami, což je velmi oblíbená skupina produktů u žen. Další takovou příležitostí jsou například Plavky.online.
  • Motorky.online – pokud se chcete specializovat na spíše mužský sortiment, neměla by vaší pozornosti uniknout doména například s tímto názvem.
  • Byty.online – webové stránky s tímto názvem představují velkou obchodní příležitost při prodeji či pronájmu bytů, podobně Novostavby.online nebo NoveByty.online.
  • Televize.online – doménu můžete využít jak pro prodej elektroniky, tak pro internetovou televizi.

Domény s koncovkou .online snadno aplikujete jak pro prodej produktů, tak služeb. Nejlépe uděláte, projdete-li si aktuální nabídku .online domén. Jméno vašeho nového projektu si vás tak může najít i „samo“.

Expanze, růst a prosperita

Zajímavou příležitostí, která se nabízí u domény s koncovkou .online, je to, že s ní můžete snadno expandovat na Slovensko či do jiných zemí. U nás i na Slovensku běžně víme, jak se slovo „online“ píše a zároveň se toto slovo snadno vyslovuje, a tedy i snadno zapamatuje. Je tedy strategické si už dopředu zvolit název domény, který je stejný pro Česko i Slovensko, například Imunita.online, Sperky.online nebo Plavky.online atd.

Koncovka .online je příznivá i v případě vyhledávačů. Má vysoký potenciál ohledně SEO a vyhledávače stránky s ní řadí na první místa ve výsledcích vyhledávání. Což znamená, že i lidé, kteří vaše stránky ještě neznají, na ně pravděpodobně při vyhledávání klíčových slov přijdou.

Cena vaší domény s vhodně zvolenou koncovkou bude do budoucna podle všeho růst. Podobně efektních doménových koncovek je totiž čím dál tím méně. Samozřejmě, nic není zadarmo, ale pokud na své doméně vybudujete kvalitní byznys, bude generovat čím dál tím vyšší hodnotu. A to ať už ji posléze prodáte nebo v jejím provozování budou pokračovat vaše děti či jiní následovníci.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ondrej-hajek-web

Růst firmy: Co musíte udělat, abyste ho nebrzdili? | Ondřej Hájek (eHub.cz)

martin-strbak-web

Realistický pohled na umělou inteligenci v e-commerce | Martin Štrbák (Persoo.cz)

meloun-harkabuzik-web

Zákaznická podpora e-shopu: Jak zvýšit její kvalitu a přínos? | Juraj Harkabuzík a Petr Meloun

Právě vyšlo

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

kvasnicka-ungr-web

Podnikání na volné noze: Jak ho mění pandemie? | Pavel Ungr a Jan Kvasnička

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

Nejoblíbenější

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Komentáře

TOP obsah

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání