Portál MladýPodnikatel.cz se stal oficiálním mediálním parťákem sdružení Bigthinking.cz, za kterým stojí Jirka Kratochvíl a Honza Černý a mají za sebou dost zajímavé akce. Třeba přednášku Adama Zbiejczuka, ale hlavně v září dělali v regionu nevídanou akci Bigthinking Business Inspiration, kde vystoupili spíkři jako Tomáš Čupr, Ondra Bartoš nebo Oliver Dlouhý (s ním jsme dělali rozhovor také).
Inzerce
Mimo to dělají jako podporu menšího podnikání v regionu obchodní snídaně v Opavě a Ostravě a 20.11. chystají další hodně zajímavou akci, přednášku a debatu s Janem Svobodou, víceprezidentem banky HSBC, zajišťující chod inhouse marketingové agentury pro pobočky banky po celém světě.
Jako malou ochutnávku jsme zajistili rozhovor s Honzou, tak směle do čtení :-)
Vystudoval jste ČZU, absolvoval studijní pobyty ve Velké Británii – a prý bez dobré znalosti angličtiny. Jaká byl Vaše situace po příjezdu do Anglie? V Anglii mě zaskočila hovorová angličtina, kterou používali i někteří vyučující. Je opravdu velký rozdíl mezi školní angličtinou, kterou nás učili doma, a tou mluvenou. Po dvanácti letech studia angličtiny mi v obchodě nerozuměli, že se ptám na volné místo brigádníka.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Jak se Vám podařilo vyrovnat s cizím prostředím? Nebylo to až tak těžké, protože na univerzitě studovalo spoustu jiných cizinců. Proniknout mezi domácí bylo obtížnější, přesto jsem i mezi nimi našel pár kamarádů.
V čem spatřujete výhody britské mentality proti české? Těžko se mi hodnotí výhody nebo nevýhody. Líbí se mi ctění tradic a hrdost na všechno britské. V bance jsem se například setkal s tím, že gentlemanské dohody stále drží. Britové mi také přijdou flexibilnější v rozhodování než třeba Francouzi, které jsem poznal v KB. Připadá mi, že máme společnou počáteční nedůvěru k cizincům a trvá nám déle si k nim najít cestu.
A naopak – v čem my Češi můžeme převálcovat Brity? Jednoznačně improvizace a schopnost dotáhnout projekty s velmi omezenými zdroji.
Říkáte své jasné never more státní sféře. Co Vás k tomuto nekompromisnímu rozhodnutí vedlo? Jsem rád, že jsem si to na pár měsíců vyzkoušel. Zažil jsem nudu a naprostou spokojenost kolegů s ní, což mi vůbec nevyhovovalo. Před časem se mi líbil výrok ředitele České spořitelny Pavla Kysilky, který odhadoval, že státní správa funguje zhruba na třiceti procentech produktivity soukromého sektoru a že v rámci úsporných opatření by se měla ministerstva vystěhovat z drahých paláců do administrativních center a uvolněné prostory pronajmout.
Významným bodem Vašeho kariérního putování je Vaše zaměstnání u Komerční banky, kde jste coby webmaster spouštěl mimo jiné i projekt G2.cz pro studenty. Jak na toto období vzpomínáte? Vzpomínám na to velmi rád. Přešel jsem do oddělení marketingové komunikace a dostal jsem spoustu prostoru se realizovat, včetně projektu G2.cz. Dodnes si vzpomínám, jak jsem volal do magazínu Koktejl s tím, že chystáme super projekt pro mládež a ať nám posílají obsah, že sice nemám ještě vůbec nic v ruce, ale bude to pecka.
Nyní řídíte produkční centrum Global Publishing Services v rámci jedné z největších světových bank – HSBC. Můžete našim čtenářům přiblížit náplň Vaší práce? Když to zjednoduším, fungujeme jako interní agentura, která dodává marketingové a komunikační materiály oddělením v rámci banky po celém světě. Konkrétně jde o weby, intranety, prezentace a nově i videa a animace.
Co Vás přesvědčilo o správnosti Vašeho rozhodnutí pracovat pro bankovního giganta HSBC? Velmi rychle jsem měl možnost se naučit věci, ke kterým bych se v české bance nikdy nedostal. Například karetní technologie. Nezapomenu, jak jsme po nocích testovali karty na benzínkách a vybírali z prvních bankomatů a při tom měli na uchu kolegy z karetního oddělení na Floridě.
Zaměstnání Vás opět přivedlo do cizojazyčného prostředí – produkční centrum, které řídíte, se nachází v Krakově. Jak zvládáte nároky tohoto prostředí? Z pohledu jazyka se až tak moc nezměnilo. S týmem komunikuji obvykle anglicky. Mimochodem, moje zkušenost je taková, že v Krakově je mnohem lepší znalost angličtiny ve srovnání s Ostravou. V obou městech mi prošla rukama více než stovka kandidátů. V Ostravě jsem musel rovnou odmítnout téměř polovinu kvůli špatné angličtině. V Krakově jen dva. To je strašná škoda. Lidé jsou tu šikovní, ale bez jazyků to prostě nejde.
Je pro Vás pobyt v polském Krakově v něčem snazší či naopak náročnější, než byly studijní pobyty v Británii? Je to úplně o něčem jiném. Dneska jsem v Krakově expert s vybudovaným postavením ve firmě a podle toho se se mnou zachází. V Anglii jsem byl jen student z východní Evropy, a to ještě před vstupem do EU.
Jste součástí vedení globální korporace. Jak vyvažujete pracovní nasazení a stres? Myslím, že se mi daří docela dobře skloubit pracovní a osobní život. Dvanáct a více hodin denně jsem trávil v práci v počátcích své kariéry. Dnes mám kolem sebe šikovné lidi a snažím se, ať mají i oni prostor se realizovat.
Jaký je typický průběh Vašeho dne? Udržujete nějaké zvyky, které považujete za užitečné a prospěšné Vašemu zdraví a/nebo osobní efektivitě? Naučil jsem se neodkládat nepříjemné úkoly a řeším je co nejdříve. Když potřebuji víc klidu, odpojím se od komunikátoru a nenechám se vyrušovat. Dále si také vždycky udělám čas na oběd.
Jaké osobnosti najdou v prostředí globálních korporací své uplatnění? Jaké osobnostní i profesní charakteristiky musí uchazeč splňovat? Velkou výhodou korporací je možnost spoustu se toho naučit, podívat se do zajímavých zemí a samozřejmě uplatnit jazykové dovednosti. Není to ale prostředí pro každého. Firemní kultura se liší firmu od firmy a ne každý ji je ochotný akceptovat.
Ve středu 20. listopadu mohou zájemci v Ostravě navštívit Vaši přednášku. Jaká témata chcete posluchačům přiblížit? Přiblížím jim prostředí nadnárodních firem a doporučím, jak se na ně připravit od náboru až po budování dlouhodobé kariéry. A také, jak se nenechat pohltit.
Komu je Vaše přednáška určena? Všem těm, kteří se chtějí dozvědět víc o fungování velkých firem.
Jaký cíl či poslání Vaše přednáška sleduje? Prostřednictvím konkrétních příkladů z praxe přiblížit fungování velkých firem se všemi jejich klady i zápory.
Pocházíte z Ostravy, Vaše přednáška se opět koná v Ostravě. Sledujete změny, jimiž Vaše rodné město prochází? Jak na ně reagujete? V Ostravě jsem sice doma, ale původem pocházím ze středočeského Berouna. Ostravě bych přál opravdové změny hlavně ve složení místní ekonomiky. Připadá mi, že se jen konzervuje současný stav a není prostor pro nové technologie, ať už v průmyslu nebo ve službách. Vezměte si třeba, kdy naposledy se realizovala nějaká zásadní investice? Největšími investory jsou kraj, město, a to zejména z fondů Evropské unie. Velmi vítám aktivity jako Bigthinking, které se snaží stálé vody zčeřit.
Jak často nyní v Ostravě pobýváte? Obvykle jen na prodloužené víkendy.
Mediálním partnerem akce je MladýPodnikatel.cz. Co byste vzkázal jeho čtenářům – typicky začínajícím i zkušenějším podnikatelům? Že jim hrozně fandím a ať si stojí za svými vizemi.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.