Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Příprava na podnikání: Jaké jsou předpoklady a na co je třeba myslet?

Inzerce

Inzerce

Obrnit se trpělivostí, věřit si a nepropadat beznaději. Taková by mohla být jednoduchá rada. Knih, kde se cíleně dočteme o zarputilých podnikatelích, kteří se nevzdali, je mnoho.  Každá doba a každá myšlenka má však svůj čas a místo.

Inzerce

Devadesátá léta

Začátek podnikání dnes a před přibližně 20 lety je založen na zcela jiných předpokladech a podmínkách. Doba převlékání kabátů a privatizování vlastních podniků bez zaplacení je pryč. Zajištění si obživy a majetku je dnes postaveno na seriozních osobních a profesních základech.

Předpoklady podnikání

Odbornost

Prvním předpokladem je znalost oboru, ve kterém chci podnikat. Volných míst na trhu nezbylo mnoho. Občas se uchytí nová technologie, nový nápad, ale k těmto příležitostem se dostává těžce.  Existuje mnoho příkladů bývalých zaměstnanců, kteří se stali podnikateli, využili praxe, znalostí a možná i chyb, které učinil jejich bývalý zaměstnavatel.

Některé profese jako programátor, právník, lékař nebo řidič přímo vyžadují dobrou teoretickou a praktickou znalost a přípravu.  Mnoho podnikatelů začalo studiem a profesní přípravou.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zhodnocení trhu

Dalším předpokladem je zhodnocení svých možností a možností trhu. Letáky roznáší mnoho firem, taxikářů je také hodně, a pokud chodíme nakupovat do večerky, nemá asi smysl si podobnou zakládat vedle té stávající.

Takže ohodnocení možností v daném místě a v danou dobu je velmi důležité.  Je možné si nechat zpracovat studii, plán. Ale pro začátek postačí nahlédnout na internet a zjistit, kdo v okolí podniká, jaká je frekvence podobných služeb a případně se nechat na nějakou dobu zaměstnat a nabrat zkušenost od konkurence.

Povaha

Důležitým předpokladem jsou osobní vlastnosti. Není každý odvážný, pevný, rozhodný, neoblomný, vytrvalý. Někomu vyhovuje zaměstnání „od – do“ a nechce se mořit po večerech s účetnictvím a pročítat daňové zákony.

Naopak někdo je v práci „nešťastný“. Mnoho podnikatelů bylo vyhozeno z práce a nezbylo jim, než se uživit vlastní činností. Takže zhodnocení svých schopností nebo nalezení partnera, který pomůže, je důležité. Podnikání bývá zpočátku těžké a neúspěšné. Proto je potřeba umět vydržet. Umět sám sebe přesvědčit a počkat si na příležitost.

Příprava na podnikání

Říká se, že nejlepší přípravou je praxe. Ale i kurzy, které nás seznámí se zákony, mohou pomoci s dobrým podnikatelským záměrem nebo zprostředkují kontakty s jinými adepty.

Není také špatné se obrátit na banku. Mám-li nějakou myšlenku, může dojít ke konfrontaci názoru s odborníky a zkušenými poradci, kteří viděli řadu podnikatelských záměrů. V každém případě je třeba si vytvořit podnikatelský plán. Čím začít, za jaké ceny, co jsem ochoten vložit, co si musím půjčit. Propočítat si čas, náklady a zisk. A svůj odhad si zdůvodnit. Protože podnikání je věc osobního rozhodnutí, odpovědnosti a výsledek bude také záviset pouze na nás.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jiří Knop

Jeden z hlavních redaktorů našeho magazínu, který nepíše jen o podnikání, ale také o právu a informačních technologiích.

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Inzerce