Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak bezplatně získat partnery pro váš provizní systém?

Ing. Jan Kvasnička
Před 11 roky

V minulém článku na téma affiliate jsme se dozvěděli, co vše je potřeba udělat při spuštění provizního systému. Dnes se podíváme na to, jak do provizního systému zdarma získat partnery. Pokud víte, jak na to, tak to není až tak složitý proces. Je ale potřeba mít stále na paměti, že partnery ovlivňuje spousta faktorů, o kterých jsme si pověděli právě v minulém článku. Je velice důležité s partnery dále pracovat a rozvíjet samotnou spolupráci.

Vlastní kontakty

Pokud rozjíždíte provizní systém, určitě jako první oslovte vlastní kontakty, které máte: icq, emaily, sociální sítě, kolegy nebo spolupracovníky. Tito lidé vám většinou dají první feedback na samotné nastavení provizního systému. Můžete také oslovit své zákazníky, kteří, jsou-li s vámi a vašimi produkty spokojeni, vás rádi doporučí dále, a ještě na tom vydělají.

Informace na webu

Je velice důležité, aby na webu, ke kterému se váže provizní systém, byly napsány veškeré podstatné informace. Tyto informace mohou být klíčové pro nalákání nových partnerů. Nejčastěji se odkaz umisťuje do patičky webu nebo do hlavního menu. Nebojte se tyto informace jasně zviditelnit, jelikož vám propagace, které se vám dostane prostřednictvím zákazníků, může přinést jen samé klady. Bude v jejich zájmu se o vás zmínit na sociální síti nebo jinde, a propagovat tak vás a vaše produkty dále.

Katalogy partnerských programů

Zkušení partneři sledují tyto katalogy a sledují novinky, aby věděli, zda nevznikl nový provizní systém, který by mohl patřit do jejich portfólia nebo který by mohl být lepší než některý ze stávajících. Mezi takového katalogy patří http://katalog.affilblog.cz, http://1affiliate.cz, http://affily.cz/ nebo http://affiliateprogramy.cz. Registrace je v některých katalozích zpoplatněna.

Inzerce

Diskuzní fóra

Zmínku o novém partnerském programu můžete také prezentovat na tematických fórech o affiliate, z nichž nejznámější je http://www.affilaci.cz, nebo také na fórech s tematikou online podnikání: webtrh, webdeal, forum.lupa.cz a další. Nesmíte opomenout tematická fóra k vašemu produktu nebo službě, kde se mohou nacházet potencionální partneři.

Provize z podpartnerů

U nás v ČR se ještě nejedná o tak častý jev, ale ve světě je tento způsob zcela běžný. Partneři se snaží nalákat pod sebe podpartnery, kteří pak budou vydělávat a z jejichž provize pak budou mít provizi i samotní partneři. Takový partner se pak sám postará o propagaci provizního systému, aby pod sebe nalákal co nejvíce lidí a mohl tak vydělávat. Pozor ale na výběr systému, aby tuto funkci umožňoval.

Závěrem

Sehnat podpartnery, jak vidíte, není až tak složitý proces. Ale umět s nimi pracovat nebo je umět nalákat pro hlubší spolupráci, to už chce praxi. V affiliate marketingu platí Paretovo pravidlo: 20 procent partnerů vám bude dělat 80 procent objednávek.

Při rozjíždění nového provizního systému vždy doporučuji kontaktovat zkušeného affiliate manažera a nechat si od něj poradit a systém nastavit. Máte tak jistotu, že jste na nic nezapomněli a máte svůj provizní systém pod kontrolou. Navíc affiliate manažeři mají dobré kontakty a mohou přivést spoustu svých partnerů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Komentáře

Radek

Před 11 roky

JJ, v kostce a jednoduše vysvětlené základy. Tak to má být. Rozvádět jednotlivé kroky je pak už na další obsáhlejší články. Časem se snad naplní i můj blog na http://blog.i-mesto.com
:)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)