Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

5 strategických způsobů, jak využít „letní prázdniny“

Řada podnikatelů a freelancerů zaznamenává pravidelně se opakující jev – klesající poptávku po produktech či službách, která se vždy objevuje s nástupem letních měsíců a opět mizí na začátku podzimu v počínající předvánoční sezóně.

Inzerce

Letošní léto je sice již téměř za námi, možná ale některé z níže popsaných tipů využijete – když ne letos, určitě příští léto. Možná jste se s „letními prázdninami“ v podnikání setkali poprvé a tato skutečnost vás mírně zaskočila – vězte ale, že to je velmi častá zkušenost a lze jí s nadhledem a klidem čelit.

Zatímco pro většinu populace je léto časem dovolených, pohody a válení se u moře nebo aspoň u rybníka, vy jako podnikatelé můžete (a nejspíš i musíte) tento čas maximálně využít pro rozvoj své profese.

Jak tedy můžete využít letní pauzy na trhu ke zdokonalení vašeho podnikání?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

1. Revidujte svůj podnikatelský plán

Léto je skvělou příležitostí k revizi vašeho podnikatelského plánu – nejenže na to budete mít patrně více času, ale zároveň je léto pro tuto činnost maximálně vhodné i z toho důvodu, že se nyní nacházíte přesně v polovině roku. Využijte půlení ročního cyklu a zhodnoťte, jak na tom jste s plněním vašeho podnikatelského záměru. Daří se vám držet se v nastavených kolejích? Plníte cíle, které jste si sami uložili? Vynořily se nějaké nové cíle, které byste chtěli splnit? Důkladně svůj podnikatelský plná prostudujte a doplňte (či naopak vyhoďte) co je třeba.

2. Nechte to plavat

Zjistili jste, že jste posedlí tím, aby vše běželo podle vás, nic se neobejde bez vašeho dozoru a při představě, že byste část své práci svěřili někomu jinému, vás obestírají mrákoty? Léto je perfektní příležitostí, jak se tohoto vyčerpávajícího a kontraproduktivního zlozvyku zbavit. Koneckonců, když nejsou důležité obchody, není ani moc co zkazit, takže s klidem v srdci svěřte dílčí činnosti svým zaměstnancům nebo spolupracovníkům (nebo paní na úklid). Kontrola výsledků jejich práce je samozřejmě důležitá, ale dopřejte „svým lidem“ volnost a nechte je volně dýchat a pracovat. Jak věděli už staří králové: „Rozděl a panuj!“

3. Jděte do letní školy

V průběhu roku může být velmi obtížné najít si čas na sebevzdělávání a zdokonalování svých schopností, což jsou mimochodem v podnikání kruciální záležitosti. Najděte si čas na rozvíjení sebe sama v létě a navštivte některou z mnoha letních škol, kurzů nebo seminářů, které se ve vašem okolí konají. Pokud je to třeba, nezapomeňte na obnovování či získávání nových odborných certifikací. Uděláte něco pro sebe, pro své podnikání a navíc třeba potkáte nové přátele, klienty či obchodní partnery.

Pokud vám ani v létě časová vytíženost nedovoluje navštěvovat pravidelně nějaký kurz nebo pokud se vám při té představě nechutí ježí chloupky na krku, vezměte aspoň do ruky naučnou literaturu nebo se na Internetu podívejte po e-learningových kurzech, přednáškách či dalších vzdělávacích materiálech.

4. Uvolněte se

Dopřejte si odpočinek, než stihnete naprosto vyhořet. Většina lidí využívá krásných letních dnů k odpočinku a nedočkavě vyhlíží konec pracovní doby. Vy si svou pracovní dobu určujete sami, tak toho využijte a dopřejte si pauzu.

Své klienty a obchodní partnery ale připravte na vaši plánovanou dovolenou včas. Ještě než vám myšlenky utečou k moři nebo do hor, připravte si příspěvky na blog nebo sociální sítě a moudře je načasujte. Promyslete také, jakým způsobem budete se svými klienty komunikovat, zatímco budete pryč, a všechny neodkladné činnosti delegujte.

5. Rozhoďte sítě

Léto je skvělou příležitostí, jak obnovit a rozšířit sítě kontaktů. Získejte nové kontakty a prohlubte stávající pomocí telefonních hovorů, chatu nebo setkání tváří v tvář. Pátrejte po akcích týkajících se vašeho oboru a po setkáních profesionálů. Čas od času navštivte také akci, která se vašeho oboru netýká, rozšíříte si obzory i adresář. Využívejte sociální sítě ke komunikaci s klienty i partnery a hoďte třeba do éteru zajímavou letní akci.

Léto je svou uvolněnou atmosférou ideální pro neformální, přátelsky laděné akce. Podívejte se, zda někdo ve vašem okolí podobnou akci nepořádá nebo ji uspořádejte sami a pozvěte na ni lidi, které jste už dlouho toužili poznat blíž.

Zaznamenali jste také letos v létě pokles zájmu o vaše služby, nebo i v červenci a srpnu jedete na plné obrátky jako kdykoliv jindy? Máte nějaké vlastní tipy pro úspěšné a plnohodnotné přežití podnikatelských letních prázdnin? Podělte se s námi o vaše podněty a nápady…

Zdroj: https://www.openforum.com/articles/5-strategic-ways-to-take-advantage-of-the-mid-year-break/

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

Právě vyšlo

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

Nejoblíbenější

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce