Inzerce

Jak tisknout ekonomicky

Náklady na provoz tiskárny mohou tvořit velkou část firemního rozpočtu, ale mohou být i výraznou položkou v rozpočtu rodinném. Snížit náklady na provoz tiskárny je přitom velmi jednoduché. Stačí se naučit myslet při tisku trochu ekonomicky.

Inzerce

Dvakrát měř, jednou řež

Začněte už samotným výběrem tiskárny. Pokud například tisknete dokumenty ve velkých objemech, laserová tiskárna se vám určitě vyplatí. V dlouhodobém měřítku představují laserové tiskárny oproti těm inkoustovým levnější variantu, a navíc u nich nedochází k zasychání inkoustu.

Kupte si zároveň takovou, která umožňuje ekonomický režim tisku a u které můžete podle potřeby nastavit černobílý tisk. Barevný tisk stojí totiž výrazně více, a proto ho používejte jen v nejnutnějších případech.

Alternativa cti netratí

Samostatnou kapitolu představují náplně do tiskárny. Tisknout ekonomicky znamená hledat cesty i v této oblasti. Na trhu seženete mnoho originálních tonerů nejrůznějších značek. Vězte však, že kromě samotného toneru při jejich koupi zaplatíte také za jméno dané značky.

Proto se vám určitě vyplatí sáhnout po kvalitním alternativním toneru. Ten vám pomůže ušetřit až 40 % tiskových nákladů, a to již představuje citelnou úsporu. Ušetřit navíc můžete i zpětným odkupem prázdné tonerové kazety.

Jděte na to strategicky

Každý váš tisk by měl být promyšlený. Měli byste si ujasnit, co je nutné tisknout a co nikoliv, a zda by vám právě nyní nestačil méně kvalitní tisk a méně kvalitní papír.

Naučte se tisknout oboustranně. Oboustranným tiskem ušetříte spoustu peněz za papír a ještě ulehčíte životnímu prostředí.

Určitě nemusíte na všechny obrázky používat nejvyšší rozlišení či často ztučňovat text. Zamyslete se také, zda musíte tisknout na celou stránku, nebo vám u některých úloh stačí vytisknout 2 stránky z vašeho editoru na jednu stranu papíru.

Shrňme si to

Aspekty uvedené níže mají významný vliv na ušetření vašich tiskových nákladů. Čím více jich zkombinujete, tím lépe! Zaměřte se na:

  • výběr správné tiskárny
  • černobílý tisk pracovních materiálů
  • oboustranný tisk
  • používání ekonomických režimů
  • omezení tučného písma
  • tisk v menším rozlišení
  • zmenšení tiskových úloh
  • použití alternativních tonerů
  • zpětný odkup tonerových kazet
  • tisk jen skutečně potřebných materiálů
  • používání méně kvalitního papíru

Samozřejmě nechceme, aby se pro vás stalo tisknutí strašákem a abyste pokaždé mysleli jen na to, že musíte tisknout co nejlevněji. Chtěli jsme vám pouze ukázat, že cest ke snížení tiskových nákladů existuje opravdu hodně. Můžete významně ušetřit i bez toho, aby vás to stálo příliš mnoho času či úsilí.

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

Právě vyšlo

michal-macourek-web

Vstup retailové firmy do on-linu | Michal Macourek (BENU)

ivo-toman-web

Ivo Toman: 30 let podnikání, 100 projektů. Které uspěly a proč?

marek-odehnal-web

Emoce v investování: Jak je zvládnout? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?