Inzerce

Jak tisknout ekonomicky

Náklady na provoz tiskárny mohou tvořit velkou část firemního rozpočtu, ale mohou být i výraznou položkou v rozpočtu rodinném. Snížit náklady na provoz tiskárny je přitom velmi jednoduché. Stačí se naučit myslet při tisku trochu ekonomicky.

Dvakrát měř, jednou řež

Začněte už samotným výběrem tiskárny. Pokud například tisknete dokumenty ve velkých objemech, laserová tiskárna se vám určitě vyplatí. V dlouhodobém měřítku představují laserové tiskárny oproti těm inkoustovým levnější variantu, a navíc u nich nedochází k zasychání inkoustu.

Kupte si zároveň takovou, která umožňuje ekonomický režim tisku a u které můžete podle potřeby nastavit černobílý tisk. Barevný tisk stojí totiž výrazně více, a proto ho používejte jen v nejnutnějších případech.

Alternativa cti netratí

Samostatnou kapitolu představují náplně do tiskárny. Tisknout ekonomicky znamená hledat cesty i v této oblasti. Na trhu seženete mnoho originálních tonerů nejrůznějších značek. Vězte však, že kromě samotného toneru při jejich koupi zaplatíte také za jméno dané značky.

Proto se vám určitě vyplatí sáhnout po kvalitním alternativním toneru. Ten vám pomůže ušetřit až 40 % tiskových nákladů, a to již představuje citelnou úsporu. Ušetřit navíc můžete i zpětným odkupem prázdné tonerové kazety.

Jděte na to strategicky

Každý váš tisk by měl být promyšlený. Měli byste si ujasnit, co je nutné tisknout a co nikoliv, a zda by vám právě nyní nestačil méně kvalitní tisk a méně kvalitní papír.

Naučte se tisknout oboustranně. Oboustranným tiskem ušetříte spoustu peněz za papír a ještě ulehčíte životnímu prostředí.

Určitě nemusíte na všechny obrázky používat nejvyšší rozlišení či často ztučňovat text. Zamyslete se také, zda musíte tisknout na celou stránku, nebo vám u některých úloh stačí vytisknout 2 stránky z vašeho editoru na jednu stranu papíru.

Shrňme si to

Aspekty uvedené níže mají významný vliv na ušetření vašich tiskových nákladů. Čím více jich zkombinujete, tím lépe! Zaměřte se na:

  • výběr správné tiskárny
  • černobílý tisk pracovních materiálů
  • oboustranný tisk
  • používání ekonomických režimů
  • omezení tučného písma
  • tisk v menším rozlišení
  • zmenšení tiskových úloh
  • použití alternativních tonerů
  • zpětný odkup tonerových kazet
  • tisk jen skutečně potřebných materiálů
  • používání méně kvalitního papíru

Samozřejmě nechceme, aby se pro vás stalo tisknutí strašákem a abyste pokaždé mysleli jen na to, že musíte tisknout co nejlevněji. Chtěli jsme vám pouze ukázat, že cest ke snížení tiskových nákladů existuje opravdu hodně. Můžete významně ušetřit i bez toho, aby vás to stálo příliš mnoho času či úsilí.

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-hlavka-web

Obalové materiály: Aktuální situace na trhu a jak na nich ušetřit? | Jiří Hlávka (Packung)

konstantin-margaretis-web

Řízení rychle rostoucí firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

jaroslav-baier-web

Expanze do zahraničí: Jak ji zvládnout po právní stránce? | Jaroslav Baier

Právě vyšlo

martin-kames-web

Rozjezd e-shopu, nákup zboží, B2B byznys | Martin Kameš (Espeon)

ondrej-koudela-web

Nejčastější chyby při řízení menších firem | Ondřej Koudela

petr-pilin-web

Růst firmy a její řízení | Petr Pilin (iPodnik)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?