Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak tisknout ekonomicky

Náklady na provoz tiskárny mohou tvořit velkou část firemního rozpočtu, ale mohou být i výraznou položkou v rozpočtu rodinném. Snížit náklady na provoz tiskárny je přitom velmi jednoduché. Stačí se naučit myslet při tisku trochu ekonomicky.

Dvakrát měř, jednou řež

Začněte už samotným výběrem tiskárny. Pokud například tisknete dokumenty ve velkých objemech, laserová tiskárna se vám určitě vyplatí. V dlouhodobém měřítku představují laserové tiskárny oproti těm inkoustovým levnější variantu, a navíc u nich nedochází k zasychání inkoustu.

Kupte si zároveň takovou, která umožňuje ekonomický režim tisku a u které můžete podle potřeby nastavit černobílý tisk. Barevný tisk stojí totiž výrazně více, a proto ho používejte jen v nejnutnějších případech.

Alternativa cti netratí

Samostatnou kapitolu představují náplně do tiskárny. Tisknout ekonomicky znamená hledat cesty i v této oblasti. Na trhu seženete mnoho originálních tonerů nejrůznějších značek. Vězte však, že kromě samotného toneru při jejich koupi zaplatíte také za jméno dané značky.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Proto se vám určitě vyplatí sáhnout po kvalitním alternativním toneru. Ten vám pomůže ušetřit až 40 % tiskových nákladů, a to již představuje citelnou úsporu. Ušetřit navíc můžete i zpětným odkupem prázdné tonerové kazety.

Jděte na to strategicky

Každý váš tisk by měl být promyšlený. Měli byste si ujasnit, co je nutné tisknout a co nikoliv, a zda by vám právě nyní nestačil méně kvalitní tisk a méně kvalitní papír.

Naučte se tisknout oboustranně. Oboustranným tiskem ušetříte spoustu peněz za papír a ještě ulehčíte životnímu prostředí.

Určitě nemusíte na všechny obrázky používat nejvyšší rozlišení či často ztučňovat text. Zamyslete se také, zda musíte tisknout na celou stránku, nebo vám u některých úloh stačí vytisknout 2 stránky z vašeho editoru na jednu stranu papíru.

Shrňme si to

Aspekty uvedené níže mají významný vliv na ušetření vašich tiskových nákladů. Čím více jich zkombinujete, tím lépe! Zaměřte se na:

  • výběr správné tiskárny
  • černobílý tisk pracovních materiálů
  • oboustranný tisk
  • používání ekonomických režimů
  • omezení tučného písma
  • tisk v menším rozlišení
  • zmenšení tiskových úloh
  • použití alternativních tonerů
  • zpětný odkup tonerových kazet
  • tisk jen skutečně potřebných materiálů
  • používání méně kvalitního papíru

Samozřejmě nechceme, aby se pro vás stalo tisknutí strašákem a abyste pokaždé mysleli jen na to, že musíte tisknout co nejlevněji. Chtěli jsme vám pouze ukázat, že cest ke snížení tiskových nákladů existuje opravdu hodně. Můžete významně ušetřit i bez toho, aby vás to stálo příliš mnoho času či úsilí.

 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce