Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Jak správně a efektivně zařídit kancelář

Inzerce

Inzerce

Ať už zařizujete kancelář pro sebe či své zaměstnance, hlavním kritériem je pohodlí a výsledný klid na práci. Při sestavování schématu se, bohužel, nevyplatí myslet pouze na svoje pocity a touhy, protože v kanceláři budou probíhat schůze či Vás určité doplňky mohou rozptylovat. V tomto článku si řekneme, jak by měl takový proces vybavování kanceláře správně vypadat, a navíc si zmíníme jiné, resp. profesionální možnosti vyhotovení návrhů kanceláří.

Pohodlí pro práci musí hrát prim

V dnešní době jsou čím dál tím více využívány tzv. open-plan kanceláře (open office), které maximalizují využitelnost prostoru. Tvůrci tohoto nápadu se dušují tím, že ušetří nemalé peníze za pronájem kancelářských prostor. Ovšem realita je jiná. Ano, na jednu stranu se „papírově” zvýší efektivita a finance se uspoří, ale o pohodlí pro zaměstnance nemůže být řeč. Druhá strana mince je v tomto případě mnohem důležitější, spokojený zaměstnanec má logicky vyšší produktivitu, čímž firmě vydělá více peněz. Inovativní firmy si jsou tohoto faktu vědomi a od open-plan offices opouštějí. Samozřejmě vždy záleží na typu povolání, pokud se jedná např. o call centrum, open office je vhodným řešením. V případě, že chcete zvýšit produktivitu zaměstnanců anebo svoji, měla by kancelář být:

  • praktická
  • střídmá
  • elegantní
  • účelná
  • s dostatečně kvalitním vybavením
  • bez rušivých vjemů

Jak se zařizováním kanceláře začít?

Dvě věci jsou (pro většinu profesí) zásadní: pracovní stůl a kvalitní židle. Kromě těchto hlavních bodů je vhodné hned z počátku myslet na efektivnost a sladěnost veškerých interiérových elementů. Vybíráte si pracovní stůl? Myslete na to, že v budoucnu oceníte i konferenční stolek, který by měl být ideálně vyroben ze stejného materiálu. Sladěnost barev, a to nejen nábytku, je velmi důležitá, na druhou stranu – strojenost je nežádoucí. Jak jsem již zmínil výše, nejdůležitější je pracovní stůl s pohodlnou židlí. Pracovní stůl není vhodné umístit proti oknu ani před oknem. V prvním případě byste mohli být rušeni děním za oknem, popř. by Vás ozařovali sluneční paprsky. A v druhém případě by Vás při práci na počítači také rušilo slunce. Veškeré umístění nábytku a dalších kancelářských doplňků se odvíjí od lokace stolu.

Nezapomeňte na kvalitní osvětlení

Jak to tak bývá, přesčasům se nevyhnete. Přirozené světlo je pro lidské oči mnohem příznivější než umělé. Dle nových studií lidské oko nejhůře snáší kombinaci světla slunečního a umělého. Ovšem míra kvality denního osvětlení závisí spíše od místa kanceláře, nikoliv od jejího vybavení. Nejen při výběru interiérového osvětlení se nevyplácí šetřit, nábytek a další pracovní doplňky budete využívat roky, popř. je později můžete prodat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Dekorace a pracovní doplňky do kanceláře

Žádný člověk se neubrání tomu, aby nesoudil člověka podle prvního dojmu. Během prvního dne v nás první dojmy obvykle převládají. Díky tomu je nežádoucí, abychom si z pracovní kanceláře udělali „cirkus” nebo rodinné album. Při vybírání pracovních doplňků a dekorací se držte dvou hesel: střídmost a elegance. Pokud jde o často používané pracovní doplňky, dejte přednost kvalitě a efektivnosti.

Nemáte na zařizování kanceláře čas?

Chcete, aby Vaše kancelář byla dokonalá a zároveň si nechcete lámat hlavu se zdlouhavým zařizováním? Existuje profesionální řešení v rámci společnosti Top Office. Tato firma při vypracování návrhu kanceláře klade důraz na individuální požadavky, efektivnost a povolání klienta. Nemusíte se bát přemrštěné ceny, protože návrh interiéru kanceláře získáte zcela zdarma.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
patrik-burian-web

Předání firmy managementu je náročný proces na několik let | Patrik Burian (SvětKaravanů.cz)

marian-kamenistak-web

Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
pavel-hadrbolec-web

Finanční ředitel T-Mobilu: Jak se buduje zdravá firma? | Pavel Hadrbolec

Inzerce