Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak si zařídit domácí kancelář?

Práce z domu je nezastavitelný boom poslední doby. Nejen freelanceři a umělci využívají domácího pohodlí k navození té správné tvůrčí atmosféry. Mnoho šéfů dopřává svým zaměstnancům volnost a umožňuje jim pracovat z domu i v klasických povoláních. Jediné co očekávají je splněná práce.

Pokud vaše povolání umožňuje práci z domu, určitě je to výhoda. Ale já osobně nevím, jestli vám pogratulovat nebo vás litovat. Práce z domova vyžaduje obrovskou disciplínu a organizovanost. Volný režim totiž často svádí k prokrastinaci, flákání s nohami na stole, sledování oblíbeného pořadu nebo neodkladný úklid. Zkrátka všechno to, od čeho jste v klasické kanceláři izolovaní.

Většinu rizik ale můžete snížit vhodným zařízením. Jak?

Nejlépe se pracuje u denního světla

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nejlepším místem pro domácí kancelář je samostatná místnost, ve které vás nebude nikdo rušit ani rozptylovat. Ne každý si ale vyčlenění samostatné místnosti může dovolit. Dobře poslouží i roh v obývacím pokoji nebo v ložnici. Co nejdále od televize a co nejblíže oknu. Denní světlo je nejšetrnější a nejzdravější pro vaše oči, které se při práci pomaleji unaví.

Pokud u okna sedět nemůžete, využijte kombinace stropního osvětlení a kvalitní stolní lampičky.

U stolu často strávíte celý den

Když řeknete práce z domova, možná se už vidíte jak pracujete v leže na gauči nebo třeba v posteli. Dlouho by vám to ale pohodlné nebylo a vaše záda by vám příliš nepoděkovala. To jak a u čeho sedíte ovlivňuje nejen vaše zdraví, ale také váš výkon.

A právě tady nám začíná ta zábavná část celého vybavování domácí kanceláře – vše sladit do posledního detailu.

Ať už koupíte masivní stůl prodávaný v celku nebo zkombinujete materiál desky tak, aby barevně ladil s nohami stolu, vybírejte dobře. Přece jenom u něj strávíte celý pracovní den. Na výběr máte nejrůznější tvary, délky a šířky stolů, vybírat můžete podle vašich potřeb.

Pokud jste vyšší postavy, bude pro vás vhodný stůl s nastavitelnou výškou – předejdete zdravotním potížím.

Šetřit na židli? Neexistuje!

Jestli si můžete dovolit investovat jen do jedné položky ve vaší kanceláři, měla by to být židle. Musí být polohovatelná s opěrkami rukou i hlavy. Nikdy židli nekupujte bez vyzkoušení. Židle na kolečkách navíc zaručí, že u práce nebudete strnulí.

Organizovanost zvyšuje efektivitu

A snižuje riziko prokrastinace. Pokud budou mít všechny věci ve vaši domácí kanceláři vlastní místo a nebudete muset každou drobnost hledat, vydržíte se na práci koncentrovat lépe a déle. Dostatečný počet zásuvek a úložných prostor vám pomůže mít o svých věcech přehled.

Při zařizování kanceláře přemýšlejte nad každou drobností, kterou můžete byť jen párkrát potřebovat. Budete vyřizovat korespondenci? Pořiďte si nůž na obálky a zásobu poštovních známek. Budete manipulovat s citlivými daty, které se nesmí dostat do špatných rukou – pořiďte si skartovačku.

Mějte při ruce psací potřeby – důležité věci si pište do diáře nebo na lístečky. Někteří lidé využívají k dodržování harmonogramu nástěnné tabule, a povinnosti tak mají neustále na očích. Můžete si pořídit také whiteboard nebo korkovou tabuli. V kombinaci se špendlíky a papírovými lístečky na své povinnosti nikdy nezapomenete.

Doplňky dotvoří atmosféru

Ačkoliv se jedná o kancelář, i tak se v ní potřebujete cítit pohodlně. Proto přichází poslední část vybavování a tou jsou doplňky. Je jedno, jestli máte kolem sebe rádi květiny, fotografie nebo jiné předměty, navoďte si ve svém koutku tu správnou pracovní atmosféru.

Důležité ale není jen vybavení, jde především o osobní režim každého z nás.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce