Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak si vydělat peníze, když akciové trhy padají? Short Selling

Zajímá Vás, jak vydělat finance, když akciové trhy klesají? Zjistěte, jak obchodovat, když jsou trhy ve volném pádu, pomocí short sellingu.

Akciové trhy mají obecně tři trendy: rostoucí, klesající a trh jdoucí do strany. Prodej neboli short sell, jak se tomu říká v angličtině, umožňuje investorům vydělat peníze na poklesu finančních aktiv.

Zajímá Vás, jak vydělat finance, když akciový trh padá? Jak byste měli obchodovat, když jsou trhy ve volném pádu?

Řešením je spekulativní investice – prodej finančního aktiva, které nevlastníte – short selling.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co je to short selling?

Short selling neboli krátký prodej je prodej finančního instrumentu bez toho, aniž byste ho vlastnili. Short selling umožňuje spekulovat na pokles ceny finančního aktiva.

Proces krátkého prodeje finančního aktiva je následující:

  1. Klient si půjčí titul od svého brokera.
  2. Klient prodá finanční instrument a očekává snížení tržní ceny.
  3. Jakmile cena instrumentu klesne, klient koupí ten samý počet cenných papírů.
  4. Klient vrátí titul brokerovi a obdrží rozdíl mezi cenou, za kterou bylo aktivum koupeno a cenou v okamžik prodeje finančního aktiva.

Konkrétní příklad short sellingu

Vzorec pro výpočet zisku z krátkého prodeje je:

(prodejní cena – kupní cena) x počet cenných papírů

Příklad short sellingu:

  • Investor si založí obchodní účet s vkladem 1000 USD.
  • Chce učinit krátký prodej 2 akcií Apple: cena akcie je 500 USD.
  • V obchodní platformě klient jednoduše klikne na tlačítko sell/prodej.
  • Cena akcií Apple klesne na 490 USD.
  • Klient zavře obchodní pokyn.
  • Zisk z této prodejní pozice je 500 (otevírací cena) – 490 (zavírací cena) x 2 (počet prodaných akcií) = 20 amerických dolarů

Short selling je nejjednodušší provádět s deriváty jako jsou CFD neboli rozdílové smlouvy. Obchodník může v obchodní platformě aktivum prodat bez toho, aniž by ho vlastnil. Transakce bude rozdíl mezi otevírací cenou pozice a zavírací cenou pozice.

Na kterých finančních instrumentech lze provádět short selling

Short selling byl několikrát zakázán různými regulátory a ne všechny finanční instrumenty lze short sellovat. Tyto zákazy mají omezený efekt v čase, protože pokud má akcie fundamenty, které nejsou dobré, cena akcie spadne i tak.

Ne všechny finanční instrumenty jsou dostupné pro short selling. Hlavním důvodem je likvidita: pokud není finanční aktivum dostatečně likvidní, je na trhu nižší poptávka a náklad na půjčení daného aktiva se stává příliš vysoký.

Obecně je short selling nejjednodušší na derivátových finančních instrumentech. Nejnižší náklady jsou na trhu foreign exchange neboli Forex a na trhu s akciovými indexy.

Výhody short sellingu

Jedna z největších výhod CFD je možnost obchodovat, když ceny rostou, ale také klesají.

Výhody short sellingu CFD jsou:

  • nízké náklady
  • široká škála dostupných instrumentů (akcie, indexy, měnové páry, futures, komodity, dluhopisy, ETF fondy).

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
karel-novotny-web

Marketing ve firmě: Jak ho nastavit a řídit efektivně? | Karel Novotný

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce