Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak si vybudovat pasivní příjem na internetu? Málo práce za hodně muziky…

S rozmachem internetu se objevila celá řada nových obchodních příležitostí. Objevily se také zajímavé možnosti pasivního příjmu, aniž by byly nutné značné investice. Většina podobných obchodů není 100% pasivní, dokáží ale s minimem práce vydělávat. Trpělivý a cílevědomý obchodník se může tímto způsobem i živit.

Inzerce

Co je zajímavého na pasivním příjmu?

Většina lidí chodí do práce, investuje čas a za něj dostává peníze. Tento způsob je však dost limitovaný, protože času máme omezeně. Proto není na škodu vymyslet způsob, jak investovat jednorázovou vstupní investici a poté z ní dlouhodobě profitovat s minimem další práce. Obvykle musíte investovat dost úsilí či peněz do rozběhnutí pasivního příjmu, zejména zpočátku jsou zisky velmi malé. Po určité době ale může zejména kombinace různých aktivit generovat zajímavý zisk a nevyžaduje vaši neustálou pozornost.

Prodej fotografií, ilustrací, audia a videa

Existuje nespočet různých agentur nabízejících prodej vašich digitálních děl. Nahrajete svoje soubory a agentura je následně prodává a platí vám provizi z prodeje. Provize je obvykle nízká, někdy dosahuje i méně než 20 %. Na druhou stranu se nemusíte prakticky o nic starat a v případě nedostatku času prostě třeba půl roku netvoříte, přesto vaše nahraná díla stále vydělávají. Nejčastěji se prodávají fotografie a ilustrace, ale existují i agentury obchodující s videem, audio soubory, 3D modely a texturami.

Fotobanka Shutterstock
Fotobanka Shutterstock

Prodej reklamy a odkazů

Majitelé webových stránek mohou poměrně snadno generovat pasivní příjem z prodeje reklamy a odkazů. Buď můžete využít různých reklamních systémů, jako je Google AdSense či Sklik, nebo můžete inzerenty shánět vlastními silami. První možnost je jednoduchá a téměř bezpracná, druhá zase generuje podstatně větší zisk.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Affiliate prodej

Pokud máte webové stránky a neprodáváte reklamu přímo, můžete zkusit affiliate (partnerský) prodej. Umístíte na své stránky odkaz či banner prodejce, který nabízí partnerský program. Pokud na takový odkaz či banner uživatel klikne a následně u obchodníka nakoupí, dostanete určitou provizi z nákupu. Ta se obvykle pohybuje od několika procent až po desítky procent v závislosti na produktu.

V České republice se již tento způsob podnikání poměrně rozšířil, takže není problém sehnat zajímavé partnerské projekty.

Dropship

Český internet zažívá boom e-shopů, přesto jsou stále možnosti k dalšímu rozvoji. Vytvořit e-shop je s pomocí dostupných open source řešení celkem jednoduché, nicméně jeho provoz již úplně jednoduchý není. Zajímavou možností je tzv. dropshipping.

Vy provozujete e-shop, ale objednávky se ve skutečnosti pouze přeposílají výrobci či skladu a ti objednávky vyřizují a rozesílají. Váš zisk je zpravidla citelně nižší, než kdybyste vše vyřizovali sami, ale nemusíte se téměř o nic starat. Pokud naleznete zajímavý produkt k dropship prodeji, máte zisk prakticky jistý.

Shrnutí

Počet uživatelů internetu stále roste a s tím rostou i možnosti příjmu. Na rozdíl od klasického schématu práce po určitou dobu za fixní sumu můžete vyzkoušet různé způsoby pasivního obchodování na internetu. Jestli tvoříte nějaká vlastní digitální díla, můžete je nabízet k prodeji prostřednictvím různých agentur. Majitelé webových stránek mohou generovat příjem z prodeje reklamy, odkazů a z účasti v partnerských programech. Šikovní obchodníci mohou zase generovat příjmy z dropship e-shopů.

Všechny tyto možnosti vyžadují určité vstupní znalosti a trochu snahy, z dlouhodobého hlediska však mohou generovat zajímavé příjmy s minimem další práce.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Mgr. Zbyněk Buřival

Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

psi

Před 11 roky

buřivale buřivale, do roka a do dne…se naučíš psát..kde je ten článek „Jak si vybudovat pasivní příjem na internetu?“ tohle dílo je snad jedině o tom, jak můžeme monetizovat..

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce