Inzerce

Jak si vybudovat pasivní příjem na internetu? Málo práce za hodně muziky…

S rozmachem internetu se objevila celá řada nových obchodních příležitostí. Objevily se také zajímavé možnosti pasivního příjmu, aniž by byly nutné značné investice. Většina podobných obchodů není 100% pasivní, dokáží ale s minimem práce vydělávat. Trpělivý a cílevědomý obchodník se může tímto způsobem i živit.

Inzerce

Co je zajímavého na pasivním příjmu?

Většina lidí chodí do práce, investuje čas a za něj dostává peníze. Tento způsob je však dost limitovaný, protože času máme omezeně. Proto není na škodu vymyslet způsob, jak investovat jednorázovou vstupní investici a poté z ní dlouhodobě profitovat s minimem další práce. Obvykle musíte investovat dost úsilí či peněz do rozběhnutí pasivního příjmu, zejména zpočátku jsou zisky velmi malé. Po určité době ale může zejména kombinace různých aktivit generovat zajímavý zisk a nevyžaduje vaši neustálou pozornost.

Prodej fotografií, ilustrací, audia a videa

Existuje nespočet různých agentur nabízejících prodej vašich digitálních děl. Nahrajete svoje soubory a agentura je následně prodává a platí vám provizi z prodeje. Provize je obvykle nízká, někdy dosahuje i méně než 20 %. Na druhou stranu se nemusíte prakticky o nic starat a v případě nedostatku času prostě třeba půl roku netvoříte, přesto vaše nahraná díla stále vydělávají. Nejčastěji se prodávají fotografie a ilustrace, ale existují i agentury obchodující s videem, audio soubory, 3D modely a texturami.

Fotobanka Shutterstock
Fotobanka Shutterstock

Prodej reklamy a odkazů

Majitelé webových stránek mohou poměrně snadno generovat pasivní příjem z prodeje reklamy a odkazů. Buď můžete využít různých reklamních systémů, jako je Google AdSense či Sklik, nebo můžete inzerenty shánět vlastními silami. První možnost je jednoduchá a téměř bezpracná, druhá zase generuje podstatně větší zisk.

Affiliate prodej

Pokud máte webové stránky a neprodáváte reklamu přímo, můžete zkusit affiliate (partnerský) prodej. Umístíte na své stránky odkaz či banner prodejce, který nabízí partnerský program. Pokud na takový odkaz či banner uživatel klikne a následně u obchodníka nakoupí, dostanete určitou provizi z nákupu. Ta se obvykle pohybuje od několika procent až po desítky procent v závislosti na produktu.

V České republice se již tento způsob podnikání poměrně rozšířil, takže není problém sehnat zajímavé partnerské projekty.

Dropship

Český internet zažívá boom e-shopů, přesto jsou stále možnosti k dalšímu rozvoji. Vytvořit e-shop je s pomocí dostupných open source řešení celkem jednoduché, nicméně jeho provoz již úplně jednoduchý není. Zajímavou možností je tzv. dropshipping.

Vy provozujete e-shop, ale objednávky se ve skutečnosti pouze přeposílají výrobci či skladu a ti objednávky vyřizují a rozesílají. Váš zisk je zpravidla citelně nižší, než kdybyste vše vyřizovali sami, ale nemusíte se téměř o nic starat. Pokud naleznete zajímavý produkt k dropship prodeji, máte zisk prakticky jistý.

Shrnutí

Počet uživatelů internetu stále roste a s tím rostou i možnosti příjmu. Na rozdíl od klasického schématu práce po určitou dobu za fixní sumu můžete vyzkoušet různé způsoby pasivního obchodování na internetu. Jestli tvoříte nějaká vlastní digitální díla, můžete je nabízet k prodeji prostřednictvím různých agentur. Majitelé webových stránek mohou generovat příjem z prodeje reklamy, odkazů a z účasti v partnerských programech. Šikovní obchodníci mohou zase generovat příjmy z dropship e-shopů.

Všechny tyto možnosti vyžadují určité vstupní znalosti a trochu snahy, z dlouhodobého hlediska však mohou generovat zajímavé příjmy s minimem další práce.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Mgr. Zbyněk Buřival

Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

max-kovar-web

Logistika: V čem se liší výrobní od té v e-commerce? | Max Kovář (Skladon)

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Právě vyšlo

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
bara-novakova-web

Psychologie v copywritingu | Bára Nováková

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing zákaznické podpory e-shopu: Jak probíhá v praxi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Pro předplatitele
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Pro předplatitele
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Komentáře

psi

Před 10 roky

buřivale buřivale, do roka a do dne…se naučíš psát..kde je ten článek „Jak si vybudovat pasivní příjem na internetu?“ tohle dílo je snad jedině o tom, jak můžeme monetizovat..

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy