Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak si vybrat nájemníka? Opatrnosti není nikdy nazbyt

Chystáte se pronajmout svůj byt? Pak se vám budou hodit rady, jak nenaletět při výběru nájemníka. Roli při výběru může hrát třeba Instagram i váš instinkt. Nenechte se napálit a vyberte si toho pravého.

Podle statistik se na každý nabízený byt přihlásí zhruba 30 nájemců. Výběr máte tedy opravdu pestrý a můžete si na něm dát záležet. Ještě než začnete s prohlídkami, je dobré si upřesnit, jaké jsou vaše priority. Sepsali jsme pro vás 7 bodů, na které je dobré při pronájmu myslet.

První kontakt

Do třídění se můžete pustit hned zkraje, a to tehdy, když vás zájemci poprvé kontaktují. Zvolili e-mail či sms zprávu? Obsahovala všechny náležitosti, které by obsahovat měla? Tedy oslovení, důvod zprávy, slušné vyjadřování, rozloučení, podpis? Pak je vše v pořádku. V opačném případě dejte ruce pryč. To samé platí u telefonátu. Pokud se zájemce ani nepředstaví, těžko to bude vhodný nájemník.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Sociální sítě

Prošel zájemce první vlnou? Nyní je dobré, trochu si na něj posvítit. V dnešní době to není vůbec nic těžkého. Stačí otevřít sociální sítě a zájemce si vyhledat. Jak na vás jeho profil působí a jak se na něm vyjadřuje? Díky sociálním sítím budete předběžně vědět, co vás čeká a můžete se na to potřebně připravit. Například pokud má muž či žena hodně fotek se zvířaty, můžete se ho zeptat, zda chce mít v bytě nějaké mít. Předejdete tak nepříjemnostem. Jen pozor na to, na co máte jako majitel nemovitosti právo.

Ať už se chystáte nemovitost prodat, nebo pronajímat, myslete i na to, jak ji prezentujete na fotografiích: Jak nafotit nemovitost, aby nevypadala jako zámek hrůzy

7 vteřin

Přesně tolik času nám trvá, utvořit si první dojem. A často bychom se právě podle tohoto instinktu měli řídit. Přišel zájemce na prohlídku včas? Má slušné a čisté oblečení? To vše o člověku vypovídá. Pokud se vás převládá špatný pocit, zájemce si ze seznamu vyškrtněte.

Hlavně žádné dluhy

To poslední, co byste chtěli od svého nájemníka, jsou dluhy z minulosti. Předejít se tomu částečně dá. Stačí zkontrolovat insolvenční rejstřík, ve kterém jsou uvedení dlužníci. Případně mrknout i do dalších registrů neplatičů. Nicméně pozor na to, že přístup do některých z nich je zpoplatněný.

Nedělejte unáhlená rozhodnutí

I když vám bude zájemce sebevíc sympatický, nerozhodujte se ukvapeně a nechte si čas na rozmyšlenou. Na konci prohlídky tedy zájemci sdělte, že máte ještě další prohlídky a do dvou dnů se mu ozvete, jestli se na pronájmu bytu domluvíte. Na vše se podívejte v klidu, s odstupem času a vyberte si toho nejvhodnějšího nájemníka.

Nájemní smlouva je samozřejmost

Při slově smlouva se zájemce ošívá? Pak se s ním rychle rozlučte. Nájemní smlouva by měla být při pronájmu bytu samozřejmostí, a to i pokud pronajímáte byt kamarádům. Smlouvu je dobré konzultovat s právníkem.

Kauce až 6 měsíčních nájmů

I kauce vám pomůže oddělit slušné zájemce od těch méně spolehlivých. Zároveň vám poskytne jistotu, pokud se například nájemník rozhodne odstoupit od smlouvy ze dne na den. Můžete požadovat až šest měsíčních nájmů (bez započtených energií). Výše kauce by se mělo pohybovat podle toho, jak je byt starý a vybavený. Většinou se kauce pohybuje kolem dvou nájmů.

The best HTML Articles are availalbe on our website in many categories: HTML, CSS, jQuery and free online tools. Browse our articles to learn web content composing!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce