Inzerce

Inzerce

Jak propustit zaměstnance, s jehož výsledky nejste spokojeni?

Nikdo nemá rád věčné dohadování se zaměstnancem, který prostě neodvádí svou práci dobře. Co máte v takovém případě dělat, jak s ním spolupráci rozvázat a na co při výpovědi myslet?

Dát zaměstnanci výpověď (tedy jednostranné ukončení pracovněprávního vztahu) jen tak bezdůvodně nejde. Zaměstnavatel může dát zaměstnanci výpověď pouze z důvodů uvedených v zákoníku práce, jinak je výpověď neplatná. Výpověď musí být písemná a důvody musí být jasně popsány, nestačí pouhý odkaz na zákon. Jasně musí být také vymezeno chování zaměstnance, které k výpovědi vedlo.

Jaké důvody připadají v úvahu u zaměstnance, se kterým nejsme spokojeni?

Jednak to jsou tzv. neuspokojivé pracovní výsledky. Např. zaměstnanec neplní stanovený plán. Z tohoto důvodu je možné zaměstnanci dát výpověď, pokud byl v posledních 12 měsících písemně vyzván k odstranění těchto nedostatků, přesto je ale v přiměřené době neodstranil. Právo zaměstnavatele k stanovení plánu však není bez mezí. Musí se vždy jednat o úkoly přiměřené ke sjednanému druhu práce, úkoly splnitelné a pro jejich splnění musí zaměstnavatel vytvořit vhodné podmínky.

Druhým důvodem pak může být nesplňování požadavků. Jedná se např. o situaci, kdy zaměstnanec (řidič) ztratí řidičské oprávnění a není tedy zaměstnavateli k užitku. Může však jít i o jiné požadavky, např. jazykové znalosti. Zaměstnavatel však musí zaměstnanci vždy dát příležitost dané požadavky doplnit.

Neopatrnost zaměstnavatele při propouštění se mu může ve výsledku vrátit jako bumerang a velmi se prodražit, proto doporučujeme se v konkrétní situaci poradit s odborníkem.

Ondřej Preuss
advokát a zakladatel služby DostupnýAdvokát.cz

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

Právě vyšlo

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Nejoblíbenější

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

libor-pospisil-web

VIDEO: Libor Pospíšil: Většinu času trávím pozorováním lidí

jenda-perla

VIDEO: Jenda Perla: Jak vytvořit vlastní online kurz a proč ten jeho neuspěl?

pocitac-ruka-prst-web

Příklady řízení online reputace. Jaké ponaučení si z nich odnést?

ondrej-obluk-web

Ondřej Obluk (Ogilvy): Úspěch v reklamě, propichování bublin, odkaz Davida Ogilvyho

Inzerce