Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak prodat web za 100.000 Kč do 12 hodin od spuštění?

Nedávno jsem se účastnil prvního Internet marketing srazu v Ostravě, kde se sešlo spoustu zajímavých lidí. Lákadlem na tuto akci byla také informace o tom, že zde bude zveřejněna informace o prodeji webu vytvořeném za 2 dny za 100.000 Kč.

Samotný sraz začal představením účastníků, kterých se sešlo třicet pět, což je krásný počet. Poté si vzal slovo Michal Kubíček a začal povídat o tom, co se mu stalo a jak se vlastně uskutečnil prodej webu za 100.000 Kč. Aby byl projekt úspěšný a pro investora zajímavý, měl by dle Michala splňovat následující tři faktory.

Potřeba pro tvorbu webu

„Většina kvalitních webů vznikla z určité potřeby. Všichni určitě znáte příběhy o tom, jak vznikl Facebook, eBay nebo Google. Vždy se vycházelo z nějaké potřeby autora projektu. Tuto potřebu ale neměl jen on sám, ale daleko větší skupina lidí, která pro samotný projekt znamená cílovou skupinu uživatelů, kteří možná budou mít zájem projekt využívat.“

Potřeba u Michala vznikla ve chvíli, kdy mu někdo ukradl prsten s diamantem. Jelikož na policii nezjistili nic, co by s případem nějak hnulo, rozhodl se Michal vytvořit web kradene.cz, na kterém by lidé mohli popsat své odcizené věci. A právě tento web se stal předmětem prodeje.

Potřebu dát veřejně znát, že vám někdo odcizil nějaký předmět, má mnohem více lidí než sám Michal. Cílová skupina je tedy jasně stanovená: jsou to všichni lidé, kteří byli okradeni. „Podle statistik z města Ostravy se za loňský rok objasnilo pouze 2,7 % případů krádeže, což je žalostně málo. Tato skutečnost zvyšuje možnost využití právě pro takový web,“ dodává Michal.

Způsob oslovení cílové skupiny

Dalším důležitým faktorem je způsob oslovení cílové skupiny. Měli byste si připravit, kde a jakým způsobem oslovíte cílovou skupinu. Možností oslovení je několik a přípravu oslovení byste neměli nikdy podcenit. „Pokud někdo řekne, že jeho projekt je pro všechny, znamená to ve výsledku, že určen pro nikoho,“ vysvětluje Michal.

Michal pro oslovení cílové skupiny použil především sociální síť Twitter, kde má vybudovanou velkou základnu followerů. Zpráva o krádeži a novém projektu se zde šířila velkou rychlostí. Dále Michal využil publikaci tiskové zprávy na serveru Lupa.cz. V této chvíli měl dle Michalových slov tento web 1400 návštěv v den spuštění, což je velké množství oslovených lidí.

Vášeň pro projekt

Aby byl projekt úspěšný, měl by jeho autor mít pro tento projekt vášeň. Tato vášeň nutí autora na projektu stále více a více pracovat, posouvat projekt dále a nezanedbávat jej. Pokud nemá autor vášeň pro projekt, tak se většinou stává, že je projekt neudržovaný, zanedbaný a „žije si svým vlastním životem“. V tomto momentě z tohoto projektu nikdy nebude úspěšný projekt.

„Do tohoto projektu bych nevložil tolik vášně, jako do něj vloží nový majitel, jelikož do něj musel investovat a už se na tento projekt dívá úplně jinak,“ popisuje situaci Michal. „Touto fází se již bude muset zaobírat nový majitel,“ dodává s úsměvem.

Kdo je kupující a v čem vidí potenciál?

Abych vás déle nenapínal, kupujícím je Jakub Čižmař, který vidí v projektu velký potenciál. Chce pomáhat lidem v jejich těžkých životních situacích, kdy byli okradeni. Dále chce spojit tento projekt se svou dosavadní činností bazarymesec.cz a zvednout mínění o bazarech, které obecně panuje. Spousta lidí si totiž myslí, že jsou zde jen kradené věci, a právě toto myšlení chce Jakub změnit.

Jsem zvědav, jak moc se tento projekt vyvine a přeji mnoho úspěchů.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky "Nenuťte uživatele přemýšlet". Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Komentáře čtenářů: 14

  1. Radek Strouhal

    -

    Zní to sice jako hezký a inspirativní příběh, ovšem každý kdo se v tomto oboru pohybuje asi tuší, že částka 100 000 Kč za takový je hodně přestřelená. Nerad bych se Jakuba dotknul, ale myslím si, že to nebyl výhodný kup. Myšlenka webu je možná dobrá, ale stojí za 100 tisíc? Samotný web si mohl Jakub vytvořit za odpoledne, jak vidím, je to klasicky WordPress a nějaký katalogový systém (případně se to dá nějak poladit díky Custom post types). Nechci se řadit mezi klasické Webtržnické rýpali, ale za 100 tisíc mohl mít Jakub web na úplně jiném levelu. Ale aspoň teď může říkat, že má web od českého SEO mistra :)

    Odpovědět
    • Jiří Rostecký

      -

      Souhlasím. Také v tom nevidím takovou cenu ani potenciál. Je to klasický WordPress, udělat takový web je opravdu na pár minut – hodin. Nápad je zajímavý, ale nevím, jestli se to uchytí, na což jsem zvědav. Rozhodně bych za něj nedal tolik. Návštěvnost z Lupy také opadne. Budu ten web sledovat a jsem zvědavý, jak se vyvine.

      Odpovědět
    • Ing. Jan Kvasnička

      -

      Já bych to zase tak černě neviděl. Jakub to má hodně promyšleno. Především spojení se svým stávajícím zaměřením. Ano, je to WordPress s úpravami a počeštěním a nejspíše to bude Jakub celé předělávat, ale v rámci této investice získal jak hodnotné domény, tak především člověka s obrovskými zkušenostmi, Michala. Navíc Jakub není žádný zelenáč a myslím si, že se s tím popere. Také budu projekt i nadále sledovat.

      Odpovědět
  2. machrhoumr

    -

    Z obchodního pohledu – nechápu, nechápu tak, že mi z toho zůstává rozum stát. Každopádně obrovská gratulace Michalovi Kubíčkovi za super deal.
    Z osobního pohledu (kdy znám kupujícího a syna Jakuba) chápu počin, nechápu cenu. I když se na to podívám z pohledu nového majitele, kdy on zřejmě radši někomu zaplatí nápad, než aby jej kopíroval, opět nechápu cenu. Otázkou je, zda nebylo v ceně něco víc, což by byla jediná opodstatňující myšlenka. A nebo je vše jinak, zřejmě se brzy dozvím.

    Odpovědět
  3. psi

    -

    jen blázen by to koupil za 100 fíků..web udelany za den s pár denní nebo týdenní návštěvností z lupy nebo twitteru, bože..píchnout toho stováka do seo a propagace, tak prosím, ale takhle?..tohle spíš bude fail jako blázen :)

    Odpovědět
  4. Jarda

    -

    Mě tady baví ty komentáře o přestřelené částce a že byste vy něco podobnýho udělali taky. A co vám bránilo to udělat…?

    Odpovědět
  5. chico

    -

    Nehlede na to jestli tech 100k je skutecnych, zda to jsou penize ci sluzby. Tak po prodeji ty obrazkovy aplikace fcb jsem se utvrdil ve skutecnosti ze vydani PR zpravy o prodeji webu/sluzby za neuveritelnou castku je nejlepsi zpusob propagace.

    Mimochodem napriklad ten prekladac co se na jare prodal na wt m porad stejnyho majitele…

    Odpovědět
    • Rumcajs

      -

      Musim se priznat, ze jsem byl zvedavy, co je to za web, o kterem Michal psal na twitteru. Nakonec je to tenhle kratky joke. Michal je borec.

      Odpovědět
      • Ing. Jan Kvasnička

        -

        Ta částka je skutečná, bez jakýchkoliv služeb.
        Nevím, proč si myslíte, že je to „joke“. Soudit projekt, který je ve fázi, kdy jej převzal nový majitel a bude jej celý předělávat, je myslím zbytečné. Dejte Jakubovi čas, aby se v tomto projektu realizoval a poté můžeme soudit, zda to byla dobrá nebo špatná investice. Sám jsem také moc zvědav jakým způsobem se bude projekt vyvíjet, ale určitě bych jej v této fázi neodsuzoval.

        Odpovědět
        • classc

          -

          pokud to bude cely predelavat tak proc to vubec kupoval??!!

          Odpovědět
  6. Jakub Čižmař

    -

    Dobrý den všem! Konečně jsem se odtrhl od webu kradene.cz (:D) a pročetl jsem si všechny reakce. V první řadě bych vás rád ubezpečil, že se nejedná o žádný fake a že jsme tento projekt za zmíněnou částku opravdu koupili.

    Proč jsme zaplatili tolik peněz? Protože se jedná o bezvadný nápad na projekt a v ceně jsou také lukrativní domény, které jsou na web zaměřeny. Ano technicky se nejedná o nic složitého a opravdu bych byl takový web schopen vytvořit za jeden den. O to tady ale nejde…

    Jde o to, že Michal byl v tomto případě osobně zainteresován (okraden). Tudíž objevil díru na trhu a rozhodl se tuto díru zaplnit. Michal velmi dobře ví, jaký se v tomto projektu skrývá potenciál a kdybych vytvořil konkurenční projekt na volné víceslovné doméně, nevím nevím jak bych konkuroval jeho znalostem a pracovníkům jeho týmu, kteří by na webu usilovně pracovali.

    Michal nebyl ochoten prodat web za nižší částky, proto jsme také nabídli tolik peněz. Když se na to ale podívám z toho pohledu, že máme bezvadný projekt, který nám udělá velkou reklamu, jsem pevně přesvědčen o tom, že investice špatná nebyla v žádném případě.

    Uvidíme, kam se mi tento projekt podaří posunout, nechvalme dne před večerem, ovšem flintu bych do žita určitě neházel ;)

    Odpovědět
    • Lukáš Král

      -

      Kubo fandím ti a připomínám nabídku pomoci v oblasti marketingu…
      Ale udělal si tím nákupem svým blízkým, přátelům, ale i známým více starostí nad tím, co tě čeká a jestli to zvládneš, než radosti sobě či rodině, která má s tebou business.

      Odpovědět
  7. Zabka

    -

    Pokud to novemu majiteli pomuze tak proc ne, ale z mojeho pohledu se ten web:

    – tezko zmonetizuje
    – tezko sezene stalou komunitu
    – tezko bude predbihat facebook eventy okradenych
    – nevim jak muze zvednout duveryhodnost bazaru (jako aseo?;)
    – ma opacnou cilovku nez bazary
    – po prodeji zustaly volne konkurencni domeny (viz. wt)

    A spousty dalsich veci. Asi nejvetsi uzitek pro provozovatele bazaru bych videl v zlepseni karmy…

    Pokud se novemu majiteli do 2 let podari rozjet tak ze jeho vyuzivani bude v CR standard pak klobouk dolu, ale ja tomu davam 5% sanci.

    Odpovědět
  8. Lukáš Voplakal

    -

    Zdravím, náhodou jsem narazil na tento článek, který je již nějakou dobu starý. Jak Jakub hodnotí investici s odstupem času? Stal se projekt podporou pro jeho podnikání?

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu