Inspirace pro vaše podnikání a marketing

9 způsobů, jak posílit svůj mozek

Mozek a všechno v něm je nejcennějším kapitálem každého podnikatele a profesionála na volné noze. Je tedy třeba mu věnovat potřebnou péči a dopřávat mu stravu nejen fyzickou, nýbrž i duševní. Jak posílit váš mozek, aby perfektně fungoval?

1. Využijte své slabosti

Může se to zdát jako paradox, ale některé výzkumy skutečně potvrzují účinnost takového chování. Postavte se své slabosti, rvěte se s ní a zvítězte nad ní. Jak? Ukažme si to na příkladu: pokud jste ranní ptáče, zkuste odložit nějakou kreativní činnost na pozdní večer. Pro noční sovy to platí přesně naopak – pěkně si přivstaňte a pusťte se do práce. K čemu to je dobré? Stres, který vyvolává nutnost pracovat v době, kdy obvykle nepracujete, může váš mozek povzbudit k excelentním výkonům. (Ale také nemusí. Je proto potřeba tento postup vyzkoušet, abyste věděli, zda vám sedne.)

2. Hrajte paměťové hry

Ať už se jedná o dětské pexeso nebo náročnou Lumosity, aktivní práce na zlepšení výkonnosti vaší paměti přinese své ovoce. Paměť je klíčem k tomu, abyste skutečně byli chytří – a ne jen tak vypadali. Dokážete si nyní v mysli vybavit vše, co jste se naučili a zapamatovali si? Asi ne, ale s tréninkem můžete velmi výrazně zdokonalit svou dovednost vylovit z hlubin paměti právě ty informace, které zrovna potřebujete.

3. Používejte mnemotechnické pomůcky

Mnemotechnické pomůcky skutečně fungují a rozšíří tak váš paměťový potenciál, zároveň se při jejich vytváření můžete dobře bavit a vytvářením nových asociací nepochybně procvičíte svůj mozek. Spojením jména člověka s jeho zaměstnáním nebo zájmem navíc vytváří win-win situaci: vytváření logických asociací je legrační a navíc dobře poslouží, když bude potřeba onu osobu představit někomu třetímu nebo vhodně projevit svůj zájem.

4. Zvedněte obočí

Tento tip může vypadat poněkud hloupě, ale nebojte, má své odůvodnění. Asi ho budete radši provádět v soukromí než třeba v tramvaji, každopádně to zkuste: zvedněte obočí a pořádně doširoka otevřete oči. Tímto jednoduchým, malým pohybem dojde k vyplavení množství adrenalinu, což vás probere a povzbudí.

5. Čtěte knížky, které posunou vaše hranice

Četba je pro všechny profesionály naprosto nezbytnou součástí všední praxe. Díky čtení se rozvíjí nepřeberné množství dovedností: kromě vašich profesních dovedností (v případě četby odborné literatury) si čtením osvojujete mateřský či cizí jazyk, což zlepší vaše vyjadřování; při četbě se zapojují četná centra mozku a cvičíte svou paměť, pozornost, a řadu dalších elementárních dovedností. Čtěte, čtěte, čtěte. Aspoň jednu knížku za měsíc.

Pokud si navíc vyberete knihu z oblasti, která vám není zcela blízká, můžete si tak pozoruhodně rozšířit vaše obzory. Ať se již jedná o odlišný názor či zcela neznámý obor lidské činnosti, takováto četba vás vytrhne z běžné rutiny a donutí vás přemýšlet.

6. Zkuste nové koníčky

Experimentujte se zájmy a činnostmi, které nasměrují vaše soustředění do oblasti, která je pro vás nová. Pěstování jakéhokoliv mechanického zájmu – od pletení až po tenis – zároveň rozvíjí specifickou oblast vašeho mozku. Jakákoliv nová činnost, kterou vyzkoušíte a ovládnete, vytvoří nové spoje ve vašem mozku a přiměje jej lépe vstřebávat nové informace a zvyky.

7. Dobře jezte

Organismus potřebuje výživu. Dobře vyvážená strava je velmi oblíbeným a diskutovaným tématem, takže není problém sestavit takový jídelníček, který je právě pro vás ideální – vzhledem k vašemu věku, pohlaví, náročnosti práce, zdravotnímu stavu a třeba i specifickým chutím. Myslete na to, že mozek, který hladoví, neroste. Pokud jste se svým jídelníčkem již spokojeni, můžete přesto občas ocenit dodatečnou pomoc – například přírodní preparáty postavené na účincích ginkga, povzbuzující čaj maté nebo léčivé lapacho.

8. Cvičte

Ve zdravém těle zdravý duch – znáte? V jednoduchém rčení se ukrývá velký kus pravdy. Posilování a cvičení nejen člověku dodává dobrý pocit ze sebe sama a zvládnuté námahy, ale navíc podporuje cirkulaci krve v lidském těle a tím podporuje distribuci proteinů a živin k lidskému mozku. Silné tělo, silná mysl!

9. Dostatečně spěte

Spánek, podobně jako cvičení, zlepší každý aspekt vašeho života. Spánkový deficit již velmi brzy negativně ovlivní vaši výkonnost, a dokonce se v této situaci můžete stát i nebezpečnými sami sobě či druhým. Studie dokonce prokazují, že lidé se spánkovým deficitem se chovají podobně, jako by byli pod vlivem intoxikace. Dopřejte si tedy dostatek spánku. Pokud chcete udržet váš mozek i ve spánku aktivnější a přimět ho k vývinu, snězte před usnutím malou porci jídla s obsahem přírodního cukru – ideální je třeba kousek ovoce.

Posilování mozku evokuje myšlenku, že mozek je vlastně něco jako sval našeho těla – tato analogie je sice technicky vzato nesprávná, zato však výstižná. Když neprocvičujete svaly, slábnou a atrofují a totéž platí o našem mozku. Když svaly či mozek každý den procvičujete, naopak sílí a rozvíjí se. Cvičte svůj mozek každý den a nechte jej potýkat se s výzvami, které dosud nepoznal – a tak budete schopnější a chytřejší každým dnem.

Zdroj: https://www.openforum.com/articles/improve-memory-boost-brain-power/

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Komentáře čtenářů: 1

  1. peto

    -

    to zdvihanie obočia je zaujímavý tip asi to skusím :D http://www.extracounterstrike.net/

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu