Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Jak na vyšší návštěvnost z vyhledávačů bez vysokých pozic?

Možná se vám to zdá divné, ale na stránky umístěné ve výsledcích vyhledávání na prvním místě nemusí vždy přicházet tolik návštěvníků jako na ty ostatní, nížeji umístěné. Je důležité si totiž uvědomit, že pozice jsou při marketingu ve vyhledávačích pouze jedním z faktorů úspěchu. Jaké jsou ty další?

Návštěvnost stránek často rozhoduje o úspěchu či neúspěchu vašeho podnikání na internetu. Pokud na váš web nikdo nechodí, nepředáte lidem žádné informace ani si u vás nikdo nic neobjedná. Stálým a levným zdrojem návštěvnosti jsou například lidé přicházející z přirozených výsledků vyhledávání. Tedy návštěvníci, kteří přišli přes klíčová slova z vyhledávačů Seznam.cz či Google.cz. Pokud jste se v minulosti při SEO soustředili vždy na získání co nejvyšší pozice, na důležitá oborová klíčová slova, něco vám k úspěchu ještě chybí.

Kromě výběru vhodných slov a dalších věcí je to také optimalizace výsledků vyhledávání jako takových a vylepšování proklikovosti z vyhledávačů.

Ideální případ je takový, kdy jste na prvním místě a váš odkaz ve výsledcích vyhledávání je ten nejvýraznější a nejpopulárnější. Často tomu tak ale není. Proto se pojďme podívat na způsoby, jak zviditelnit právě naši stránku, aby ji uživatelé z vyhledávačů upřednostnili před ostatními.

1. Optimalizace titulku

Ujistěte se, že v titulku stránky zmiňujete důvod, proč by měl člověk přejít na váš web. Pokud se podíváme například na výsledek sousloví “zahradní krby”, všimneme si, že téměř žádná stránka, která se zahradními krby zabývá, nedává mně, jakožto zájemci o nákup či o získání více informací o zahradních krbech, v titulku důvody, proč bych měl přejít zrovna na tu či onu stránku:

Výsledek vyhledávání Seznam.cz zahradní krby

Na obrázku: Výsledek vyhledávání Seznam.cz pro „zahradní krby“

Jako prodejce krbů bych zvýraznil například to, že moje krby jsou levné nebo že jde o tradiční český výrobek, nebo naopak kvalitní krb německé světoznámé značky. Pochlubit se také můžu tím, že mám krb skladem a člověk si ho může ihned vyzvednout. Nebo že ho dokážu doručit do druhého dne. Pokud jsou moje krby nebo nabídka speciální nebo v čemkoliv vynikám, měl bych to v titulku zmínit.

Podívejme se nyní na to, jak to má asi vypadat. Zadejte si do vyhledávače Seznam.cz slovo parfémy a prohlédněte si titulky:

Výsledek vyhledávání na Seznam.cz pro parfémy

Na obrázku: Výsledek vyhledávání na Seznam.cz pro „parfémy“

Z obrázku zjistíte, že prodejci se vás snaží nalákat už svým titulkem. Vyzdvihují nízkou cenu (parfémy levně), velké skladové zásoby (skladem), rychlost doručení (parfémy u Vás do 24 hodin), nebo třeba kvalitu (originální značkové parfémy).

U titulku bychom také neměli zapomenout na zmínění správných klíčových slov, která se potom zobrazí tučněji a přilákají pozornost uživatele vyhledávače. To už ale většina majitelů stránek zná…

2. Optimalizace adresy

I URL adresa může hrát roli při rozhodování návštěvníků, na jakou stránku z výsledků vyhledávání přejdou. Cílem je zaujmout a v uživateli rychle vyvolat jasnou představu, o čem stránka je.

Z tohoto pohledu je jednoznačně lepší používat statické adresy, z jejichž přečtení dokážeme dobře určit, jaký obsah asi na cílových stránkách najdeme.

Víte co najdeme na těchto stránkách? http://aukro.cz/samolepici-dekorace-tapety-samolepici-dekorace-76573

Ano, samolepící tapety jako dekoraci.

A máte tušení, co najdeme na těchto stránkách? http://www.mimibazar.cz/redir.php?id=121027

Ten samý sortiment. Ale z adresy, která se zobrazuje také ve výsledcích vyhledávání na slovo “pokojové tapety” na Google.cz to nepoznáme.

Ani u adresy bychom neměli zapomenout na důležitost klíčových slov a také na délku adresy podstránek.

3. Optimalizace popisku

V popisku, který se zobrazuje pod titulkem a ve výsledcích vyhledávání, máme, co se rozsahu týče, největší prostor k tomu, abychom oslovili a přilákali uživatele na naše stránky. Proto je důležité věnovat mu pozornost.

Obsah popisku můžeme robotům vyhledávačů doporučit pomocí meta tagu description ve zdrojovém kódu, ale nemůžeme jim přikázat, aby ho použili (na rozdíl od titulku, který vyhledávač vždy bere přímo ze stránek). Šance ale razantně zvýšíme, pokud bude náš popisek pěkně čitelný, srozumitelný, k tématu a do 140 znaků.

Jestliže vyhledávač usoudí, že váš popisek není to pravé, nebo ho ve zdrojovém kódu vůbec nemáte zmíněný, vybere z obsahu stránek nejvhodnější kus textu, který jako popisek zobrazí. Pro stejnou stránku, pro různá klíčová slova může vybrat různé popisky.

Popisek v meta description se snažte upravit podle obdobných pravidel jako u titulku. To znamená, využívejte vhodně v kontextu klíčová slova, která se váží k obsahu stránek, a přesvědčte uživatele, že právě váš web stojí za to navštívit.

Podívejte se například na tento výsledek vyhledávání:

Výsledek vyhledávání na Google.cz se špatným popiskem

Na obrázku: Výsledek vyhledávání na Google.cz se špatným popiskem

V porovnání s tímto:

Výsledek vyhledávání na Seznam.cz s dobrým popiskem

Na obrázku: Výsledek vyhledávání na Seznam.cz s dobrým popiskem

Který se vám víc líbí?

Kde studovat dál

O tom, jak udělat vaši stránku ve výsledcích vyhledávání ještě více kvalitní, by se dalo hovořit ještě dlouho. Pro další studium doporučuji další zdroje:

Zamyslete se, jak optimalizaci pro vyhledávače (a v tomto případě by se mělo říct především optimalizaci pro uživatele) dělat chytřeji. Nesnažte se jenom budovat pozice, ale přemýšlejte i o proklikovosti výsledků vyhledávání.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Josef Řezníček

Josef Řezníček vede marketingovou agenturu Včeliště.cz specializovanou na obsahový a inbound marketing. Pomáhá firmám a webovým projektům získávat zákazníky a návštěvníky pomocí obsahu. Kromě toho vede online trénink optimalizace pro vyhledávače na SEOŠkola.cz, kam se můžete zapsat i vy, a to zdarma.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu