Inzerce

Jak hledat ideální pronájem kanceláře v Praze | v 5 krocích

Zakládáte společnost, rozšiřujete se, stěhujete se do lepšího…? Zkrátka hledáte z nějakého důvodu svou ideální a výhodnou kancelář k pronájmu v Praze? Právě Vám se tedy pokusíme v 5 krocích popsat, jak svou vysněnou kancelář najít.

Inzerce

Kancelář můžete hledat několika způsoby. Nejrychlejším je samozřejmě vyhledání na některém z online portálů, kterých existují desítky. Pokud ovšem preferujete osobní jednání, můžete navštívit některou z realitních kanceláří a jednat se svým agentem napřímo. Poslední, hlavní možností je hledání na vlastní pěst. Tedy vytipování vhodné lokality a osobní procházení všech dostupných budov a pídění se o všech možnostech pronájmů v nich.

Pronájem kanceláře v Praze bez provize

Osobně doporučujeme první variantu. Není nad teplo domova a přehlednou nabídku na internetu. V dnešní době, kdy většina zprostředkovatelských portálů nabízí pronájem kanceláře v Praze na několik kliknutí a veškerá jednání a prohlídky poté zařídí BEZ provize, je z našeho pohledu zbytečné trávit čas složitým osobním vyhledáním, spojeným s dlouhým cestováním.

Kancelář k pronájmu v Praze v 5 krocích

Tak, a jdeme na to. Z našeho pohledu existuje 5 základních věcí / kroků, které je potřeba zvážit před / během samotného výběru vhodných kanceláří k pronájmu.

1. Důkladné zvážení potřeb společnosti v rámci vhodných nových kanceláří

Když hledáte kanceláře, nehledáte jí na několik dní / týdnů. Chcete kancelář, která bude potřebám vaší společnosti vyhovovat v delším časovém horizontu 1 – 3 roků.

Zvažte tedy velmi dobře kolik metrů čtverečních budete potřebovat, v kolik místnostech, jak by měly být kanceláře členěny, kolik pracovníků bude v jakém kancelářském prostoru sedět, jak velké sociální zařízení budete potřebovat, zda chcete vlastní nebo sdílenou kuchyňku, kolik parkovacích stání je nezbytných, zda mají být krytá nebo stačí venkovní stání, …apod.

Velkou pozornost věnujte zvážení velikosti kanceláří. Na každého pracovníka počítejte v průměru (velmi hrubě stanoveno) něco mezi 15 – 25 metry čtverečními.

Celková plochu kanceláří pak vypočítáte když průměrný počet čtverečních metrů na osobu vynásobíte celkovým počtem pracovníků, přidáte cca 30% na společné prostory a plochy zastavěné nábytkem (chodby, kuchyňky, WC, plochy pod nábytkem..apod.) a nakonec je dobré počítat s růstem společnosti do budoucna, tedy přidat něco mezi 10 – 20%. Výsledkem by měla být kancelářská plocha, která je pro velikost vaší společnosti ideální.

2. Důkladné zvážení cenových možností společnosti

Jak se říká, cena až na prvním místě. Důkladně zvažuje, hlavně do budoucna, možnosti vaší společnosti. Výběr ideální kanceláře bude samozřejmě velmi závislý na rozpočtu. Zvažte, na co máte a na co v budoucnu mít budete. Cena kanceláře jde v čase jen těžko zafixovat a podléhá samozřejmě inflaci. Navíc cena kanceláře není jen čistý nájem, ale musíte do ní započítat také náklady na energie / služby. Pokud nebudete mít smluvně zakotvenou cenu kanceláře i služeb, není možné brát náklady na pronájem jako fixní částku.

3. Důkladně zvažte typ kanceláře, kterou hledáte

Víte, jaký typ kanceláře hledáte? Už víte jak velkou kanceláře, kolik místností, pro kolik lidí, …apod. Co jste ale zatím neřešili je druh kanceláře.

Na trhu existuje hned několik typů kanceláří.

  • Nevybavené kanceláře
  • Vybavené / zařízené kanceláře
  • Vybavené a servisované kanceláře
  • Sdílené kanceláře
  • Coworking
  • Virtuální kanceláře

Zvažte velmi dobře, který typ vám bude nejlépe vyhovovat. Čím více od kanceláře očekáváte, tím bude samozřejmě dražší. Na druhou stranu, pokud zvolíte například Vybavenou a servisovanou variantu kancelářského pronájmu, budete se moci maximálně soustředit na svůj business. Vše ostatní totiž obstará business centrum. Dokáží vám totiž nabídnout plně vybavené prostory (stoly, židle, telefony, tiskárny, kopírky, kávovary, recepce, asistenční služby, přijímání telefonních hovorů, starost o poštu, …apod.). Cena je samozřejmě vyšší, ale třeba Vám bude komfort vybavených a servisovaných kanceláří vyhovovat a pak se vyplatí si připlatit.

4. Nespěchejte, věnujte dost času hledání ideální lokality kanceláře

Valnou většinu času prosím věnujte důkladnému zvažování a výběru vhodné lokality vaší nové kanceláře. Existuje několik hlavní businessových lokalit v Praze. Pronájem kanceláře Praha 1 se odehrává převážně na Václavském náměstí, Náměstí Republiky, Národní třídě, Na Příkopě, Na Poříčí a v přilehlých ulicích.

Zvažte prosím, co od lokality čekáte. Zda chcete být součástí tzv. business disctrict nebo vám stačí být na metru bez nutnosti občanské a hlavně obchodní vybavenosti okolí kanceláří. Potenciál, který může lokalita nabídnout je opravdu důležitým bodem v rozhodování.

Zvažujte dostupnost MHD, zvažujte dopravní dostupnost automobilem po dálnicích a obchvatech Prahy, zvažujte dostupnost pro zaměstnance, pro obchodní partnery a samozřejmě pro vás, management. Zvažujte, zda je lokalita známá, dobře zapamatovatelná, reprezentativní, s dostatečným zázemím finančního úřadu a dalších úřadů, bank a pošt…apod.

5. Vyberte správného zprostředkovatele komerčních nemovitostí

Rozhodli jste si nechat poradit a pomoc při hledání vaší nové kanceláře? Zvolte vhodného zprostředkovatele / agenta / realitní kancelář, která vám pomůže bez provize. Bohužel i dnes totiž existují zprostředkovatelé, kteří nabízí své služby potenciálním nájemníkům za provizi. Takovým společnostem se raději vyhněte a důvěřujte těm, kteří vám pomohou zdarma, mají letité zkušenosti z pražského trhu s komerčními pronájmy a dokáží vám připravit zdarma kompletní nabídku kanceláří k pronájmu do 30 minut.

Dejte si na čas a nespěchejte, nekupujete spotřební zboží nebo nepronajímáte si auto / kolo. Ideální kancelář má zásadní vliv na váš business. Věnujte tedy hledání kanceláře čas, který si to zaslouží.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

Právě vyšlo

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

Monika Vlková

Před 2 roky

Když už si tu platíte PR článek, dám Vám zpětnou vazbu. Milé prazskekancelare.cz, neuvádíte ani orientační cenu za metr čtvereční, jen kupu textu a pod ním zavolejte, („ať Vás můžem zobchodovat“). Z tohoto důvodu jsme v minulosti nevyužili Vašich služeb a až se budeme stěhovat tak opět Vašich služeb nevyužijeme. Zdokonalte obsah a formu nabídky a potom investujte do reklamy :)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz