Inzerce

Inzerce

Martin Peterka (CZ.NIC): Jak funguje správce české domény?

Doména. Každý internetový podnikatel ji považuje za samozřejmost. Jenomže málokdo z nás si dokáže představit, co všechno fungování českých domén ovlivňuje a jakou moc má jejich správce CZ.NIC.

V dnešním rozhovoru jsem si povídal s provozním ředitelem sdružení CZ.NIC Martinem Peterkou například o tom, proč je cena domény zrovna taková, jaká je, jak se někdo může stát registrátorem a co je vlastně na funkci správce národní domény nejtěžší.

Dozvíte se:

  • Co se stane, když CZ.NIC udělá chybu?
  • Jak v praxi vypadá správa české národní domény?
  • Proč má CZ.NIC servery po celém světě?
  • V čem je CZ.NIC ve světě unikátní?
  • Jak může komunita online podnikatelů CZ.NIC podpořit?
  • Proč je CZ.NIC sdružení a ne třeba s.r.o.?
  • Jak vydělává peníze a jak se mu celkově daří?
  • Kdy narazíme na strop v počtu registrovaných .CZ domén?
  • Jak je na tom česká doména z pohledu statistik?
  • Jak se spravovaly domény v minulosti (stojí za to si to poslechnout!)?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Statistiky české domény:

CZ.NIC na svém webu připravuje spoustu veřejných statistik, z nichž některé zmiňujeme i v našem rozhovoru. Všechny statistiky najdete na této stránce.

domeny-1
České doméně se daří. Zaregistrováno jich je stále více. Kdy narazíme na pomyslný strop? I o tom jsme si v rozhovoru povídali.
domeny-4
„Jen“ 6,8 % domén obsahuje internetový obchod, 43,9 % představuje firemní web.
domeny-2
České domény nevlastní jen Češi. Přes 20 tisíc jich mají Slováci, skoro 12 tisíc Němci a skoro 8 tisíc Američané. Držitelem domény ale může být zahraniční subjekt vlastněný Čechy.
domeny-3
Doména může mít maximálně 63 znaků. Za mě je ale nejlepší ta třetí od konce. :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

jan-prokes-web

Jak si vybrat e-shopové řešení? | Jan Prokeš (Elasticr)

martin-klega-web

Uživatelské testování webu: Jak ho můžete dělat i vy? | Martin Klega

jakub-kaderavek-web

Jakub Kadeřávek: WordPress a velké weby, jeho limity a doporučení pro provozovatele webů

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

martin-wallner-web

Martin Wallner (Mixit): Ze seminární práce stamiliónový byznys

jaromir-ranek-web

Jaromír Řánek: Jak dělá vendor marketing Alza.cz?

mladypodnikatel-cz-eshopklub-6-web

6. E-shop Klub: V srdci Alza.cz o vedení lidí, finančním řízení e-shopu a marketingu

tomas-jindrisek-web

Tomáš Jindříšek (Dark Side): Specializace marketérů, osobní rozvoj mladých lidí, přizpůsobování se trendům

Inzerce