Inzerce

Martin Peterka (CZ.NIC): Jak funguje správce české domény?

Doména. Každý internetový podnikatel ji považuje za samozřejmost. Jenomže málokdo z nás si dokáže představit, co všechno fungování českých domén ovlivňuje a jakou moc má jejich správce CZ.NIC.

Inzerce

V dnešním rozhovoru jsem si povídal s provozním ředitelem sdružení CZ.NIC Martinem Peterkou například o tom, proč je cena domény zrovna taková, jaká je, jak se někdo může stát registrátorem a co je vlastně na funkci správce národní domény nejtěžší.

Dozvíte se:

  • Co se stane, když CZ.NIC udělá chybu?
  • Jak v praxi vypadá správa české národní domény?
  • Proč má CZ.NIC servery po celém světě?
  • V čem je CZ.NIC ve světě unikátní?
  • Jak může komunita online podnikatelů CZ.NIC podpořit?
  • Proč je CZ.NIC sdružení a ne třeba s.r.o.?
  • Jak vydělává peníze a jak se mu celkově daří?
  • Kdy narazíme na strop v počtu registrovaných .CZ domén?
  • Jak je na tom česká doména z pohledu statistik?
  • Jak se spravovaly domény v minulosti (stojí za to si to poslechnout!)?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Statistiky české domény:

CZ.NIC na svém webu připravuje spoustu veřejných statistik, z nichž některé zmiňujeme i v našem rozhovoru. Všechny statistiky najdete na této stránce.

domeny-1
České doméně se daří. Zaregistrováno jich je stále více. Kdy narazíme na pomyslný strop? I o tom jsme si v rozhovoru povídali.
domeny-4
„Jen“ 6,8 % domén obsahuje internetový obchod, 43,9 % představuje firemní web.
domeny-2
České domény nevlastní jen Češi. Přes 20 tisíc jich mají Slováci, skoro 12 tisíc Němci a skoro 8 tisíc Američané. Držitelem domény ale může být zahraniční subjekt vlastněný Čechy.
domeny-3
Doména může mít maximálně 63 znaků. Za mě je ale nejlepší ta třetí od konce. :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

martin-strbak-web

Vyhledávání na e-shopu: Jak má vypadat v praxi? | Martin Štrbák (Persoo)

tomas-vyskocil-web

Budování velkého portálu, shánění financování, zvyšování návštěvnosti | Tomáš Vyskočil (Filmtoro)

Právě vyšlo

pavla-arnoldova-web

Hledání nových zaměstnanců do digitální agentury | Pavla Arnoldová (Fragile)

vit-endler-web

Aktuálně v e-commerce: Na čem teď pracovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií