Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Martin Peterka (CZ.NIC): Jak funguje správce české domény?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Doména. Každý internetový podnikatel ji považuje za samozřejmost. Jenomže málokdo z nás si dokáže představit, co všechno fungování českých domén ovlivňuje a jakou moc má jejich správce CZ.NIC.

V dnešním rozhovoru jsem si povídal s provozním ředitelem sdružení CZ.NIC Martinem Peterkou například o tom, proč je cena domény zrovna taková, jaká je, jak se někdo může stát registrátorem a co je vlastně na funkci správce národní domény nejtěžší.

Dozvíte se:

  • Co se stane, když CZ.NIC udělá chybu?
  • Jak v praxi vypadá správa české národní domény?
  • Proč má CZ.NIC servery po celém světě?
  • V čem je CZ.NIC ve světě unikátní?
  • Jak může komunita online podnikatelů CZ.NIC podpořit?
  • Proč je CZ.NIC sdružení a ne třeba s.r.o.?
  • Jak vydělává peníze a jak se mu celkově daří?
  • Kdy narazíme na strop v počtu registrovaných .CZ domén?
  • Jak je na tom česká doména z pohledu statistik?
  • Jak se spravovaly domény v minulosti (stojí za to si to poslechnout!)?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Statistiky české domény:

CZ.NIC na svém webu připravuje spoustu veřejných statistik, z nichž některé zmiňujeme i v našem rozhovoru. Všechny statistiky najdete na této stránce.

Inzerce

domeny-1
České doméně se daří. Zaregistrováno jich je stále více. Kdy narazíme na pomyslný strop? I o tom jsme si v rozhovoru povídali.
domeny-4
„Jen“ 6,8 % domén obsahuje internetový obchod, 43,9 % představuje firemní web.
domeny-2
České domény nevlastní jen Češi. Přes 20 tisíc jich mají Slováci, skoro 12 tisíc Němci a skoro 8 tisíc Američané. Držitelem domény ale může být zahraniční subjekt vlastněný Čechy.
domeny-3
Doména může mít maximálně 63 znaků. Za mě je ale nejlepší ta třetí od konce. :-)

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)