Inzerce

Inzerce

Inzerce: Vyplatí se podnikat jako fyzická osoba nebo je výhodnější založit společnost?

Ne jednoho živnostníka, který podniká jako fyzická osoba, napadá čas od času otázka, zda by nebylo výhodnější založení společnosti. Samozřejmě úplně odpověď na tuto otázku není jednoznačná. Lze však snadno nastínit některé výhody a nevýhody přechodu OSVČ na nejčastější formu podnikání u nás, s.r.o.

Inzerce

První výhoda přechodu na s.r.o., které napadne asi každého, jsou nejrůznější daňové úlovy a lepší možnost daňové optimalizace. K tomu se pak váží i nižší platby za sociální a zdravotní pojištění. Každá mince má ale i svůj rub, který v tomto případě představuje nutnost vést složitější podvojné účetnictví, zatímco u podnikání fyzických osob stačí vést jednoduchou daňovou evidenci, kterou většina živnostníků zvládne sama.

Zůstaneme-li ještě u finanční stránky přechodu OSVČ na společnost s ručením omezeným, je nutné se zastavit u další výhody, kterou podnikání pod právnickou osobou nabízí. Jedná se o ručení, za případné způsobené škody. Jste-li fyzická osoba, ručíte samozřejmě celým svým majetkem, což je samozřejmě velmi nebezpečné, jak pro samotného podnikatele, tak pro jeho blízké. U s.r.o. je situace odlišná. Zde majetkem ručí pouze společnost. Od společníků je vyžadováno ručení pouze do výše nesplaceného vkladu.

Dalšími výhodami přechodu na právnickou osobu pak může být například i kladnější působení na zákazníky a obchodní partnery, snazší možnost čerpání dotací z EU nebo výhody při případném prodeji společnosti.

Nejjednodušší způsob přechodu z OSVČ na s.r.o.

Založení společnosti a převod podnikání fyzické osoby na právnickou je samozřejmě možné hned několika způsoby. Zdaleka nejjednodušším a ve většině případů také nejlevnějším způsobem je založení nové společnosti a současné podnikání fyzické osoby s postupným převodem majetku.

Při zakládání společnosti se většinou vyplatí využít předpřipravené ready made společnosti, které jsou vytvořené přímo za účelem prodeje novým právnickým osobám. Ty mají oproti klasickému zakládání společnosti výhodu zejména v nízkých peněžních i časových nárocích. Zejména drobnější podnikatelé ocení, že není třeba skládat ani základní kapitál.

Pokud máte jakékoliv dotazy k přechodu na s.r.o. nebo jste se rozhodli využít nákupu ready made společnosti, neváhejte kontaktovat společnost Profispolečnosti.cz, která pro Vás tento článek připravila. Další informace i kontakt najdete na webových stránkách http://www.profispolecnosti.cz.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

igor-strecko-web

Konsolidace na webhostingovém trhu | Igor Strečko (Webglobe)

michal-vojak-web

Product Discovery: Neutrácejte peníze na nápady bez smyslu | Michal Voják (DesignDev)

tomas-pajonk-web

Logistika ve velkých městech, B2B marketing, vývoj aplikace | Tomáš Pajonk (SolverTech)

Právě vyšlo

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Nejoblíbenější

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Premium
diana-radl-rogerova-web

Jak vybírat nejlepší zaměstnance do firmy? | Diana Rádl Rogerová (Deloitte)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně