Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Vyplatí se podnikat jako fyzická osoba nebo je výhodnější založit společnost?

Ne jednoho živnostníka, který podniká jako fyzická osoba, napadá čas od času otázka, zda by nebylo výhodnější založení společnosti. Samozřejmě úplně odpověď na tuto otázku není jednoznačná. Lze však snadno nastínit některé výhody a nevýhody přechodu OSVČ na nejčastější formu podnikání u nás, s.r.o.

Inzerce

První výhoda přechodu na s.r.o., které napadne asi každého, jsou nejrůznější daňové úlovy a lepší možnost daňové optimalizace. K tomu se pak váží i nižší platby za sociální a zdravotní pojištění. Každá mince má ale i svůj rub, který v tomto případě představuje nutnost vést složitější podvojné účetnictví, zatímco u podnikání fyzických osob stačí vést jednoduchou daňovou evidenci, kterou většina živnostníků zvládne sama.

Zůstaneme-li ještě u finanční stránky přechodu OSVČ na společnost s ručením omezeným, je nutné se zastavit u další výhody, kterou podnikání pod právnickou osobou nabízí. Jedná se o ručení, za případné způsobené škody. Jste-li fyzická osoba, ručíte samozřejmě celým svým majetkem, což je samozřejmě velmi nebezpečné, jak pro samotného podnikatele, tak pro jeho blízké. U s.r.o. je situace odlišná. Zde majetkem ručí pouze společnost. Od společníků je vyžadováno ručení pouze do výše nesplaceného vkladu.

Dalšími výhodami přechodu na právnickou osobu pak může být například i kladnější působení na zákazníky a obchodní partnery, snazší možnost čerpání dotací z EU nebo výhody při případném prodeji společnosti.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Nejjednodušší způsob přechodu z OSVČ na s.r.o.

Založení společnosti a převod podnikání fyzické osoby na právnickou je samozřejmě možné hned několika způsoby. Zdaleka nejjednodušším a ve většině případů také nejlevnějším způsobem je založení nové společnosti a současné podnikání fyzické osoby s postupným převodem majetku.

Při zakládání společnosti se většinou vyplatí využít předpřipravené ready made společnosti, které jsou vytvořené přímo za účelem prodeje novým právnickým osobám. Ty mají oproti klasickému zakládání společnosti výhodu zejména v nízkých peněžních i časových nárocích. Zejména drobnější podnikatelé ocení, že není třeba skládat ani základní kapitál.

Pokud máte jakékoliv dotazy k přechodu na s.r.o. nebo jste se rozhodli využít nákupu ready made společnosti, neváhejte kontaktovat společnost Profispolečnosti.cz, která pro Vás tento článek připravila. Další informace i kontakt najdete na webových stránkách http://www.profispolecnosti.cz.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

jiri-peslar-web

Jak dosáhnout svých snů? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Inzerce