Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Inzerce: Vedení účetnictví jako outsourcing

inzerce
Před 11 roky

Od té doby, kdy do našeho života vstoupily nové technologie, se svět začal měnit – propojovat, sdílet, překonávat velké vzdálenosti, zrychlovat, prostě se začal globalizovat. Takovému stavu také říkáme tekutý svět. V podstatě to znamená, že informace, zdroje, myšlenky, znalosti víří prostorem, přelévají se z jedné části světa do druhé a každý je může chytit.

Co znamená outsourcing?

Outsourcing, jenž vychází ze dvou anglických slov: outside – venkovní a resource – zdroj, je založen na principech tohoto tekutého světa. Víření informací po světě dovoluje různé lidské zdroje sdílet či převzít. Outsourcing je tak nový způsob řízení firmy. Konkrétně se jedná o svěření některé vedlejší činnosti firmy jiné firmě, a to na základě podpisu smlouvy. Nejčastěji se outsourcují činnosti, které vyžadují specifické znalosti či dovednosti, ale zároveň jsou to činnosti často opakované a pro zajištění chodu firmy nezbytné. Vedle takových příkladů jako správa IT sítí či starost o výběrová řízení zaměstnanců se jedná také o vedení účetnictví.

Proč „outsourcovat“ vedení účetnictví?

Inzerce

Proč je vedení účetnictví vhodným předmětem outsourcingu již tedy víme. Ale jaké výhody z tohoto způsobu vedení účetnictví plynou pro danou firmu, zmíníme nyní. Hlavní důvody, proč využít tento způsob vedení účetnictví, bezesporu jsou: snížení nákladů, kvalita poskytnutých služeb a také záruka této kvality. Poslední dva zmíněné argumenty jsou logické. Firma, která se specializuje na vedení účetnictví, bude mít jistě hlubší znalosti, větší zdroje a kapacity pro naplnění dané oblasti na rozdíl od firmy, která danou činnost provozuje pouze okrajově. Prvně zmíněná výhoda se však může jevit jako nesprávná. V tomto případě je však potřeba uvědomit si několik skutečností. Při využití externího vedení účetnictví, které je podmíněno určitými finančními náklady, je potřeba zvážit cenu přidané hodnoty, kterou vám zaplacení dané služby nabídne. Zjednoduší vám daná služba práci? Zkrátí čas, který v práci strávíte? Zkvalitní danou oblast? Je to na vás.

Účetní firmu vybírejte obezřetně

Přestože se využití externích služeb vedení účetnictví jeví jako výhodné, je i přesto potřeba věnovat výběru firmy dostatečnou pozornost. I outsourcing se začíná rozmáhat a může se stát pouze předmětem výhodného podnikání, nikoli poskytnutí hlavních kvalit, které outsourcing nabízí. Výběru účetní firmy, s kterou se chystáte sdílet určitou část svých zdrojů, určitě věnujte dostatek pozornosti. Na několik příštích měsíců či let může být vaším dobrým spolupracovníkem, ale také přítěžkem. Proto si jasně stanovte daná pravidla a komunikujte spolu. Jen tak může dojít k oboustranné spokojenosti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký