Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Vedení účetnictví jako outsourcing

Od té doby, kdy do našeho života vstoupily nové technologie, se svět začal měnit – propojovat, sdílet, překonávat velké vzdálenosti, zrychlovat, prostě se začal globalizovat. Takovému stavu také říkáme tekutý svět. V podstatě to znamená, že informace, zdroje, myšlenky, znalosti víří prostorem, přelévají se z jedné části světa do druhé a každý je může chytit.

Inzerce

Co znamená outsourcing?

Outsourcing, jenž vychází ze dvou anglických slov: outside – venkovní a resource – zdroj, je založen na principech tohoto tekutého světa. Víření informací po světě dovoluje různé lidské zdroje sdílet či převzít. Outsourcing je tak nový způsob řízení firmy. Konkrétně se jedná o svěření některé vedlejší činnosti firmy jiné firmě, a to na základě podpisu smlouvy. Nejčastěji se outsourcují činnosti, které vyžadují specifické znalosti či dovednosti, ale zároveň jsou to činnosti často opakované a pro zajištění chodu firmy nezbytné. Vedle takových příkladů jako správa IT sítí či starost o výběrová řízení zaměstnanců se jedná také o vedení účetnictví.

Proč „outsourcovat“ vedení účetnictví?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Proč je vedení účetnictví vhodným předmětem outsourcingu již tedy víme. Ale jaké výhody z tohoto způsobu vedení účetnictví plynou pro danou firmu, zmíníme nyní. Hlavní důvody, proč využít tento způsob vedení účetnictví, bezesporu jsou: snížení nákladů, kvalita poskytnutých služeb a také záruka této kvality. Poslední dva zmíněné argumenty jsou logické. Firma, která se specializuje na vedení účetnictví, bude mít jistě hlubší znalosti, větší zdroje a kapacity pro naplnění dané oblasti na rozdíl od firmy, která danou činnost provozuje pouze okrajově. Prvně zmíněná výhoda se však může jevit jako nesprávná. V tomto případě je však potřeba uvědomit si několik skutečností. Při využití externího vedení účetnictví, které je podmíněno určitými finančními náklady, je potřeba zvážit cenu přidané hodnoty, kterou vám zaplacení dané služby nabídne. Zjednoduší vám daná služba práci? Zkrátí čas, který v práci strávíte? Zkvalitní danou oblast? Je to na vás.

Účetní firmu vybírejte obezřetně

Přestože se využití externích služeb vedení účetnictví jeví jako výhodné, je i přesto potřeba věnovat výběru firmy dostatečnou pozornost. I outsourcing se začíná rozmáhat a může se stát pouze předmětem výhodného podnikání, nikoli poskytnutí hlavních kvalit, které outsourcing nabízí. Výběru účetní firmy, s kterou se chystáte sdílet určitou část svých zdrojů, určitě věnujte dostatek pozornosti. Na několik příštích měsíců či let může být vaším dobrým spolupracovníkem, ale také přítěžkem. Proto si jasně stanovte daná pravidla a komunikujte spolu. Jen tak může dojít k oboustranné spokojenosti.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

TOP obsah

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

Premium
jan-skrabanek-web

Košík.cz: Vznik nové značky produktů a hledání příležitostí na trhu | Jan Škrabánek

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

Inzerce