Inzerce

Inzerce: Slevové kupóny, užitečný marketingový nástroj – ano či ne?

Slevové kupóny jsou spolu s letáky snad nejčastějším marketingovým nástrojem v offline podnikání. Mezi online podnikateli se však objevují pochybnosti o užitečnosti a prospěšnosti slevových kupónů jakožto nástroje na podporu prodejů. Často se argumentuje tím, že požírají marži nebo, že jsou partnerské stránky, na kterých se kupóny propagují pouhými parazity bez přidané hodnoty, protože zákazníci tyto stránky navštěvují často až během objednávkového procesu, když spatří kolonku „Vložte slevový kód“.

Inzerce

Do jisté míry jsou tyto tvrzení pravdivé. Ano, každá dodatečná sleva snižuje zisk a tím i marži. Ne však každý odchod ze stránky během objednávkového procesu znamená, že byl návštěvník opravdu rozhodnutý objednávku dokončit. Samozřejmě dost lidí již bylo rozhodnuto nakoupit a pouze chtěla ušetřit, když spatřila kolonku umožňující jim ušetřit, ale mnozí z nich se také ke koupi rozhodli až poté, co našli slevový kupón, díky kterému jim cena připadala natolik neodolatelná, že museli prostě objednávku dokončit!

Proč byste měli používat slevové kupóny?

Weby agregující slevové kupóny do různých obchodů navštěvuje obecně spousta lidí a v České republice to platí dvojnásob, jelikož Češi slevy prostě milují. Pro zákazníka je výhoda kupónů jasně patrná a to jest sleva, kterou mohou většinou uplatnit na veškerý sortiment, ne jako tomu je například u slevomatů, které nabízí voucher pouze na konkrétní zboží nebo službu.

Proč byste je měli však využít jako obchodníci? Co vám to přinese? Návštěvnost a zákazníky! Pokud máte internetový obchod, tak je vašim cílem jistě prodej co možná největšího množství zboží. Z webů se slevovými kupóny přicházejí zvědavý návštěvníci, kteří jsou připraveni nakoupit. Stačí, aby se jim zalíbil nabízený sortiment, a v objednání jim už nic nezabrání. Navíc lidé, kteří slevový kupón při nákupu použijí a zjistí, že opravdu funguje, tak se o něj rádi podělí se svými přáteli a mohou vám tak přivést další zákazníky. Pokud by se k objednávce nerozhoupali, tak máte díky slevovému kupónu aspoň návštěvnost a tudíž i reklamu zdarma, jelikož spolupracující stránky propagující kupóny jsou odměňováni hlavně na bázi provizního prodeje.

Jak bylo výše uvedeno, tak část návštěvníků se vydává hledat slevové kupóny až během objednávkového procesu. Zde se pro vás objevuje šance, jak například přebrat zákazníka konkurenčnímu eshopu. Prodáváte sortiment, který je k nalezení v mnoha eshopech? Nabídněte zajímavou slevu a možná tak přeberete zákazníka své konkurenci.

Vyplatí se mi to nebo ne?

Obtížná otázka, kterou si musí zodpovědět každý podnikatel, protože asi pro nikoho není dlouhodobě únosné využívat marketingový kanál, který si na sebe nevydělá. Při samotném vyhodnocování přínosů je však nutné vyhodnotit nejen samotný přínos kupónu pro množství objednávek, ale také co se počtu návštěvníků týká.

Slevové kupóny jako marketingový nástroj dlouhodobě využívá eshop s elektronikou Kasa. Jelikož to je eshop zaměřený na segment s nízkou marží, tak se rozhodl výši slevy podmínit minimální výší objednávky. Jednak tím kontroluje náklady spojené se slevovým kupónem, ale také částečně může navyšovat cenu objednávky. Přece kdo by si do košíku nepřihodil ještě nějaké zboží, když ví, že mu chybí pár stovek, aby mohl uplatnit kupón s vyšší slevou? Prohlédněte si kódy slevových kupónů Kasa.cz a inspirujte se při promýšlení vlastních slev.

Druhým prodejcem, kterému slevové kupóny pomohly nastartovat byznys a stát se jedním z největších poskytovatelů hostingů v České republice, je Wedos. Patrně není lepšího příkladu na českém internetu jak využívat slevové kupóny pro získávání nových zákazníků a vytvořit si s jejich pomocí dominantní postavení v dosti konkurenčním prostředí. Wedos využívá vysoké slevy k akvizici nových zákazníků a jak je na zvyšujícím počtu zákazníků vidět, tak mu to funguje moc dobře. Pokud i vy nabízíte službu, u které můžete nabízet vysoké slevy a chcete se inspirovat cizími úspěchy nebo pouze potřebujete kvalitní hosting za výhodnou cenu, tak si prohlédněte aktuální slevy Wedos.

Kde hledat nebo kam umístit slevový kupón?

Na Českém internetu je mnoho webů zabývající se propagací slevových kupónů a akcí, jedním z takových je i web Kupono.cz. Mnohdy si vás provozovatelé těchto webů najdou sami, stačí si založit affiliate program a oni se o vás časem dozví a pokusí se domluvit na nějaké slevě pro své návštěvníky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

Právě vyšlo

vladislav-hanak-web

Finanční řízení firmy: Jak ho nastavit? | Vladislav Hanák (Sophia Solutions)

Pro předplatitele
bronislav-soborka-web

Broňa Sobotka: Tvorba produktů a marketing na volné noze

gejza-nagy-web

Budoucnost vyhledávání na e-shopech | Gejza Nagy (Luigi’s Box)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

TOP obsah

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě