Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce: Proces budování značky – tipy pro začínající podnikatele

Inzerce

Inzerce

Značka nebo brand je představa, která se lidem vybaví po vyslovení názvu firmy či jména podnikatele, po spatření loga, všechny myšlenky, které jim běží hlavou v okamžiku setkání s výrobkem, grafickou podobou tiskovin a prezentací. Do značky jsou vloženy hodnoty, myšlenky, dovednosti, chování ke klientům, součástí by mělo být i dobré jméno a příběh. Značka pracuje pro firmu, i když její zaměstnanci spí nebo mají dovolenou.

Inzerce

Dobré jméno jako základ značky

Značky dnes už nebudují jenom velké firmy, které do tohoto procesu investují velké finanční prostředky. Osobní značku může budovat i začínající freelancer. Studenti a mladí podnikatelé už vědí, že v dnešní době je velkým pomocníkem, zdrojem informací, marketingovým nástrojem internet. Na druhou stranu se v jeho paměti dají najít i několik let staré nelichotivé komentáře, kompromitující fotografie, které bohužel časem nevyblednou jako vzpomínky. A pokud člověk jako student prodával nekvalitní zboží, podváděl zákazníky, pak má jako začínající odborník (klidně v jiném oboru) velký problém. Dobré jméno a důvěryhodnost jsou nejdůležitější části značky, které je možné neuváženými kroky pošpinit.

Posilování značky prostřednictvím internetu

Výhodou pro drobné podnikatele a malé firmy je to, že se na internetu mohou zviditelnit stejně jako velké nadnárodní korporace za minimum vynaložených prostředků. Existují různé nástroje, jejichž prostřednictvím mohou oslovovat skupiny klientů, vytvářet si fanouškovskou základnu, komunikovat s ní, nabízet své produkty v personalizované podobě, zkrátka posilovat povědomí o značce. Bannerové kampaně, podpůrné weby, sociální sítě, online články, blogy, infografiky, stále populárnější videa a další online taktiky pro budování značky se dají využít rozmanitým a originálním způsobem, který zaujme a zapůsobí. Hlavním nástrojem je vlastní web, který by měl kromě zajímavé grafiky poskytnout informace, které čtenáře zajímají. V každém případě nesmí chybět stránka s kontakty (je s podivem, na kolika webech nabízejících výrobky a služby chybí). Stránka s kladnými referencemi vytváří povědomí o značce a kvalitě nabízených služeb.

Nejen prodej, ale i zábava

Pro budování značky je důležité být vidět, tzn. být vidět v tom dobrém světle. Nejde o to pořád nabízet jenom služby a zboží. Klienti a fanoušci se chtějí také bavit a vytvářet vztahy. Můžeme jim sdělit i něco o sobě, ukázat se na společenských událostech, v divadle, při sportu, dobročinných akcích. Pozor ale na nechutné fotografie z bujarého večírku, které by měly být spíš zničeny než vystaveny veřejně na sociálních sítích. Kritické příspěvky v diskuzích a pomluvy konkurence si také může vyhodnotit širší veřejnost jinak, než by se dalo čekat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Budování osobní značky je náročná, ale i zábavná cesta k úspěchu v jakémkoli oboru.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

Premium
dalibor-musil-web

Změna oboru na volné noze. Jak rozjet něco nového? | Dalibor Musil

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Inzerce