Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Inzerce: Proces budování značky – tipy pro začínající podnikatele

inzerce
Před 9 roky

Značka nebo brand je představa, která se lidem vybaví po vyslovení názvu firmy či jména podnikatele, po spatření loga, všechny myšlenky, které jim běží hlavou v okamžiku setkání s výrobkem, grafickou podobou tiskovin a prezentací. Do značky jsou vloženy hodnoty, myšlenky, dovednosti, chování ke klientům, součástí by mělo být i dobré jméno a příběh. Značka pracuje pro firmu, i když její zaměstnanci spí nebo mají dovolenou.

Dobré jméno jako základ značky

Značky dnes už nebudují jenom velké firmy, které do tohoto procesu investují velké finanční prostředky. Osobní značku může budovat i začínající freelancer. Studenti a mladí podnikatelé už vědí, že v dnešní době je velkým pomocníkem, zdrojem informací, marketingovým nástrojem internet. Na druhou stranu se v jeho paměti dají najít i několik let staré nelichotivé komentáře, kompromitující fotografie, které bohužel časem nevyblednou jako vzpomínky. A pokud člověk jako student prodával nekvalitní zboží, podváděl zákazníky, pak má jako začínající odborník (klidně v jiném oboru) velký problém. Dobré jméno a důvěryhodnost jsou nejdůležitější části značky, které je možné neuváženými kroky pošpinit.

Posilování značky prostřednictvím internetu

Výhodou pro drobné podnikatele a malé firmy je to, že se na internetu mohou zviditelnit stejně jako velké nadnárodní korporace za minimum vynaložených prostředků. Existují různé nástroje, jejichž prostřednictvím mohou oslovovat skupiny klientů, vytvářet si fanouškovskou základnu, komunikovat s ní, nabízet své produkty v personalizované podobě, zkrátka posilovat povědomí o značce. Bannerové kampaně, podpůrné weby, sociální sítě, online články, blogy, infografiky, stále populárnější videa a další online taktiky pro budování značky se dají využít rozmanitým a originálním způsobem, který zaujme a zapůsobí. Hlavním nástrojem je vlastní web, který by měl kromě zajímavé grafiky poskytnout informace, které čtenáře zajímají. V každém případě nesmí chybět stránka s kontakty (je s podivem, na kolika webech nabízejících výrobky a služby chybí). Stránka s kladnými referencemi vytváří povědomí o značce a kvalitě nabízených služeb.

Nejen prodej, ale i zábava

Pro budování značky je důležité být vidět, tzn. být vidět v tom dobrém světle. Nejde o to pořád nabízet jenom služby a zboží. Klienti a fanoušci se chtějí také bavit a vytvářet vztahy. Můžeme jim sdělit i něco o sobě, ukázat se na společenských událostech, v divadle, při sportu, dobročinných akcích. Pozor ale na nechutné fotografie z bujarého večírku, které by měly být spíš zničeny než vystaveny veřejně na sociálních sítích. Kritické příspěvky v diskuzích a pomluvy konkurence si také může vyhodnotit širší veřejnost jinak, než by se dalo čekat.

Inzerce

Budování osobní značky je náročná, ale i zábavná cesta k úspěchu v jakémkoli oboru.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký