Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Proces budování značky – tipy pro začínající podnikatele

Značka nebo brand je představa, která se lidem vybaví po vyslovení názvu firmy či jména podnikatele, po spatření loga, všechny myšlenky, které jim běží hlavou v okamžiku setkání s výrobkem, grafickou podobou tiskovin a prezentací. Do značky jsou vloženy hodnoty, myšlenky, dovednosti, chování ke klientům, součástí by mělo být i dobré jméno a příběh. Značka pracuje pro firmu, i když její zaměstnanci spí nebo mají dovolenou.

Inzerce

Dobré jméno jako základ značky

Značky dnes už nebudují jenom velké firmy, které do tohoto procesu investují velké finanční prostředky. Osobní značku může budovat i začínající freelancer. Studenti a mladí podnikatelé už vědí, že v dnešní době je velkým pomocníkem, zdrojem informací, marketingovým nástrojem internet. Na druhou stranu se v jeho paměti dají najít i několik let staré nelichotivé komentáře, kompromitující fotografie, které bohužel časem nevyblednou jako vzpomínky. A pokud člověk jako student prodával nekvalitní zboží, podváděl zákazníky, pak má jako začínající odborník (klidně v jiném oboru) velký problém. Dobré jméno a důvěryhodnost jsou nejdůležitější části značky, které je možné neuváženými kroky pošpinit.

Posilování značky prostřednictvím internetu

Výhodou pro drobné podnikatele a malé firmy je to, že se na internetu mohou zviditelnit stejně jako velké nadnárodní korporace za minimum vynaložených prostředků. Existují různé nástroje, jejichž prostřednictvím mohou oslovovat skupiny klientů, vytvářet si fanouškovskou základnu, komunikovat s ní, nabízet své produkty v personalizované podobě, zkrátka posilovat povědomí o značce. Bannerové kampaně, podpůrné weby, sociální sítě, online články, blogy, infografiky, stále populárnější videa a další online taktiky pro budování značky se dají využít rozmanitým a originálním způsobem, který zaujme a zapůsobí. Hlavním nástrojem je vlastní web, který by měl kromě zajímavé grafiky poskytnout informace, které čtenáře zajímají. V každém případě nesmí chybět stránka s kontakty (je s podivem, na kolika webech nabízejících výrobky a služby chybí). Stránka s kladnými referencemi vytváří povědomí o značce a kvalitě nabízených služeb.

Nejen prodej, ale i zábava

Pro budování značky je důležité být vidět, tzn. být vidět v tom dobrém světle. Nejde o to pořád nabízet jenom služby a zboží. Klienti a fanoušci se chtějí také bavit a vytvářet vztahy. Můžeme jim sdělit i něco o sobě, ukázat se na společenských událostech, v divadle, při sportu, dobročinných akcích. Pozor ale na nechutné fotografie z bujarého večírku, které by měly být spíš zničeny než vystaveny veřejně na sociálních sítích. Kritické příspěvky v diskuzích a pomluvy konkurence si také může vyhodnotit širší veřejnost jinak, než by se dalo čekat.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Budování osobní značky je náročná, ale i zábavná cesta k úspěchu v jakémkoli oboru.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Právě vyšlo

Premium
michal-pohludka-web

Jak vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu? | Michal Pohludka

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Nejoblíbenější

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Komentáře

TOP obsah

daniel-kafka-web

Daniel Kafka (Fragile): 10 let budování agentury, vytváření firemní kultury, hledání odborníků na trhu práce

Premium
jan-bednar-web

Jan Bednář: Život miliardáře a řízení firmy ShipMonk

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

Inzerce